• Bel

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Lite uppdatering från Jack!

"Lilleman" växer stadigt och har nu landat på 8500 g och är 70 lång! En rejäl kille:)
    Han sover fortfarande bra om nätterna, vaknar vid 4 och äter och somnar sedan om igen. Ska tilläggas att han somnar kl 19.00 på kvällen , så han sover verkligen länge! "Jacken har också lärt sig att stoppa in fötterna i munnen och rulla över från rygg till mage:)
    Vi har börjat med smakisar också, och det finns verkligen ingen botten i honom! Han äter både lunch med efterätt och lite gröt på kvällen. Inte undra på att han gror som ogräs:)
    Jag har också trappat ner rätt så rejält på amningen då han inte riktigt nöjer sig med det längre. Jag ammar på natten och vissa mål på dagen, annars får han ersättning, och det går lika bra det. Tycker nog att det ska bli ganska skönt att sluta amma och framförallt när Jack väljer att trappa ner själv.

Ja. det var lite från oss! Ha det bra alla!

• Bel

I går var Jack och tog 5 månaderssprutan. Det gick jättebra! Han pep till lite bara och sen var det över, men man märkte att han var öm i benen på kvällen, dock ingen feber. Skönt! Min stadiga grabb har nu sprängt 9 kilosgränsen och väger numer 9100 och är 71,5 cm lång! Vad hände liksom?? Den där lilla lilla bebisen man fick med sig hem från BB för 5 månader sen har nu vuxit till en rejäl klump haha! Men han är fortfarande mammas "lilla" bebis trots att han täcker hela överkroppen på mig nu. Jag är inte mer än 162 cm, så han har fått pappas gigantgener Han är väldigt lugn min lilla grabb och sitter mest och iakttar de andra bebisarna. Jag antar att han har fullt sjå med att växa hehe.

• Bel

Hej allesammans!

Hoppas ni har haft en skön sommar!
    Min "lilla" kille växer som ogräs, strax över 11kg, och utvecklas så snabbt så att jag nästan inte hinner med. Känns ju inte som att det var så länge sedan man kom hem ifrån BB
    Jack sitter stadigt, och har lärt sig att sätta sig upp själv, och nu i dagarna har han också börjat krypa vettigt.
    Han är suverän på att pilla på allting, en riktig "Nicke Nyfiken"

Våra rutiner ser ut såhär:

05.00 Välling. Somnar om och sover till ca 7-8 någonting.

09.00 Gröt + lite katrinplommonpuré ibland.

13.00 Middag. En hel stor burk och en halv efterätt

16.00 Gröt. Funderar dock på att byta ut detta målet till burkmat, då jag inte tycker att han blir riktigt mätt på en portion gröt.

19.00 Välling

Alla tider är självklart ca-tider, och oftast får han något att tugga på emellan måltiderna. Favoriten är smörgås med messmör
    Hade Jack fått välja så hade han ätit mest hela tiden! Men jag antar att det är för att han växer så mycket.

• Bel

BVC-tanten var här idag på hembesök och gjorde det såkallade "Boel-testet" och så gick hon igenom barnsäkerhet i hemmet. Vi vägde honom också..trodde jag skulle slå i backen när vågen stannade på 11470 g!
    En stadig krabat min gosse
    Vi har också, helt på skoj, börjat så smått med pottan. Min son har en tendens till att alltid kissa när man tar av honom blöjan. Så vi provade att sätta honom på pottan i samband med blöjbyte, och det fungerade!
    BVC-tanten tyckte också att det var en bra idé att ge honom ett mål riktig mat till om dagen, så nu har vi slopat gröten på em och ger honom vanlig mat istället. Det tackade han inte nej till hihi..

Nu har babysimmet satt igång också! Vi gick förra terminen med, men nu märker man en mycket större utveckling hos barnen. Jack fullkomligt älskar vatten! Några fler som går på babysim?

• Bel

Hej allesammans! Förlåt att jag har lyst med min frånvaro, men ni vet ju hur fort tiden går:)
    Jack har ju fyllt 1 år och går galant här hemma nu! En stor "liten" kille nu som är 82 lång och väger över 12,5 kilosar:)
    Vi håller på att skola in på dagis för tillfället och det verkar gå bra, men det känns lite i mammahjärtat...
    Men precis som Nallebjörnis säger så är det spännande och det ska bli roligt att börja jobba igen.
    Vi har valt ett litet mysigt dagis här ute på landet där vi också bor, och alla är så snälla och flexibla, så det blir nog bra:)

Såg att ni hade börjat snacka lite om syskon! Är så vansinnigt sugen på en liten! Har redan pratat med Curakliniken (där vi gjorde IVF) och enligt dom så är det inga köer utan det är bara att köra på. Pirrigt värre:)
    7 st småttingar ligger i frysen och väntar, så som läget ser ut nu så sätter vi nog igång april/maj.
    Måste ju hinna jobba lite först i allafall haha!

