Inlägg från: Charlotte82 |Visa alla inlägg
  • Charlotte82

vi med många barn del 9

Hej hej, nu har jag också hittat hit!!!

Har haft lite släkt här idag på påskmat. Det är trevligt att dem kom men faktiskt väldigt skönt när dem gick med. Känns hemskt att skriva så men idag har jag verkligen varit helt slut. Ryggen blir bara värre och värre här och dessutom slog jag i foten igår så jag kan knappt gå.

Illamående har jag börjat få med sedan en vecka tillbaka. Halsbränna så att jag itne kan ligga ner i sängen på nätterna vilket medför att jag får mer ont i ryggen och sover dåligt. Så man går här och är lätt irriterad på allt och alla nu *suck*

Fick iallafall handlat påskägg till barnen idag och köpte för en gångs skull påskmust med. Vi brukar inte ha läsk hemma särskillt ofta utan vi dricker kolsyrat vattet från soda streamern istället. Anledningen är mestadels att jag har varit beroende av läsk tidigare och vill absolut inte att barnen ska hamna i samma sitts. Men jag har märkt att det är kolsyran jag gillar och inte själva läsken. Så därför går det lika bra med vatten och dessutom nyttigare, billigare och gott.

Har ni något tips på vilka tabletter man kan ta mot halsbränna? Har prövat Link (tror jag den hete) och en till som jag inte minns namnet på men kan det vara Gaviskon eller något liknande? Minnet är urselt på mig haha =P

Förlåt för mitt gnäll men idag har varit en hemsk dag!

Barbamamman: Hoppas att det är på G nu så att du slipper gå tiden ut. Barnet är ju tillräkligt mogen nu. Efter v 34 fick jag inte ta mer Bricanyl när jag väntade Elias så du kanske bör ringa doktorn och höra? Reglerna kanske har ändrats men för mig så sa dem att dem inte stoppar det efter v 34 och att man då inte heller ger något för att förhindra en ev förlossning då. Men det är ju 9 år sedan och saker ändras hela tiden. Tänker på dig och hoppas på att snart få läsa att det är på G eller att Ni har fått er efterlängtade bebis...

Mina barn är det bästa som har hänt mig!
  • Charlotte82
    Victorius skrev 2010-04-02 07:31:06 följande:
    Nu har jag också hittat hit Tack Barbamamman för att du skrev i mig i listan! Ni har säkert pratat en hel del om det här inne men jag undrar hur era föräldrar reagerat på att vi varit gravida med igen och igen och igen? Jag har ju nu 4 barn och många i min omgivning tycker det räcker nu och säger "Men nu har du ju 4 friska barn, får du aldrig nog?" "Kan du inte nöja dig med de du har? " "Du ska ju ha tid för dina barn!" osv... Jag blir så trött på det! Varför ska jag har dåligt samvete för att jag vill ha flera barn? Varför ska jag gå omkring och må dåligt för att tänk om jag blir gravid igen, hur ska jag då kunna berätta det på rätt sätt utan att folk reagerar negativt? Hur har ni hanterat det?  
    När jag väntade mitt tredje barn ifrågasatte många mig också. Jag berättade det först när jag var ungefär halvvägs gången. Men tom läkaren på gyn (jag blöde och åkte upp för kontroll i v 12) frågade om jag inte borde göra abort eftersom att jag då var ensamstående och undrade hur jag skulle orka med barnen så tätt. Jag och gubben separerade i den vevan i början av graviditeten. Likaså min bm tyckte att jag skulle tänka igenom ordentligt när jag ringde för inskrivning. Jag bytade då bm.

När jag väntade nr 4 så var det ingen som sa något. Då var dem glada för att jag och mitt ex skulle få ett barn tillsammans. Men det höll ju inte och jag och gubben till mina tre barn hittade tillbaka till varandra. Nu väntar vi vårt 4 gemensamma barn (alltså nr 5) och detta trots att jag blivit steriliserad.

Denna gången sa familjen inget, dem vet om att jag inte kan göra abort och dessutom var jag långt gången när jag fick veta att jag var gravid. Nu har jag gått halva tiden och har börjat få ont i ryggen (svanskotan) och halsbränna =( Men jag längtar verkligen tills barnet kommer... Har redan börjat fundera på namn...

