Har för mig att jag var med i denna tråd för länge sedan, och vet inte var jag i så fall var i processen när jag skrev, men är inte helt säker, har inte tid att leta...
NE liten uppdatering i alla fall: Vi fick medgivande i sept. -10 och BB 3 veckor senare. Nu hemma med vår son sedan ett år, han kommer från Kina och var 2½ när vi fick honom. När AC hittade honom på Kinas 72- timmarslista så var han precis fyllda 2 år.
leia83 skrev 2012-03-18 10:08:36 följande:
Vi är färdiga med vår utredning. Ska upp i nämnden i slutet av mars
vi kommer bli godkända. Sedan skickas ansökan till Taiwan.enda problemet är att jag är 29 och man måste vara 30 för att stå i kö i taiwan. Men bfa skulle skicka en förfrågan dit så får vi se.
Det enda som stör mig är att vår utredare envisas med att skriva in min krisreaktioni vår utredning. Det var 6 år sedan nu men hon säger att hon måste nämna det. Men hon kommer skriva att hon berömmer att det inte påverkar min förmåga att vara en god förälder. Hur kommer det påverka tror ni? Kan vi få svårt att få ett barn?
Det som ska stå i utredningen är ju det som är relevant för ert föräldraskap så hon talar ju emot sig själv! Om ni vet att det är till Taiwan ni vill och BFA är medvetna om det så ring o kolla vad de tror om det hon skrivit ni INNAN det går upp i nämnden. Kanske kan du be BFA att ringa utredaren och förklara att det blir svårigheter för er (om de tror det) i fall hon skriver som hon gör. Du kan också ringa MIA och fråga hur de ser på saken efter som hon ju talar emot sig själv, skillnad hade varit om hon trodde att det påverkade ditt moderskap men nu skriver hon ju själv att det inte gör det...