Inlägg från: majsalotta |Visa alla inlägg
  • majsalotta

Tips på land för oss med hög ålder

Vi är också lite äldre (38 och 43), har kort äktenskapstid och hade några års kötid i AC när vi var klara med vår utredning. De länder vi passade in på och fick vi ställa oss i kö för Etiopien, Nigeria och Indien . BFA, som vi nyss hade blivit medlemar i tipsade om Slovakien, Bulgarien och Litauen (tror jag). Det blev Etiopein för oss och vi reser förhoppningsvis innan sommaren.

Jag tyckte det var lite svårt att få koll på vilka länder som vi passade in på, vi föll bort från många länder pga kort äktenskap, i andra länder var vi för gamla, något land för dålig ekonomi etc.

Ring och prata med de olika organisationerna och fråga vilka länder de har som ni kan passa in på utifrån de regler som gäller nu och utifrån era förutsättningar. Fundera också ordentligt kring ålder på barnen och eventuella speciella behov - med hög ålder och kort kötid kan det öka era chanser mycket!

• majsalotta

Ker - vi har varit öppna för syskonpar och lite äldre barn (ej fyllda sex) och fick därför skicka vår ansökan i höstas trots att vi inte stod högst upp i kön i Sverige. Jag tror att det fortfarande kan vara så att de med syskonmedgivanden kan skicka tidigare och att de riktigt långa väntetiderna är för de som vill ha riktigt små barn. Vilken ålder på barn är ni öppna för?

Svar på tråden Tips på land för oss med hög ålder