• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • diggiloo

Va roligt Kotten!! Heja på nu

Skönt att dom jobbiga orosveckorna är över Lyckospeja. Mår du bra?

Missvampiria: Kul att du oxå hittat tillbaka. Ja, visst är det fantastiskt skoj med alla nya ord .

• lyckospeja

Tja... Jag mår inte bra än, men bättre. Mår inte lika illa nu och jag klarar att äta mer mat. Jag är fortfarande väldigt lättäcklad, men det beror nog mest på det där tjocka slemmet jag har i halsen. Precis som när jag väntade Elvira. Finns inget slemlösande att prova, då enda sorten jag fick ta under grav. var en med smak jag absolut inte klarar av...
    Tänker inte söka för det denna gång, då enda svaret jag fick av läkare sist var "du kan väl svälja det". Mmm, visst. Måste spotta ut det, det är ju tjockt och segt, som om jag vore redigt förkyld. Skulle jag svälja det skulle jag spy varje gång pga det. Vilket vore ca 50 ggr/dag.
    Det är väl bara att hålla ut. Det håller i sig långt efter förlossning med, någon månad innan jag blev gravid igen hade jag precis nästan helt blivit av med problemen. Var alltså kvar ca 1½ år efter förlossning...

Men men. Mår bra i övrigt och bebisen har det bra så jag ska väl inte klaga. Jag får ju som sagt i mig mat iaf. 

• Kotten7381
    Blev ingen insättning för oss i lördags. Precis när vi var på väg till bilen ringde läkaren o sa att inget av embryona klarade upptining så det fanns inget att sätta in... det blev många tårar på lördag o nu är vi tilbaka på ruta 0 känns det som.
    Blir inget nytt IVF för oss än. Känns som att vi måste samla oss lite.
    Kram till er allihopa!
  • vi och lilla hjärtat

Nä, så tråkigt att höra Kotten! Hoppas ni kan njuta av julen ändå och er sons glädje över allt som händer. Fatta vad mycket mer de förstår detta år jämfört med förra. De blir stora så fort! :) 

Jag ser äntligen fram emot denna julen. Har mått så dåligt i höst att jag knappt längtat till julen, mest bara att den ska vara över och att februari ska infinna sig så bebis kan komma ut. Men efter sonens supergulliga framträdande på dagis luciatåg imorse och sedan annat julmys under dagen så har även jag fått julstämning och njuter av att det är december. Skulle njuta mer om det var vitt och snö...men det är jag nog inte ensam om. Eller? :)

Glad lucia på er alla! 

• lyckospeja
    Kotten7381 skrev 2011-12-12 18:00:27 följande:
    Blev ingen insättning för oss i lördags. Precis när vi var på väg till bilen ringde läkaren o sa att inget av embryona klarade upptining så det fanns inget att sätta in... det blev många tårar på lördag o nu är vi tilbaka på ruta 0 känns det som.
    Kram till er allihopa!
    Rynkar på näsan Många kramar...
  • Missvampiria
    Kotten7381 skrev 2011-12-12 18:00:27 följande:
    Kram till er allihopa!
  • Kotten7381

Vi fick en helt oväntad och fantastisk julklapp - jag har testat positivt!!!!!!!! Plus
    Detta kom helt som en chock då vi inte ens fick göra vårt FET!
    Allt skedde alltså helt spontant!!!
    Jag väntade mensen den 21 - men då den inte dök upp började jag räkna efter lite o tänkte att jag räknat fel, att den kanske skulle komma den 24 istället. På julafton gjorde jag ändå ett test, eftersom vi skulle åka iväg hela helgen till släkten så är det skönt att veta om man ska vänta sig mens eller inte. Jag tog ett test, tänkte att det visar ju ändå ingenting - sen hoppade jag in i duschen o när jag kom ut o testet var klart fick jag en smärre chock!!!
    Jag är förstås väldigt glad, men har nog inte riktigt fattat det än!!

• Missvampiria

Jättegrattis Kotten!!  Då fanns det kanske en mening med att ni inte fick göra nåt FET då Håller tummarna nu att graviditeten går vägen

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.