• yellow

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Jag blev gravid på första försöket. Dock så slutade det i MF för några dagar sedan...

• yellow
    s89 skrev 2010-04-04 13:13:12 följande:
    Beklagar! :(
    Ja, det var inte så kul. Trodde liksom inte att det kunde hända mig, typ. {#lang_emotions_frown}

Men det är bara att försöka komma över det, och sedan testa igen.

Lycka till förresten!{#lang_emotions_flower}
  • yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 11:03:57 följande:
    Jag slutade med mercilon (minipiller) som jag ätit i 16 år i sträck i september och plussade fem månader senare. Mensen blev exakt regelbunden från början. Dock har jag precis fått missfall nu i vecka 11 :(Någon som vet om missfallet hänger ihop med att det var första graviditeten efter 16 år med p-piller? Typ att kroppen inte var redo eller nåt sånt?
    Mercilon är väl inget minipiller?
  • yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 12:41:25 följande:
    Är det inte?! Det har jag alltid trott.. Gör det nån skillnad hur fort man blir gravid om det är minipiller eller vanliga?
    Jag tror inte det iallafall. Åt själv mercilon och jag har iallafall alltid trott att det är p-piller haha. Går säkert att kolla upp någonstans.

Jag har ingen aning om ifall det gör någon skillnad. Det skulle jag inte tro.. fast vad vet jag! {#lang_emotions_laughing}

Kan däremot berätta att jag blev gravid på första försöket efter att jag slutat med mercilon. Däremot slutade det i MF förra veckan som jag nämnt lite längre upp. Men det beror ju inte på p-pillerna.
  • yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 15:51:54 följande:
    Mitt slutade ju också i missfall men det är nog inte Mercilons fel att vi fick missfallen. Men trist är det... Man önskar nästan att man slutat med p-pillren tidigare så att man inte kände sån brådska och att så mycket tid försvunnit på det här dumma missfallet.
    Ja, det är väldigt tråkigt. Usch! Nu känns det bara jobbigt att behöva invänta nästa mens. Min bm sa att vi kan försöka igen efter det. Men det känns så långt bort! Sedan ska man behöva invänta ägglossningen igen och sedan bim. Blä!

När fick du ditt missfall?
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?