• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jemema, vad roligt att höra.Perfekt start på adventsfirandet Hoppas du mår bra i övrigt också.

Laelia, jo det är sent. Men det är ju skönt att kunna ha med mannen också så ni kan njuta tillsammans. Å det kan ju inte vara fel att barnet har fått växa till sig ännu mera, då borde ni ju kunna få se ännu mer spännande saker
    Krångligt det här med magen.

Här ska det mysas framför öppen brasa och massa tända ljus. Å så blir det att kura under en filt och äta glass Varmt å kallt i bra kombination

• Fru Z

Wiley, vad bra att allt ser bra ut. Kul att få gå på studiebesök på BB sådant fick inte vi här i Skövde göra. Även om det inte var något kul att se på i längden heller

Grymtis, vad bra att du kunde få ett bälte så snabbt. Å gällande stökighet. Ibland är bästa lösningen bara att blunda Sedan när man har mer ork så kan man ta tag i det andra.

• Fru Z

Mynona, vad gött att du är på riktig nedräkning nu! Häftigt! Hoppas du kan vila trotts smärtorna. Hoppas den lill* är uppfostrad och inte dröjer utan gärna  dyker ut inom kort då. Vilken härlig liten julnisse/julnissa ni kommer att få lagom till jul

• Fru Z

Ja, jag säger då det... FK i ett nötskal... Bara för att en handläggare bedyrar dyrt och heligt att det är helt ok att göra på ett visst sätt så betyder det inte att så är fallet... Blev idag uppringd av FK handläggare ang min sjukskrivning som de ska bevilja. Å det var ju frid och fröjd med den. Problemet var bara att jag samtidigt som jag varit sjukskriven även tagit ut föräldraledighet. När jag förklarade att jag ringt in och frågat FK hur jag skulle göra, och bett dem korrigera tidigare ansökan om föräldraledighet om detta ant krävdes fick jag beskedet att det var helt i sin ordning, jag behövde inte göra något utan låta det vara. Nu ville de plötsligt inte bevilja min sjukpenning pga att jag tagit föräldraledigt 1 dag mitt upp i detta... Sedan blev hon sur över att jag inte hade tagit namn på handläggaren jag pratat med, för handläggaren i fråga hade ju heller inte gjort någon kommentar kring frågan. Arrgh... efter många turer hit och dit, där jag menade jag gladeligen betalar tillbaka de där 123 kr eller vad det var jag fick som ersättning bara det löser sig med det andra, så konstaterade vi att det var ju inte FK som skulle betala min sjukersättning den dagen utan det var min arbetsgivare. DÅ var det det plötsligt frid å fröjd...

Så girls lär av mitt misstag, ta ALLTID namn på den handläggare ni pratar med FK som ger i råd i något ärende. Samt be dem notera ner sitt svar på er "akt". Å för att vara helt på den säkra sidan, be dem skicka över handlingarna så ni kan se svart på vitt att det är samma råd som de gav muntligen per telefon... Men nu verkar det iaf som att jag får min sjukersättning iaf, men jag litar inte på något förrän jag fått det skriftligt och pengarna insatta på kontot...

• Fru Z

Slutet blev bra iaf, pengarna finns på mitt konto nu iaf. Nu ska jag försöka att hitta energi till både mig och dottern, haft lite långa nätter senaste tiden med förkylningar, magont osv. Så vi båda är rätt sega nu. Tur att det är fredag idag. Ha en skön 2:a advent tjejer!

• Fru Z

Dazazz, ett stort grattis! Vad underbart med en liten Isabella. Å så länge ni båda mår bra är det ju huvudsaken. Hoppas ni får njuta nu av er större familj och att ni får en skön jul tillsammans! Kram!

Grymtis, skönt att du kan ta det lite lugnare sista tiden innan jul å inann hemgång. Klart bäbisen väntar till nästa år att kika ut Men du gör helt rätt att slita på soffan.

Det har jag gjort i helgen. Nu är dottern pigg. Men jag fick feber och förkylning igår. Det går åt rätt håll, men det märks att kroppen tar lite extra tid på sig att återhämta sig nu när man är stor och otymplig. Är otroligt seg idag. Blir nog till att stanna hemma imorgon också innan jag vågar mig tillbaka till jobbet. Bäst att ta det säkra för det osäkra...

• Fru Z

Wiley, jag skulle stannat hemma och kollat upp det. Fick själv vattkoppor i vuxen ålder (3 dagar efter studenten) å det var verkligen ingen höjdare då - så jag kan föreställa mig hur det är för dig nu. Tänk på att det inte är bara dig det gäller denna gången! Kram hoppas du kryar på dig snabbt.

Själv kan jag inte sova pga en extremt sårig hals. Halsbrännan har inte varit nådig sista veckorna och det i kombination med halsonts förkylning är ingen hit nu. Gaaaah. Brukar kunna bita ihop men nu är jag så trött så jag har ingen ork längre...

• Fru Z

Laelia, ja om man inte tog vaccin förra året eller insjuknat i det sedan tidigare så är man i riskgrupp pga graviditeten. Jag tog inte sprutan förra året, å jag blev heller inte sjuk. I år tänkte jag göra detsamma Fortfarande för oprövat - å det är ju en sak att de utsätter mig för detta men ett ofött barn. Ingen som vet konsekvenserna på bäbisen i magen i framtiden. Så resonerar jag iaf

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4