Inlägg från: Thi 08 |Visa alla inlägg
  • Thi 08

Unga Adoptanter

Jag är under 30. Har varit hemma med dottern i ca 9 månader (hon är nu 18 månader). Adopterat som ensamstående och där är min ålder ovanlig. Bestämde mig tidigt för adoption pga av olika faktorer. Och till slut blev det ju barn Adopterade via AC.

Man får stå i kö i kommunen innan man fyllt 25, så då har din kommun fel (Våran längtan).

Jag kommer ej adoptera igen som det känns nu. Pengar är en faktor och även att jag har ett sn-barn.

• Thi 08
    Hjärtat längtar skrev 2010-06-19 21:36:59 följande:
    den socialsekreteraren jag ringde till var bara jättepositiv till att vi ville adoptera!

Men socialsekreterare i din stil är nog rätt vanligt, jag tror de vill provocera lite, för att se hur man hanterar det och var man står, vad man tycker, och att man står fast vid att man verkligen vill adoptera.  
    Ja det tror jag med! Vill man något verkligt innerligt så visar man att man inte ger upp & då blir man tagen på allvar. En del av "testet" avklarat.

Man är ju villig att visa upp sig och bli synad i detalj, det om något är ju ett bevis på att man verkligen vill adoptera.

Men å andra sidan handlar ju adoption om väntan väntan väntan. Och vill man verkligen adoptera så orkar man vänta, annars inte.
Svar på tråden Unga Adoptanter