Inlägg från: matmamman |Visa alla inlägg
  • matmamman

vi med många barn del 9

Hej, hej!!!
    Är helt ny på FL o alltså även på denna sida Flört Blev tipsad av "Storafamiljen" att gå med här.
    Jag har sex härliga ungar från 1 år upp till (snart) 16 år. Gift med världens bästa man!!! Skrattande

• matmamman

Hej igen! Det var ett tag sen jag var här inne....trodde väl i min enfald att jag skulle hinna med det här oxå! Det är ju såååå mycket man ska hinna med nu... Har varit o tittat på hus...men det var alldeles för mycket o göra :( men STORT var det o hade passat oss alldeles utmärkt. Men, men det är bara att fortsätta o leta.

Har även hunnit baka lite fler tårtor (bla en studenttårta till "storafamiljens" dotter ) o idag hann jag med att göra en Bamsetårta innan jag körde äldsta sonen till balen. Ska se om jag lyckes lägga upp lite bilder oxå ;) men först måste jag få tekniken o funka.

• matmamman
    Mirkamu skrev 2011-06-17 21:09:25 följande:

Tack tack Det är en gammal byggdegård med en stooor hall på 60kvm, kapprum, 7 toaletter , stooor matsal, stora salen är ca. 140kvm med scen 2 stora sovrum och loft över de. Uppe finns en lägenhet 3 rok på 100kvm. Vi ska minska på toaletterna och få plats med en stor tvättstuga, få upp lite väggar så det blir flera rum, få in nån bättre värmningssystem och måla väggar här och var "bara" Men plats finns det så det räcker och blir över Den ligger 2 mil utanför Enköping, 3,5 mil till Uppsala och Västerås.

Ååååh så roligt!!! Det låter som ett helt underbart hus. Är det mycket att göra på det?

Jag bara går o väntar på ett lkadant hus som det står vårat namn på. Helst skulle jag vilja bo kvar här i trakten, för barnens skull...sen så kan vi inte flytta allt för långt bort pga av jobb o sånt.
  • matmamman
    Grattis Muskedalen!!!

Välkommen hit MyLovleyKids! Är själv ganska ny på den här sidan oxå.
  • matmamman

Det är svårt att hinna med här inne nu på sommaren. Def finns så mycket annat man vill göra.
    Vi var iaf iväg på en långhelg tillsammans med min mans alla syskon med familjer + svärmor. Vi hade det göör roligt. Jag hoppade tom hopprep för första gg på flera år
    Visst kan det va påfrestande att leva så tätt inpå varandra i några dar...men man får bortse från allt dumt som kan slinka ur munnen....det kan ju faktiskt va så att man själv säger fel sak.

Under den vistelsen blev jag än mer stolt över mina barn. Hur fina och goa dom är <3 ...och min äldste visade vid några tillfällen att han snrt inte är en pojkspoling längre utan en man.

Nää, nu väntar sängen...fast först måste jag ta tvätten o sätta igång diskmaskin

• matmamman

Hej! Först måste jag ju bara säga GrATTIS till körkortet Mirkamu!!! Minns känslan man hade när man fick den där efterlängtade lappen i hanmden.

5mamma: Välkommen hit! Är oxå ganska ny på detta. Jag är 37 år. Mina barn är födda -95, -97, -00, -04, -06 och -10. 
    evanor69: Inget roligt med såna personer. Dom skulle inte få lov att jobba med barn. Min son råkade tyvärr ut för en sån oxå...så jag vet hur jobbigt det kan va.   Skönt att ni snart slipper henne.
    Muskedalen: Hoppas du snart sitter med en liten goding i famnen.   

Nu har skolorna äntligen börjat. Hade två som började 1:an (en på gymnasiet alltså ) så det var spännande för dom båda. Sommarlovet har varit ganska ok....förrutom halsflussen som vi fick dras med hela sommaren. Två v innan skolan börja, så fick jag tjatat mig till att vi skulle testes allihop. Och då visade det sig att 2 st var smittbärare utan symptom   Så hela familjen blev behandlad. Men nu ska vi väl slippa penicilin på ett bra tag. 

• matmamman
    7småtroll skrev 2011-08-28 17:43:07 följande:
    Kikar in och är numer sjubarnsmamma!

I torsdags den 25 aug kl 11.39 kikade vår lille nyfödde son ut. 3530 g tung och 49 cm lång.