Frågan är då vilket man väljer naturlig FET eller hormonstyrt? Hjälp? :)

• Bel

Fy så tråkigt Lyckospeja :( Livet är verkligen inte rättvist ibland. Hoppas ni får en trevlig påsk i allafall och ta hand om er!

Här är planeringen på gång för fullt inför syskonförsök! Efter påsk påbörjas mitt första FET. Så himla spännande!
    Jag tar allt med mycket större ro denna gången, men det har väl med att göra att man redan är lyckligt lottad med ett barn Men samtidigt så vet jag hur besviken jag kommer att bli om det inte fungerar. Men en sak i taget, först ska jag njuta riktigt mycket av långledigt och påsk!

Ha det så bra alla!

• Bel

Hej alla!

Måste bara berätta att FET gick över all förväntan och resulterade i ett PLUS!
    Så i februari blir vi tvåbarnsföräldrar (förhoppningsvis).
    Helt galet egentligen, vi trodde verkligen inte att det skulle gå utan såg första gången mer som ett provförsök
    Lyckan är komplett!

Från det ena till det andra...
    Vi använder fortfarande vår Emmaljunga Citycross, men funderar på att köpa en Kronan-sulky. Har hört mycket gott om den. Och går allt som det ska får vi nog sälja Citycrossen och köpa en syskonvagn istället.

Ha det gott alla!

• Bel
    Sessan4 skrev 2011-05-29 21:26:43 följande:
    Grattis Bel!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Jag måste själv erkänna.. Jag är GRAVID!!!! spontant dessutom, Matilda kom till efter IVF nr 3. Om allt går bra blir det ett syskon i slutet av Januari
    Åh Grattis Sessan!! Härligt! Visst känns det overkligt? Och lyckliga du som dessutom har sluppit hormoner denna gången. Det måste kännas jättekonstigt
    Hur mår du? Själv har jag väldigt mycket "mensvärk" och yrsel. dessutom så har magen svullnat upp galet mycket! Undrar om det kommer att synas fortare denna gången...

Kram på dig
  • Bel
    vi och lilla hjärtat skrev 2011-06-13 23:17:52 följande:
    Tack så jättemycket för vagntipsen! Ska tänka på det och se vad det blir.

STORT grattis till er som är gravida! Gläds verkligen med er!

Vet inte vad man vågar skriva här på fb, men om det skulle vara nån som vet vem jag är som är inne på just detta forumet för att se vad jag eventuellt skriver så kan de ju få lön för mödan... ;)
    JAG ÄR GRAVID!  Tror knappt det är sant. Har inte tagit hormoner eller nåt. Har ju inte ens haft ägglossning efter mina tester, men jag har kanske varit lite slarvig med att kissa på stickorna jämt o ständigt - det blir ju så dyrt. Jo, jag är sen två veckor med mensen och idag gjorde jag gravtest som visade tydligt +! 
    Har haft mensvärk från och till, illamående, yrsel och trött - men vad är fysiskt och vad är psykiskt kan man undra? ;) 
    Jag är lite rädd för att det är utomkveds igen, så jag har bokat ett VUL på fredag, men BM trodde inte det eftersom jag inte blött någonting (när jag hade utomkveds så blödde jag i 3 veckor och hade ganska mycket smärtor mot slutet).  
    Jag har bestämt mig för att tro att det kommer funka bra och vara helt normalt denna gången! Om jag har beräknat rätt så är det i början av februari :) Kanske får fråga om tips på bra syskonvagn istället? :) Men jag orkar nog inte med vår gamla fyrhjuliga brio tills februari...  Men vagn är nästan det sista jag tänker på nu. Jag är ju gravid och tänker vara glad över det förhoppningsvis väldigt länge! :)
    Sov gott alla!  
    Stoort grattis "vi och lilla hjärtat" !!! Vilka nyheter!  och du lyckades också spontant, så underbart!
    Det verkar som att vi ska ha ungefär samtidigt då, jag är uträknad till 1:a Feb. Syns magen mycket på dig? Min börjar bli stooor, och det börjar bli svårt att dölja med kläder. Vill vänta med att berätta på jobbet tills jag i allafall har gjort UL som är nu på fredag. Är så himla nervös!

Ang syskonvagn så har jag hört att Babyproffsens egna märke "Babytravel" är bra. Många utav mina vänner har sådana.
  • Bel

UL gick super idag! En perfekt liten "bebis" simmade omkring och stod, för dagen, på huvudet Skrattande.
    Hjärtat slog fint och den lille mätte 11 mm precis som det ska vara.
    Jag är i vecka 8 och BF är den 1 Feb.
    Sköterskan sa också att missfallsrisken minskar markant då man har kommit så här långt i graviditeten och allt ser bra ut. Känns skönt att veta!
    Nu ska jag njuta av sommaren och min härliga lilla familj!

Skönt att det gick bra på UL "vi och lilla hjärtat", nästa gång får du se det pickande hjärtat! Ska bli roligt att följas åt igen!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.