• Hampan

20:e tråden för effels egna supermorsor 2006

Jag är oxå här.
    Har haft fullt upp några dagar då M varit på skolresa så jag har varit själv med barnen. Har funkat ganska bra, men det känns skönt att ha M hemma igen. Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Idag gick Måns på sommarlov så nu blir han hemma tom 31/8. Hoppas sommaren kommer oxå. Måns tjatar om att åka till stranden

• Hampan

Grattis Thilda!

Jag får väl ta och ändra det till tjuren istället för kossan
    "Kossan" reagerade själv oxå och poängterade hela kvällen att jag kallat honom kossa

• Hampan

Jaha så har Oscar vunnit sin första strid mot mamma och pappa
    Vi har ju valt att ej ge honom napp, men i morse såg vi ingen utväg efter 3 vakennätter med mycket tuttande och magont.
    Vi trodde nog båda att han ej skulle ta nappen, men så fel vi hade. Han sög på den så gott och har varit väldigt nöjd idag.
    Jag kan förstå det då han använt mig som napp och då fått mat samtidigt vilket antagligen gjort att magen ej fått vila och därför har han fått ont.
    Jag känner mig lite övergiven helt plötsligt, men samtidigt så är det skönt att ha händerna fria igen en liten stund i alla fall.
    Dessutom är Oscar nöjd.
    Så nu ska jag lägga mig och se om jag får sova lite mera i natt.
    Imorgon åker vi tåg till Stockholm och går på Gröna Lund.

• Hampan

Maja: Åh vad härligt med semester och billigt dessutom. Vill oxå åka utomlands, men vi väntar tills Oscar är större.

Hallon: Ja vi får ta och höras. Hoppas ni får trevligt på ALV!
    Vår resa gick toppen. Oscar fick umgås mycket med sin pappa eftersom han inte åker karuseller. Var riktigt skönt att ägna tid åt de större barnen och i princip bara amma Oscar när han var hungrig.
    Tuffa Måns skulle prompt åka spöktåget och jag tänkte att vi provar få se. Jag talade om för honom att det kunde vara läskigt, men han skulle åka. Hampus vågade inte. I alla fall så sätter vi oss i vagnen och åker in genom dörrarna, då lägger Måns sitt huvud i mitt knä och säger att det är läskigt,  och sen blundar han hela vägen till slutet
    Han är för go min tuffa lilla kille.

• Hampan

Hallon: Vi har det ganska bra. jag har huvudvärk bara och har haft i några dagar

Joss: Härligt med möhippa.

• Hampan
    emelieochnathalie skrev 2010-06-14 11:16:50 följande:
    hej! vi kolla på kolloni igår, blir nog att vi köper den, såg fin ut, mysigt att ha o skönt att komma lite hemifrån.

jag har fortfarand eont i munnen, orkar snart ej mår ej bra va det o kan ej ta så mkt tabl. som jag behöver.

ha det bra kram
    Trevligt med kolloni. Trist med munnen.

GRATTIS HALLON i efterskott!!!!!!!!!Skål

Mina stora barn är i Idre med mormor och morfar så här är det lugnt, förutom Oscar som idag har varit vaken mest hela tiden. Sovit korta stunder bara. Hoppas han sover inatt. Han brukar sova sämre på nätterna i vanliga fall, men det kanske vänder nu då. Hoppas kan man ju alltid
  • Hampan

här är jag.
    har inte slagit på datorn på hela helgen då vi haft fullt upp.
    Måns hade 4-års kalas i lördags då han fyller på onsdag.
    Vi har det lite slitigt här då Oscar är knölig. Han sover bäst på mage vilket han får göra på dagtid då vi har koll på honom. På nätterna är det ryggläge som gäller och då oxå extra knöligt då det antagligen är magen som spökar.
     Då han ej ökat som han ska i vikt så har vi börjat med 1 mål ersättning på kvällen så en natt nu i helgen sov han 6 timmar i sträck. Det var skönt och välbehövligt kan jag lova.

• Hampan

NiXxI: Stor kram till dig, hoppas ni tar er igenom det tillsammans.

Hallon: Det är både och med ersättning. Just nu känner jag mig mest värdelös som mor som inte har tillräckligt bra mjölk. Mjölk finns det, men han går inte upp i vikt av den och står sig inte lika bra på bröstmjölken. Har ju varit lika med de andra två så jag borde vara van, men just nu är det tungt, tyvärr. Sen är det som du säger att det positiva är att jag får vila på ett annat sätt.
    Måns gillar Ben 10 jätte mycket så han fick en vattenflaska och solglasögon med Ben 10, en dinosariebok med klistermärken, ett halsband med en berlock föreställande bandyklubba och boll på, play-doo lera.
    Av oss kommer han att få en pyjamas och 2 t-shirtar med Ben 10, en badbåt att ha vid stranden, pussel och en dinosarie.

Joss: Så härligt med allt fixande inför bröllop. Längtar tillbaka till vår bröllopsdag, vill uppleva den igen när man inte är så nervös och kan slappna av på ett annat sätt. Vilket datum är det ni gifter er?
    Härligt med hål i öronen, stora tjejen!
    Duktigt av Pontus att lämna napparna, stora killen!

• Hampan

Hallon och Neah: Tack vänner för ert stöd. Ni har så rätt, men någonstans hade jag nog haft en förhoppning om att det skulle fungera bättre denna gång. De andra har ju klarat sig till 3 månader innan vi har börjat med ersättning. Fast när jag tänker efter så är oscar där snart oxå, 10 veckor på tisdag
    Var till BVC i torsdags och han har ökat i vikt igen så han verkar klara sig med bröstet och 1 mål med ersättning än så länge så det känns bättre nu. Visar sig hur länge, behöver han mer än 1 mål ersättning om dagen så slutar jag nog amma då jag vet efter de andra två att det varit enklast så och att de klarat sig bättre med ersättning än bröstet.

Hoppas ni alla haft en bra midsommar. Våran har varit lugn och skön.
     Idag åkte Hampus och Micke till Idre, de ska tälta ute i skogen vid en sjö på fjället i 2 nätter. Känns lite olustigt att ha dem sovande ute med tanke på björnar och vargar...........

• Hampan
    Peak skrev 2010-06-29 21:34:33 följande:
    helt sjukt, kolla in budhistoriken:
    www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid...
    jag trodde nån hade sluntit på knapparna i sista sekund, men det går ju inte...det är ju en annan som bjudit emot!
    De kostar 69 kr nya! Är det en strumpfetischist eller? 4 par strumpor har han köpt av mig!
    Häftigt, du tjänade en del på den auktionen kan man säga
Svar på tråden 20:e tråden för effels egna supermorsor 2006