Hej, tack snälla Tengel! Vi är så glada och lättade Känns overkligt och underbart på samma gång äntligen är denna jobbiga resa över. Jag var nog otydlig. Min man var på sin intervju inledningsvis. Jag blev kallad ungefär 14 månader senare. De frågade mycket och det var en pressad situation. Jag kände lite som att jag var en kriminell på förhör eller den blåsta tjejen som borde förstå att hon blir utnyttjad. Jobbigt, men jag är stark och säker på vår kärlek. Den som intervjuade mig var saklig, varken trevlig eller motsatsen. Seriöst pokerface. Professionell antar jag. Frågorna var inte så hemska och handlade om: Redogör för när ni lärde känna varandra, hur gick det till, vem tog kontakt? Vad pratar ni för språk med varandra? Hur mycket svenska kan din man? Hur ofta träffades ni? Berätta om hur ert förhållande utvecklades, vem tog första steget? Från vilket datum betraktar ni er som ett par? Har ni bott tillsammans, hur länge och var? Hur ofta har ni kontakt, på vilket sätt, vem ringer vem? Har ni träffats, var och när? Partnerns bakgrund (ålder, familj, bostad, utbildning, arbete, intressen, min bakgrund (ålder, familj, bostad, utbildning, arbete, intressen)? Framtidsplaner? När kom din partner till Sverige första gången? Vad har han gjort under sin tid i Sverige? Har du någongång tänkt tanken att du kanske blir utnyttjad för UT? Det var i stort sett frågorna. Inte så jobbiga, men en mycket jobbig situation. Kände mig som sagt lite som en kriminell på förhör, så mycket känslor, men det gick ju bra. Hurraaaaaaaa!!!!