Inlägg från: flerbarnsmamman5 |Visa alla inlägg
  • flerbarnsmamman5

vi med många barn del 9

Hej undrar om man får hoppa in här eller är det försent??
    Har 5 och väntar nr6.....är inte jätteduktig på det här med att skriva i trådar och hänga med vill bli bättre dock ...så hoppar man bara in eller är det någonannanstans man skriver?
    kram

• flerbarnsmamman5

Tack så mycket LarsanFlört
    ansökt om medlemsskap i eran grupp nu så Flört har mycket att fråga er andra om lite tips...man har ju aldrig direkt kunnat bolla med andra om saker som rör hela familjen eftersom deras familjer består av 1-2 barn och man har ju ite fler såSkäms
    Skulle vara trevligt om det var nån som också har tonåringar som jag för ibland står man och stampar och undrar hur blev det så?
    SkämsFlört

• flerbarnsmamman5

usch hatar magsjukan....kan faktiskt tipsa om vitpepparkorn det har faktiskt hjälpt mkt hemma hos mig,samt jag byter handdukar till alla får var sin den som är sjuk delar ej rum med den som är frisk m.m och sen handtvättning...att de e noga m.m
    Så fort de hört nåt i skolan eller sett nån i skolan då börjar jag ge dem vitpepparkorn och som man sägger peppar peppar.....det har hjälpt de senaste 4åren väldigt bra...

• flerbarnsmamman5

Ger lite vitpepparkorn efter åldern som de sväljer hela men högst 12st sen lite beroende på vikten
    Min minsta är 7år så hon brukar få 6st sen 10åringen 9-10st de större tar högst 12-13st
    sen äter vi det i 3-5dagar ungefär....har man väldigt små la jag i min enas yoghurt när hon var 3-4år då la jag 3st hon lyckades svälja och det funkade....men som sagt olika för alla hon såg de äldre ta och ville också ha så det var därför.men 4-5år brukar funka iallafall hemma hos oss..

• flerbarnsmamman5

glömde säga bara 1gång per dag

• flerbarnsmamman5

Men såååå gullig Grattis Panthera LeoHjärta
    Jag hade oturen och ramlade i halkan efter jobbet och föll på magen och armen skrpade ansiktet men tack o lov mår bebben bra för det sparkar....så nu har jag ej jobbat igår fick en karensRynkar på näsan och imorgon skall jag vila mer för armen o handen funkar inte riktigt som det ska ännu .....Nu kollar jag på familjen Annorlunda tycker det e sååå mysigt...
    Kram till er alla

• flerbarnsmamman5

ndrar just vad det kostar att ha en mjölkmaskin och om man kan skaffa det???för mycket mjölk går åt här med och vad kostar det???nån som vet?

• flerbarnsmamman5

jag med eftersom vissa dagar går det åt 2pkt om dan kollade på arlas sidor men finns ju inga prislistor??

• flerbarnsmamman5

3pkt skulle jag skriva tryckte fel

Svar på tråden vi med många barn del 9