• M2003

Tips på land för oss med hög ålder

Lite äldre barn från Taiwan borde gå ganska snabbt! Ni står ju som sökande från BFA som har Taiwan. Säg att ni kan tänka er en 4 åring och kan ni dessutom tänka något SN kan det gå väldigt snabbt till BB. Lyssna med BFA.
    Taiwan är ett bra land att adoptera ifrån och det verkar komma ganska många barn därifrån. Hur länge har ni stått som sökande till Taiwan?
    jag tänker att ni borde ha världens möjlighet därifrån förutsatt att ni matchar de andra kraven från landet.

• M2003

Rätta mig om jag har fel men Kina har väl börjat att ta tid även om man skall adoptera SN-barn nu? Våra bekanta fick vänta 2½ år på BB och den andra familjen 2 år. De kom hem för ett halvår sedan ungefär. Väntan var ganska svår för dem, eftersom de trodde att det skulle gå fortare med SN-barn än vad det verkligen gjorde. Vad jag förstår är det så många nu som står i kö för SN-barn att väntan också på dem blivit lång om man inte kan tänka sig ett mer allvarligt handikapp hos barnet.
    Kenya är ju en spännande ny kontakt för FFIA.
    Hur som helst hoppas jag att TS skall snabbt komma till skott och få sitt efterlängtade barn oavsett varifrån det kommer. Mitt råd är egentligen, som ni säkert redan gör, lyssna med organisationerna, men ställ dem mot väggen så ni får en bättre tidsuppskattning än deras vanliga glättiga svar avseende väntan. Ett felaktigt landval kan ju innebära att ni faktiskt blir utan barn så nu måste ni tänka strategiskt så att ni inte plötsligt står där och är för gamla!

• M2003

Hur länge har ni varit medlemmar i BFA?
    Passar ni in på Taiwans krav?
    Passar ni in på Kenyas krav och skulle ni kunna stanna så länge som det krävs i landet, runt 6-8 månader?

• M2003

Återigen , Taiwan är duktiga på att lämna ut barn till Sverige nu. Adoptionerna har verkligen kommit igång därifrån. Taiwaneserna gillar Sverige och våra hemutredningar. Vänner är med på en Taiwanlista om ni är seriösa - kolla vem det är ni skall maila i så fall här på FL för mer info om Taiwan och adoptioner där i från. Har ni ett medgivande och kan tänka er tex en 4-åring så kan det gå väldigt snabbt!
    Men som sagt prata med BFA.

Svar på tråden Tips på land för oss med hög ålder