Tex om det blir en flicka: Natacha
    Om det blir en pojke: Elliot
    Har ni några förslag också? Tycker att det blir svårare och svårare för varje barn att komma på ett namn. Särskillt om det är en pojke...
  • Charlotte82
    Smultron81 skrev 2010-04-02 08:21:52 följande:
    Ja det där med reaktioner är olika. En fel tycker det är jättekul och andra tycker det räcker. Sist sa jag inget till dem som jag visste skulle kläcka ur sig dumma kommentarer. Charlotte82: prova losec Mups, dem är skitbra. Hjälpte mig jättemycket. Va himmelrike när jag provade dem hehe äntligen slapp jag halsbrännan.
    Tack! Ska köpa dem i morgon. Idag är ju apoteken stängda =( Men en dag till klarar jag av!
  • Charlotte82
    Bumblebina skrev 2010-04-02 18:53:40 följande:
    Ja du... När vi berättade för min mor att vi väntade nummer 4 sa hon inte ett ljud. Hon bara reste sig och gick... Jättekul... Svärmor blev jätteglad dock. Kan säga att jag plussade i söndags och jag fasar redan för att berätta för min mor... Det ger mig ångest... Men vi är glada och jag kan tänka mig fler efter denna. Men det tror jag inte min man vill... Iom att jag jobbar på operationsavdelning så måste jag berätta på jobbet... Men chefen bara gratulerade och tyckte det var roligt! Hon hade nästan räknat med det sa hon... Men det kändes lite kymigt, att ha jobbat en dag i veckan i fyra veckor och sen kommer jag och säger att nu är det kört igen.
    GRATTIS till pluset!!! {#lang_emotions_sunny}
  • Charlotte82
    Victorius skrev 2010-04-03 09:21:20 följande:
    Barbamamman- Vad skönt att de har koll och att de lyckades stoppa en ev förlossning så tidigt. Vad har tyckt om att få barn så pass nära kontra några år emellan? Alla säger till mig att vänta nu med fler barn, för jag har ju tillräckligt, men mitt hjärta säger inte så. Jag blir så irriterad på att människor runt omkring mig som ska få mig att må dåligt bara för att jag vill ha många barn! Jag är ju så ung och har så många år på mig att skaffa fler och bla bla bla...  Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag var 19 år men inne på mitt 20:de år                                  
    Jag var 18 år när jag födde Kim och 19½år när jag födde Elias (inne på mitt 19 år då) och folk förstod inte varför jag hade så bråttom med att få barn. Att jag sedan fick Peter strax innan jag fyllde 21 år fick folk att himmla med ögonen ordentligt. Men när jag väntade Liam så tyckte fok förstås att jag borde göra abort men dem var ju knappast förvånade över att jag var gravid. Liam fick jag iallafall när jag var 22 år & Nikitha fick jag när jag var 25 år. Nu är jag 28 år och väntar mitt sjätte barn i augusti-2010.
  • Charlotte82

Ush idag är jag en hemsk mamma enligt Peter. Han tycker att det är så hemskt att hjälpa till här hemma. Men hur svårt är det att hjälpa till och duka av efter frukosten och att gå ut med hunden tillsammans med Elias? Dessutom behöver han ut och röra på sig... Han satt nyss i soffan och gnällde av sig att han fick göra allt och att jag gör ingenting {#lang_emotions_wink}
    Då jag berättade för honom om allt jag faktiskt gör så sa han till mig att jag luras för han ser mig aldrig att göra det. Men som jag sa att jag städar och du leker på ditt rum eller så är du ute och leker med en kompis och därför ser du det inte... Hmmm varför ska det alltid vara bråk när dem ska hjälpa till?

Nej nu ska jag iväg och handla lite. Ni får ha en bra dag allesammans!

• Charlotte82
    2tomtaro4troll skrev 2010-04-03 15:55:06 följande:
    jag är ju nästan lika gammal som ni var =) Fick första en månad efter att jag fyllde 19, andra när jag var 21, tredje strax efter att jag fyllt 23 och nu fjärde vid 24 års ålder! MÅNGA som reagerat negativt, som tror att man går på soc och inte har någon utbildning osv. dom blir oftast rejält förvånade när man berättar att man både ha en gymnasial utbilning + pluggat en del på chalmers, och dessutom har flera års arbetslivserfarenhet med riktigt bra lön TROTS att man har flera barn redan. det går liksom inte ihop i deras värld :D
    Nej det känner jag igen, jag är projektledare och har jobbat med det sedan 2006 och innan dess så har jag jobbat som teamledare men även jobbat som korvkioskbiträde och pluggat en massa har jag hunnit med också, har oftast passat på under föräldrarledigheten.
  • Charlotte82

Här blir det också en kort graviditet, fick ju veta att jag var gravid i vecka 15+4
    Nu är jag i v 21+1 o det är då man säger att man är i vecka 22 är det inte så?
    Det är skönt att man har sluppit att oroa sig dem första veckorna trots att misstankarna fanns där. Jag är ju dock steriliserad och trodde inte att jag skulle få fler barn. Nu är jag dock lite orolig för hur jag ska kunna få stopp på barnafödandet när jag känner att det måste vara stopp... Jag vill inte ta bort hela livmodern för då kommer jag in i klimateriet och det vill man ju inte när man är runt 30 års åldern...

Jag har skojat med gubben här hemma att vi får sluta med sex och då blir han helt hysterisk haha =P Män tänker med fel del haha =P

Magen syns lite nu iallafall och nu när våren kommer syns det ju mer då man inte har massa jackor o kläder på sig. Då kommer folk börja reagera, så som det är nu så vet inte många om det. Men dem får tycka vad dem vill, det är inte mitt problem!

