Hej!
Dunna- haha vet att det är lite svårt att stava, skriva bara lilio så förstår jag=) Är ett hawaiianskt ord som jag gillar väldigt mycket=)
Det är jag som var inne på spermiedonation, eller rättare sagt är det fortfarande. Har hållt på hela maj månad med provtagningar osv för att förhoppningsvis kunna åka ner till Danmark i Juli för insemination. Håll tummarna för oss!
Valt Danmark just bara för att det finns anonym donation där vilket vi kände passa oss. Har beviljats försök i Sverige med men det är ju öppen donation och det känns inte lika rätt, men vi ska i alla fall på infomöte om det i slutet av månaden för att sen ta ett beslut om det, men de landstingsbetalda försöker blir i så fall efter sommaren så länge försöker vi i danmark.
Tycker också det är dåligt av läkarna när man har facit i hand så här efteråt att de inte tog spermieprov tidigare, man får ju inte äta hur mycket pergotime tabletter som helst vad jag förstår, och jag har ätit 7 omgångar helt i onödan. Så jag hoppas jag får äta det tillräckligt många gånger till för att insemination lyckas annas blir det väl ivf.
Dunna- vad är det för behandlingar du håller på med just nu?
Vi har också tänkt sätta upp oss hos en adoptionsbyrå snart ska bara bestämma vilken, för även om insemination lyckas kanske man inte vill genomgå en sån behandling en gång till men då kanske vi vill adoptera ett syskon. Eller om det inte blir något resultat alls av inseminationen så känns det bra om vi redan står i kön.
Tiago- Fy vad fördomsfulla människor det finns, dom borde inte jobba med sådant. Hoppas det går bra när ni träffar dom iaf.
När de som kan skaffar barn de vanliga sättet är det ingen som kollar deras ekonomi, ålder osv.
runt 27 är ju en helt normal ålder att vilja skaffa barn i, sen när processen är så lång som den e med adoption så är det ju bara bra tycker jag om man inte påbörjar den för sent för det e ju inte bra det heller!
Familj släkt och vänner som vet om vår situation som jag försökt förklara hela processen för både med adoption och insemination( alla prover som ska tas, hormonbehandlingar, sprutor m.m) dom är helt chockade över hur mycket det är att hålla reda på och lära sig. Men det är bra att dom vet att det inte är en dans på rosor.
Lilioukalani