• Larsan

vi med många barn del 9

Usch det låter inte roligt! 
    Zackarias (-96) är väääldigt skolless! Men det är bara att försöka peppa och peppa.
    Jag tröstar mig med att det snart är gymnasieval och jag tror att han får det enklare då när han får läsa det han är intresserad av. Men det är verkligen inte troligt när han knappt orkar plugga eller gå på lektionerna... 

Det enda som fungerar för att han ska orka plugga är just regeln om att han inte får vara med kompisar eller fara ut förrän han har gjort alla läxor, prov och allt som ska göras! 

Han kämpar verkligen allt han kan och han gör det han ska! Men det måste vara hemskt jobbigt för honom just nu.

12-barnspappa
  • Larsan

Vart går gränsen förresten för att vara med i den här tråden? Glad 3 eller 4 barn antar jag? 

Första advent idag och jag har redan fått min bästa julklapp! 
    Sonen Maximilian med familj kom och hälsade på en stund imorse och berättade något helt otroligt!
    JAG SKA BLI FARFAR IGEN!

Visserligen är det inte förrän nästa år men ändå.. =) Vecka 12-13 enligt deras uträkningar =)
    Det betyder att bebisen kommer ungefär samtidigt som Hugo föddes så det blir ca 12 månader mellan dem =)
    Om allt lyckas, Vilket vi alla hoppas! , Så blir detta deras sista barn. Båda är överrens om att dom bara vill ha två.

Alla skickar ett stort grattis till mig som ska bli farfar, Son och svärdotter som ska bli föräldrar och lille Hugo som får ett jämngammalt syskon! {#emotions_dlg.flower}

12-barnspappa
  • Larsan

Vad roligt med så många nya

12-barnspappa
  • Larsan

Jag är inte inne här så ofta längre men jag måste passa på att säga GRATTIS Mirka till elvan!!

God jul till er allesammans samt era nära och kära !! Tomte

12-barnspappa
  • Larsan

Usch så trist Storafamiljen!! Jag håller verkligen tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
    Verkar bara hända tråkigheter här i tråden just nu... 

Skickar kramar till er alla!  

12-barnspappa
  • Larsan

Jag sitter här och funderar på en sak...
    I TS står det att vi är väldigt många men jag ser långt ifrån alla av dessa i gruppen.. Kan det vara så att dom lämnat eller skriver mindre sällan? Hur tror ni det skulle vara att även starta en medlemsgrupp för oss med många barn?  

Glada nyheter! Felicia vann simtävlingen igår! Hon var fantastisk likaså alla andra barn såklart.
    Zackarias säger att han har bestämt sig för vad han ska söka till gymnasiet. Inte helt säker på att han verkligen gjort det för han ändrar sig hela tiden! =) Valet står mellan Vård- och omsorg eller naturvetenskap. Det var planerat att han skulle gå restaurang och livsmedel för att han velat bli kock men han ändrade sig i slutet av förra året. Jag tror absolut på honom! Jag är säker på att han gjort rätt val och kommer bli nöjd.. Han har enda sedan han lärde sig prata sagt att han vill jobba inom vården (läkare).

Maria har i stort sett flyttat in hos oss nu. Möblerna står på plats och killen har fått ett rum. 
    Barnen kommer överrens med honom jättebra och tycker det är så spännande med nya familjemedlemmar.. Finns dock en flicka i familjen som är vääääldigt avundsjuk på hennes yngsta pojk.. Vi är lite osäkra på om det handlar om negativa eller "positiva" känslor Hon ska alltid bråka och visa avundsjuka men ändå ska hon alltid följa efter honom överallt.. Hoppas för guds skull att det inte håller i sig en längre tid!!   

12-barnspappa
  • Larsan
    6barnsmamman skrev 2012-01-10 10:12:10 följande:
    Jag står med i TS men har hunnit med en dotter till sen den uppdaterades senastTungan ute 
    Manye: jag tror att det är blandat, några som lämnat o några som skriver mer sällan. Medlemsgrupp är ok för mig, vad tycker ni övriga? Härligt o flytta ihopGlad Du ska se att avundsjukan snart går överFlört Min äldsta ville oxå bli kock , det pratade han om under flera år, men sen ändrade han sig o nu är det ingenjör som är målet, det blir säkert jättebra!
    Jag tycker att det hade varit perfekt med medlemsgrupp!  Man kan ju kombinera den här tråden och gruppen i så fall. Ja, det går säkert över men alla vi i familjen är osäkra på om det är "syskonkärlek" eller om det verkligen finns känslor inblandat. Dom är ju dock barn men kanske inte så roligt att vara kär i bonussyskonet (Tänker då både på skolan, bland kompisarna och i framtiden). Hur som helst tycker jag att det börjar bli lite småjobbigt... Tungan ute Ena sekunden skriker hon om att han tar hennes saker och hur hon hatar henne, men när han går därifrån smyger hon efter honom som en liten svans in till hans rum och pratar, spelar och allt dom brukar göra.