Hade planerad igångsättning i onsdags men pga platsbrist på förlossningen så sattes gelen på livmodertappen först vi 16-tiden....och inget hände. Fick sova över på förlossningen och på morgonen körde värkarna igång efter att bm varit och undersökt mig och konstaterat att gelen inte hjälpt! Men hennes undersökning retade tydligen igång det hela istället!
    Stort grattis!!! Så härligt att få gosa med en liten goding....dom luktar ju så gott!
  • matmamman
    Mamma Lotta skrev 2011-09-04 19:53:40 följande:
    Hej allesamman igår morse kl03.42 föddes vår son Sackarias han vägde 3205g och var 50cm lång! Allt gick bra och imorgon lämnar vi bb !
    GRATTIS!!!  Vilket fint namn! Det är ju så härligt med en liten...blir oxå lite sugen. Men det får vänta tills vi har plats.
  • matmamman

Välkommen alla nya och nygamla!
    Just nu är det ganska mycket... Mannen är på utbildning i Tumba (har varit borta 1 vecka och är borta en vecka till), så det blir lite ensamt....trots att man har 6 barn som ska ha sitt.
    Jag har haft "tvättmaraton" här hemma nu, för att komma ikapp lite grann. Så vi har för tillfället ingen soffa att sitta i Hoppas bara jag får undan allt innan gubben kommer hem. Har fått en beställning på en Barbietårta till på fredag oxå...så den måste hinnas med.

I dag fick jag träffa en liten 2-månaders flicka med det lite ovanliga (men vackra) namnet Mirei. Hon var såååå söt, och det började allt suga lite efter en till....

• matmamman

Hej!
    Det var länge sen jag skrev här nu. Jag har varken haft ork eller tid. Tiden går ju åt till att ta hand om barn och hem...och då är nog tvätt och plocka leksaker det "värsta". Under hösten har det blivit mycket tårtbakning. Har fått äran att baka massa födelsedagstårtor mm. Och har man då 6 barn så är den enda tiden, som det är lugn och ro att baka, på natten. De två äldsta spelar innebandy och jag sitter som kassör i klubben oxå så där försvinner ännu mera tid.... Men kul är det. Nu under jullovet så hade vi årsavslutning med en liten (intern) cup där även föräldrarna fick va med. Jag och min man ställde så klart upp. Och det gick ganska bra, faktiskt. Varje vuxen blev lagledare för ett lag, och mitt och min mans lag spelade i finalmatchen Tyvärr så vann han....

Måste ju oxå säga GRATTIS till er som fått bäbisar sen sist. Och även till er som fått ett +

Jag har ansökt till medlemsgruppen!

Kram

• matmamman
    Min stora familj skrev 2012-01-23 20:16:56 följande:
    Hejsan
    Jag har varit på UL idag och det verkar vara en pojke denna gång.
    Nu jämnar vi ut oss lite..
    nytt Bf vart 17 juli på min födelsedag.
    mvh Camilla
    Åh, så kul med en liten kille! Fast jag håller nog med Larsan att det förstör lite av spänningen med att veta innan. Måste oxå säga att juli är (utan att vara partisk ) en vääääldigt bra månad att fylla i.
    Bumblebina skrev 2012-01-23 21:51:20 följande:
    Åh, spännande! Jag skulle vilja göra ett köns-ul, men tror inte jag får med mig gubben i det beslutet... :-/
    Du får väl prata med honom om det...om du lägger huvudet på sne och blinkar med ögonen, så tror jag nog att han smälter
    Kram

Hoppas ni och
  • matmamman
    Mother of 8 wildkids skrev 2012-01-25 13:17:58 följande:
    Oh måste bara komma in o dela våra glädje ;)
    Idag tog äldsta sonen körkortet :D efter mycket kämpande med teorin så gick de äntligen vägen :)
    Åh så roligt! Grattis till honom!!!
    Mother of 8 wildkids skrev 2012-01-26 15:29:18 följande:
    Nu har magsjukan hittat hit ;( inatt blev vi 4st dåliga samtidigt med en toa :(
    Aja nu e vi bättre men inte bra, och hoppas de andra klara sig.
    Jag hann iaf med premiär turen med sonen igår ;) märklig känsla att min lilla pojk nu får köra bil ;) dock e han inte så liten längre ;)
    Usch, så jobbigt! Hoppas de andra klarar sig...vet hur jobbigt det är när man bara har en toa.
  • matmamman
    Panthera leo skrev 2012-02-04 19:25:01 följande:
    Nu har vi förökat oss i familjen igen. Den 27 januari fick vi en son, 3855g och 51cm. Han ska heta Leon är det bestämt. Allt gick bra och vi kunde åka hem dagen efter.

Nu leder grabbarna duktigt med hela sex till antalet mot tre tjejer. Hmmmmm.

Han smälter in i familjen som handsken i facket, eller hur man nu säger .

//Eva
    Stort grattis!!! Såååå otroligt söt!
    Kram
Svar på tråden vi med många barn del 9