• zezzan

vi med många barn del 9

nu behöver jag avreagera mig...... Är så j*vla trött på gamla bilar.... sambon skulle jobba hela dan igår och frågade om jag kunde besikta ena bilen för det fanns en ledig tid (bilar är hans intresse så vi har ett par stycken), i vanliga fall får han fixa sånt själv men men. Frågade på morgonen om han kunde lova att jag inte skulle få körförbud eller bli stående och han försäkrade att det inte va nån fara... lämnade barnen på dagis och drog iväg, besiktningen gick någorlunda och jag drog hemåt MEN efter en mil tvärdör bilen..... lyckas rulla ut på kanten och blir stående, ringer förgäves sambon som är utom mobilteckning och sen alla i min mobil men ingen kunde komma till undsättning.... ger upp och ringer på bärgning... Hinner hem lagom till barnens hämtning. Surar hela eftermiddagen och ger gubben en utskällning utan dess like när han kommer hem och vad gör han då...? Jo han går ut och kommer tillbaka in 10 minuter senare och kunngör att nu är bilen lagad, va bara en bränsleledning som gått av, en ny låg i skuffen.... HATAR bilar... hade han åkt själv hade han kunnat laga den på plats ju... han ska få slava hela påsken som straff...

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

Glad påsk på er!
    Fick första när jag var 19 och ett halvt. Akutsnitt i v.33 då lillen va tillväxthämmad och slutade växa helt. Andra vid 20 och ett halvt (11 månader exakt efter 1:a) gick 13 dagar över och hade en segdragen smärtsam förlossning, fick kraftiga värkar lördag kväll, åkte in söndag morgon och grabben kom ut måndag kväll. Fick tredje vid 22, han kom självmant i v.35 och hade oxå slutat växa, vägde 1800g. Fick värkar runt 7 på kvällen, in på förlossning vid 02:00 och allt klart 02:45 utan bedövning.... nu planerar vi 4:e, har precis fyllt 25. Har ju mina bonusar på 15, 14 och 12 oxå....

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

Fick många kommentarer om 1:a barnet, gick ju på gymnasiet när jag blev gravid... många undrade varför vi hade så bråttom med andra barnet; vi ville ha dem tätt...
    3:e va inte direkt planerad men välkommen ändå... nu tycker familjerna att det räcker men de vet att det planeras en till...

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

hade oxå en "kort" första graviditet... den upptäcktes av en slump vid röntgen efter en ridolycka... då var jag i v. 22, hade själv inte en aning... så kan det gå...

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

puh... här är man helt slutkörd... har varit och firat syrran idag, hon fyllde 18... påpekade på skoj att det snart måste va dax för bebis om hon ska följa i mammas och mina spår men hon skrek ut ett NEJ, men lade sen till att hon gärna lånar ett av mina =)   ger mig sjutton på att hon är gravid innan året är slut...
    Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att hälsa på hos andra med barnen? nu har jag ju "bara" 3 med mig men jag får inte ro i kroppen förräns vi är hemma igen, känns som att jag måste passa dom som en hök hela tiden för de pillar på ALLT. Hemma har man ju "barnanpassat" huset... nu va vi hemma hos mamma och det är ingen större fara egentligen om de råkar ha sönder något men jag orkar liksom inte koppla av ändå....

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

Vilken härlig vårdag! va ute i trädgården med barnen hela förmiddagen och kunde inte låta bli att dra fram utemöblerna...

Hoppas det blir bebis snart barbamamma, längtar själv efter nästa... ska ringa och boka tid hos mvc i morrn, nu ska spiralen ut  {#lang_emotions_tongue_out}

Mamma till 3 huliganer
  • zezzan
    Lizzyzz skrev 2010-04-15 09:10:42 följande:
    kan man väl   du kan ju bli gravid väldigt fort efter.. jag har 11 månader mellan mina 2 äldsta
    Jag har oxå 11 månader mellan mina äldsta....
    Mamma till 3 huliganer
  • zezzan
    Lizzyzz skrev 2010-04-27 11:56:57 följande:
    helt plötsligt känns de inte så hemskt att fylla 25 på Fredag! *fniss*
    Då gratulerar jag i förskott, annars glömmer jag bort det.... GRATTIS!
    Fyllde själv 25 för en månad sen.... så nu är jag "gammal" enligt syrran....
    Mamma till 3 huliganer
  • zezzan

Grattis till tösen

Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Gratis till tösen! Önskar mig oxå en tjej, har bara killar i mitt hus.... men självklart blir man glad oavsett vad det blir för kön....
    Mamma till 3 huliganer
  • zezzan
    plura skrev 2010-05-07 09:51:09 följande:
    Kan tillägga att just för att hon bara har positiva -kan jag tänka -att tänk om det hänt nåt och så ringer jag och stör över några tyger.
    Jag använder tradera mycket och har suttit i samma sits som du, jag brukar skicka ett antal mail och om jag inte får svar så skickar jag oftast ett kort sms där jag ber säljaren höra av sig, brukar fungera....
    Mamma till 3 huliganer
Svar på tråden vi med många barn del 9