tänkerpådig skrev 2014-01-09 17:08:05 följande:
Hej Leniz,
STORT grattis till er - vad härligt!
Vad sjukt att det gått så snabbt för er, vi har väntat 13 månader och ännu inget svar.
Av ren nyfikenhet undrar jag vilket kontor ni tillhörde, om ni är gifta, gjorde webansökan samt om ni hade förtur?
Jag är verkligen jätteglad för er skull, men förstår inte hur väntetiderna kan variera så oerhört???
Smilla75: Stämmer det som vissa skriver att man ska ringa och "ligga på" för att få ett snabbare besked? Jag börjar misstänka att så är fallet. Det känns så! Vi har kanske gjort fel som respekterat att MIG har hög arbetsbelastning och därför inte har ringt och tjatat, bara mailat ibland? Är det ett dåligt tecken om man, som i vårt fall, får vänta vänta och väääääänta....
Det känns som att alla utom vi får positiva besked på nolltid. Jag vet och förstår såklart att det är fler än vi som får vänta länge, men kan inte hjälpa hur jag känner. Jag är så glad för er andras skull, men samtidigt så fruktansvärt ledsen
Hej! Tack! Vi är verkligen överraskade och glada att det gick så fort!
Vi tillhör kontoret i Växjö, vi är gifta och gjorde en webbansökan. Vi hade ingen förtur.. Hade ju inte ens chansen att ringa och ligga på (som tänkt) eftersom han fick beskedet dagen efter intervjun.
Om 3-4 veckor kommer han äntligen hem och vi kan leva ett normalt liv.
Jag tycker så synd om dig och de andra som måste vänta så länge.
Jag hoppas, och håller tummarna att era män ska få komma hem nu!!
Det är konstigt att det varierar så mycket.. Men ni skickade in pappersansökan? Det är webbansökningar de tyvärr prioriterar före tror jag.. Men nu MÅSTE det vara din och din mans tur!!!!
Styrkekramar till dig!!