• Charlotte82
    Smultron81 skrev 2010-04-04 15:56:37 följande:
    Min syster testade plus i v. 19 har jag för mig. Hon hade fått neg innan o hade inga symptom förän då när hon testade plus. Syntes inget på henne heller. charlotte82: Killen kan ju också sterilisera sig. =) Hoppas ni alla haft en bra påsk. Makens föräldrar o hans brorsa va här o käka mat o gustav hade feber igår. Dunderförkyld är han nu. Sånt härligt väder, skinande sol. Tråkig som man är har man suttit inne hela dagen. Får se om jag orkar mig ut en sväng sen är skitseg idag.
    Ja problemet är att han vägrar att sterilisera sig och jag kan ju knappast tvinga honom... *suck* Fast själv tycker jag att det skulle vara det lättaste för han har ju ändå fått 7 barn efter bebisen är född. Men han tycker att hans manlighet försvinner då.

Här har vi grått och trist och det har regnat hela dagen men igår hade vi riktigt fint väder...
  • Charlotte82

Hej alla!

Jag steriliserade mig i september 2008 och då brännde dem äggledarna helt enkelt...

Det här med att gå bort med barn, det har jag tack och lov inga problem med då de flesta jag träffar har det barnsäkert hemma. Hos min farmor finns det dock saker överallt pga att hon samlar på ALLT. Men Nikitha brukar sitta i köket på golvet och leka med bilar eller magneterna på kylskåpet och pojkarna leker också fint och rör inget.

Nej nu får jag lämna datorn och ta tag i barnen då deras bråk verkar gått över gränsen! Ha det gott ikväll!

• Charlotte82
    mammatre skrev 2010-04-06 22:38:38 följande:
    Tror faktiskt mycket ligger i att det är jag som har fyra varav hans är ett, är det tvärtom så är det nog tyvärr en annan sak i andras ögon. Men jag gör som jag vill o tycker är rätt. trebarsmamma: jag var med 17 när jag fick mitt första men mellan trean och fyran är det sex år då jag nu börjat på en ny kull. Får se var det slutar. HUr gör ni med bil ni som har fler än fem är det nio sittsig som gäller då?
    Hej!

Då vi för det mesta är 4 barn och två vuxna då bonusarna inte är här mer än varannan helg. Den äldsta är ju dock inte här så ofta då kompisarna oftast går förre. Därför så fungerar det med en volvo med extra säte än så länge men vi funderar på att köpa en 8 eller 9 sitsig minibuss men vi får se hur det slutar men ska ju ha pengar till det också!

Här i Helsingborg har vi underbart väder idag!
  • Charlotte82
    Plura: Jag har inte haft något problem med Tradera. Men har du kontrollerat så att dem har rätt mejladress? Annars kan du gå in på Tradera och in på din sida för att titta på vunna auktioner. Välj visa mina köp, tryck sedan på fler alternativ vid den auktionen som du vunnit, välj Visa orderbekräftelse.

Där kan du se personens adress, telefonnummer och mejladress. På så sätt kan du skicka direkt till säljaren.
  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-04-09 11:30:50 följande:
    uppdaterar lite snabbt, vi åker in till fl nu,har haft så mycket sd o inatt hade jag värkar med 10 min mellan trycker på nått hemskt nedåt så vi ska in på koll iaf!!
    Lycka till!
  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-04-09 18:46:05 följande:
    ja som ni ser är jag hemma, hade massor av sd som mättes på på ctg ,tappen är mjuk men har inte öppnat mig än o dom sa att det är bara hem o vänta,så länge bricanylen stannar upp det så är det bara en för jävliga förvärkar så nu knapras det bricanyl igen för gå så här utan att det händer nått blir jag galen på men dom sa att jag skulle ringa på en gång om det satte mer fart o hellre komma in en gång för mycket så ja vi får väl se. hade ju inga direkt onda sd när vi for in men på vägen in börja dom komma med 15 min mellanrum o på vägen hem var dom nere på 10 min mellanrum o så har det hållt på nu så får väl se hur länge man blir hemma
    Ja så var det när det var dags för Liam att titta ut. Fick samandragningar med upp till 6 minuters mellanrum som sedan helt plötsligt avtog. Efter ca 3 timmar var dem tillbaka igen och då satte det igång på allvar igen. Så förhoppningsvis så är det på dags när som! Håller tummen för dig!
  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-04-10 21:27:59 följande:
    håll tummarna trots bricanyl har jag värkar med 8-10min mellanrum, ringa in el försöka sova en stund är frågan
    Åhhh hoppas, hoppas... Hade nog försökt sova eller iallafall vila en stund innan så att du samlar lite extra krafter. Men det är ju vad jag hade gjort, du känner dig bäst själv och sedan hade ni en bit att åka med om jag inte minns fel? Det måste man ju också ha i åtanke...
  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-04-12 11:38:11 följande:
    18.37 igår föddes agathon, 3360 gr 49 cm lång återkommer när vi e hrmma igen
    GRATTIS!!!
  • Charlotte82
    7 michelingodingar skrev 2010-04-14 21:01:21 följande:
    Agathon vi är hemma nu o tack till allas grattis, skriver mer i morgon!! kram på er
    Aaww vilken liten sötis
    Grattis ännu en gång!
Svar på tråden vi med många barn del 9