Inlägg från: Anonym (Lurade?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lurade?)

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Linda Famillia skrev 2011-09-28 11:13:39 följande:
    alltså vilka människor det finns. överhörde idag några som pratade om folk som "tar hit sina partners".

tydligen är vi alla (män som kvinnor) väldigt fula, kan inte få bättre, är destruktiva, överviktiga, patetiska, godtrogna, som bara kommer bli utnyttjade. o massa mer!

Detta hörde jag på bussen, helt jäkla sjukt. att folk orkar?! jag var så arg att jag inte kunde säga ett pip.     
    Fast ligger det inte någon sanning i det påståendet, som grupp betraktat? Tycker ofta man ser äldre män med snygga thailändskor. Äldre kvinnor eller "fula" sådana med snygga, svarta, unga män? Om personer varit i Sverige och inte får stanna här så letar de upp något lämpligt villebråd för att få tillstånd? Vad jag hört är att väldigt många lämnar sina svenska partners så fort de fått uppehållstillstånd.
  • Anonym (Lurade?)
    Anonym (undrar) skrev 2014-08-26 18:01:28 följande:
    Vad menar du med inte någon bra start på kommande ansökan om man får sin hemresa betald av polisen? När min sambo fick sin asylansökan avslagen och han fick reda på att han måste lämna landet så fick han panik då vi i samma veva fått reda på att jag var gravid så han avvek. Vi tog nån vecka senare kontakt med migrationsverket om att han ville få hjälp på att åka tillbaka men fick då reda på att hans ärende hade skickats till polisen dagen innan :/ Vi tog såklart kontakt med polisen för hjälp till hemresa och de var väldigt hjälpsamma och polisen som följde med min sambo på arlanda när han skulle resa hem sa att det absolut inte skulle bli några problem med detta då han frivilligt valt att åka tillbaka för att ansöka om anknytning. Nu fick jag missfall en vecka innan planerad avresedag så vi kunde inte ansöka om förturen tyvärr :/
    En fråga till: Vi har fått strikt avrådan att inte skicka in några handlingar eller bilder osv utan att migrationsverket har bett om detta då det kan påverka vår plats i det elektroniska systemet och tom göra så att vi faller ur det. Men vad händer om jag blir gravid igen då även förtur ansågs som komplettering och risk för urtagning från elektroniska systemet? Hur påverkas ansökan om vi gifter oss under handläggningstiden. Blir det längre väntetid då då nya komletteringar behövs ges?
    Allt du gör i det elektroniska systemet stannar där, du mister inte din plats. Däremot bör du inte sända handlingar på annat sätt.

Att skattebetalarna inte bör behöva bekosta en illegal immigrants hemresa när denna har träffat en partner i Sverige är min åsikt. Det är inte ett hinder för att få tillstånd i Sverige men det framstår inte heller som särskilt seriöst. En sambo som värnar om sin partner borde kunna ordna någon tusenlapp under ett antal års tid.
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!