Ja, jag säger då det... FK i ett nötskal... Bara för att en handläggare bedyrar dyrt och heligt att det är helt ok att göra på ett visst sätt så betyder det inte att så är fallet... Blev idag uppringd av FK handläggare ang min sjukskrivning som de ska bevilja. Å det var ju frid och fröjd med den. Problemet var bara att jag samtidigt som jag varit sjukskriven även tagit ut föräldraledighet. När jag förklarade att jag ringt in och frågat FK hur jag skulle göra, och bett dem korrigera tidigare ansökan om föräldraledighet om detta ant krävdes fick jag beskedet att det var helt i sin ordning, jag behövde inte göra något utan låta det vara. Nu ville de plötsligt inte bevilja min sjukpenning pga att jag tagit föräldraledigt 1 dag mitt upp i detta... Sedan blev hon sur över att jag inte hade tagit namn på handläggaren jag pratat med, för handläggaren i fråga hade ju heller inte gjort någon kommentar kring frågan. Arrgh... efter många turer hit och dit, där jag menade jag gladeligen betalar tillbaka de där 123 kr eller vad det var jag fick som ersättning bara det löser sig med det andra, så konstaterade vi att det var ju inte FK som skulle betala min sjukersättning den dagen utan det var min arbetsgivare. DÅ var det det plötsligt frid å fröjd...
Så girls lär av mitt misstag, ta ALLTID namn på den handläggare ni pratar med FK som ger i råd i något ärende. Samt be dem notera ner sitt svar på er "akt". Å för att vara helt på den säkra sidan, be dem skicka över handlingarna så ni kan se svart på vitt att det är samma råd som de gav muntligen per telefon... Men nu verkar det iaf som att jag får min sjukersättning iaf, men jag litar inte på något förrän jag fått det skriftligt och pengarna insatta på kontot...