Unga Adoptanter
Hej tjejer!Vad kul att läsa era funderingar. jag känner mig på liknande ställe. Själv är jag 28 men min man är över 30, hoppas det går bra ;)
Vi har gjort en rad ICSI e.s. min mans spermie är inte så bra, själv har jag PCOS.
Jag måste säga att jag tycker det är ganska ansvarslöst av era läkare, Liliuokalani (det tog evigheter att stava detta du) och greengal, att låta er ta många doser pergotime innan ett enkelt spermieprov! Det var det första vår läkare gjorde så jag slapp allt pergotime.
Vi har inte gett upp helt och hållit på behandlingar och tänker göra 2 till nu i höst 8tjah, drömmen är ju att en till räcker så klart...) men sen blir det adoption. Vi har ställt oss i kö hos BFA och tänkter gå föräldrakurs så fort vi kan (har dock inte sökt upp när den nästa går). Vi är helt inne på Kenya, varför har ingen av er nämt det? Jag tycker det är superspännande att få bo i landet ett tag och det är kort väntetid och möjlighet att få unga barn. Jag minns ingen åldersgräns, i alla fall är jag tillräckligt gammal.
Lycka till alla
dunna
ps: nu minns jag inte vem det var men nån skrev att hon var inte säker att det skule gå med spermiedonation e.s. hon inte var 100% själv. Vid insemination kan dem styra cykeln väldigt bra så även om du är oregelbundig så borde det gå om äggledarna är öppna. Annars går det också alldeles utmärkt med provrörsbefrukting med spermiedonation.