Inlägg från: Softish |Visa alla inlägg
  • Softish

Unga Adoptanter

Hjärtat längtar skrev 2010-04-04 20:07:56 följande:
    Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 
    Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
    hej ett tipps ta inte ac.. jag och min man har ac och det va det värsta vi kunde jort.. dom drar ut på tiden som fan och om din handläggare blir sjuk så får du inte hjälp från nånstans till hon kommer tillbaka.

vi är under 30 oxå så vi är ganska unga. vi har inte heller fått hjälp med svar på frågor eller bra info osv som vi trott eftersom det är en stor organisation. så när du betalat första summan är man fast... jag har gråtit ett anatal gånger över hur dom ignorerat ej hjälpt oss då dom hållt på att göra våran ansökan till utlandet i snart över 4 månader vilket ska ta högst 2 månader. 

jag önskar att jag valden en annan organisation:(
  • Softish
    Hjärtat längtar skrev 2011-06-07 08:32:36 följande:
    Hej! Tack för tipset! Vad tråkigt att det har tagit så lång tid för er!! Och att de ignorerar erRynkar på näsan. Jag har känt på mig att AC är lite svår, eftersom det är en så stor org...dålig info har vi fått redan från början, när vi blev medlemmar skickade de ju bara ett mail med länkar.Men AC som är så stor org borde ju ha vikarier!!!
     Vi är också medlemmar i BFA och BV och de har gett mycket bättre information. Det lutar mot att vi adopterar från Taiwan CSS genom BV. Fastän vi inte har medgivande än så har vi fått jättemycket information om alla handlingar som ska skickas med till landet m.m BV är ju en liten och mer personlig org, väldigt hjälpsam!

Vilket land samlar ni papper till?
    gud va kul:) vi håller på till ryssland. 4 månader har vi hållt på med ansökan bara på grund av allt utdragande och fel som dom jort på papper osv som vi varit tvugna att göra om ett flertal gånger. men blir det fel igen så har vi beslutat att välja barnen framför allt för dom värkar jätte bra.. man orkar inte stå ut med vad som hellst när det snart gått ett halvår bara för att fixa lite papper som ska skickas.

men hoppas det blir bra för er och att ni väljer en bra organisation. låter kanon att ni fått mycke info osv från dom andra organisationerna för de har inte vi fått...
Svar på tråden Unga Adoptanter