Huvudsaken är i alla fall att dom har kul och kommer överrens (Mestadels av tiden) 
    12-barnspappa
  • Larsan

Ni får ytterst gärna säga till om ni vill vara gruppvärd! 
    Så slipper jag sköta hand om allt själv Drömmer 

12-barnspappa
  • Larsan
    Mirkamu skrev 2012-01-10 19:05:30 följande:
    Nu har jag sökt medlemskap
    Superbra
    12-barnspappa
  • Larsan

Om jag har gjort rätt så kan alla som är medlem i gruppen acceptera någons ansökan om att bli medlem. 
    Så det är fritt fram att lägga till personer som ansöker till gruppen men kontrollera först att dom verkligen har behörighet till gruppen!

Hur mår alla annars då? Tungan ute 

12-barnspappa
  • Larsan
    plura skrev 2012-01-10 22:36:12 följande:
    Nu har jag också sökt -men hur funkar det? Kan bara vi som är med läsa vad som skrivs? =)
    Sådant kan vi själv bestämma hur vi vill göra. 
    Jag har valt att "dölja" gruppen för icke-medlemmar men önskar ni annat så får vi rösta! 

Med andra ord kan vi skapa nya trådar som endast vi kan läsa och svara på. 
    Och det blir mycket enklare att hålla koll på vilka vi är som håller kontakt! =) 
    12-barnspappa
  • Larsan
    Min stora familj skrev 2012-01-10 23:39:09 följande:
    Det låter bra
    Fast det är ju svårt för dom som inte ser oss att hitta dit..
    Men dom får väll hitta denna tråd först o sen till nästa då..

Nu ska jag försöka sova har så ont i magen,hoppas allt är bra med bebis....urrkk..

Mvh camilla      
    Nej, inte direkt
    Alla kan ju se själva gruppen och rubriken skyltar ju om att det är en grupp för alla med många barn. 
    Dock kan dem inte komma åt innehållet i gruppen förrän någon accepterar deras ansökan... Med andra ord är det inte så svårt att hitta till oss men vill man läsa våra hemligheter så får man lov att skaffa minst 4 barn först Oskyldig
    12-barnspappa
  • Larsan
    Bumblebina skrev 2012-01-23 21:51:20 följande:
    Åh, spännande! Jag skulle vilja göra ett köns-ul, men tror inte jag får med mig gubben i det beslutet... :-/
    Själv tycker jag att det förstör hela spänningen  
    Tänk dig att du får en present av din bästa vän ca 2 månader innan du fyller år och hon/han säger "Varsågod, Det är en resa men du får inte öppna den förrän du fyller år"

Då förstörs hela poängen med att öppna paketet eftersom du redan vad som finns där i...  
    Däremot vet du ju inte VART resan går - Jämför med att du vet att det är t.ex en kille men du vet inte VEM han är Flört

Taskig förklaring men du förstår poängen =)
    Jag skyller på att jag har nattmössan på!

Förresten, Är det någon här inne som fått mail om att bli filmad?
    Från någon Mikaela som söker bonusfamiljer till ett nytt TV-program? Glad
    12-barnspappa
  • Larsan
    flerbarnsmamman5 skrev 2012-01-25 15:45:09 följande:
    Hej undrar om man får hoppa in här eller är det försent??
    Har 5 och väntar nr6.....är inte jätteduktig på det här med att skriva i trådar och hänga med vill bli bättre dock ...så hoppar man bara in eller är det någonannanstans man skriver?
    kram
    Klart du får hoppa in!!  
    Vi har just startat en medlemstråd men vi har inte börjat skriva så mycket där ännu.. Vi håller oss till den här tråden, hehe...

Välkommen! 
    12-barnspappa
  • Larsan

Vi dricker ca 2 liter per person per vecka :) och vi är 12 personer som dricker mjölken. Så ca 24 liter/vecka. Vi har en 20liters-milkbar men vet verkligen inte vart man köper dessa i nuläget. Vi kontaktade närmaste mejeri som levererade mjölkmaskinen hem till oss. Även mejeriet som sker leveranser av mjölkkartongerna... Visst blir det dyrt att dricka så mycket mjölk men för oss har en milkbar blivit billigare i längden :)

12-barnspappa
  • Larsan
    Min stora familj skrev 2012-02-07 21:39:03 följande:
    Vi dricker mellan 35-40 liter i veckan..hihi

Vi gillar mjölk o det kan nog gå mer endå om man inte hejdar lite..

Mvh Camilla       
    Ja, usch ja! Vi har fått ner konsumtionen till ca 25 liter per vecka sedan vi skaffat milkbar. Just för att vi numera inte dricker mjölk till middagen, då är det vatten eller juice som gäller! Mjölken dricker vi på morgon/kväll och jag brukar ofta stå över mina glas och ta en kopp kaffe eller te istället  
    Förut köpte vi mjölk hela tiden.. Vet inte vart alla liter tog vägen Solig
    12-barnspappa
Svar på tråden vi med många barn del 9