• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Dazazz Tack för att du hjälpte mig med frågan! Jag vet ju att det innebär lite risker med igångsättning och eftersom jag är snittad så är det helt klart då att man hellst inte gör igångsättning. En jag känner spräckte livmodern vid igångsättning fast hon var snittad på längden istället gör bikinisnitt. Så visst är jag lite osäker själv på om jag verkligen skulle vilja. Men en liten hinnsvepning hade jag hoppats att BM kunde göra. Om drygt en vecka borde vi veta om sambon kan få flyttat om i sitt skift så nu gäller det att hans chef kan fixa det åt honom. Håll tummarna!

• Laelia

Dazazz. Det får vi hoppas. Men min BM verkar inte särskilt samarbetsvillig. Om hon inte är bättre nästa gång så byter jag.

• Laelia

Haz:
    Wow, vad duktig du är på att baka! Vad har du gjort maskarna av?
    Lycka till under helgen, hoppas att det ger resultat!

Grymt:
    Kämpa på! Kram.

• Laelia

Jag var och tittade på ny vagn till bebisen igår. Det blir en Emmaljunga Nitro City, med Citykorg. Himla svårt att bestämma färg bara, det finns så många snygga! Tror jag tar olika färg på sittdel och liggdel, kan vara roligt att ha ljusare färg på liggdelen under sommaren!

Idag sa dom på Noras dagis att dom ändrar tiderna för 15-timmarsbarn! Äntligen kan vi få 9-14 tre dagar per vecka! Jag hade satt upp henne för byte till en annan förskola till hösten av denna anledningen, men nu slipper vi byta!

• Laelia

Vi köpte begagnad vagn förra gången, använde den drygt ett år och sålde den för för bara 500:- mindre än vi köpte den för, en rätt bra affär tyckte jag!
    Vi hade en Emmaljunga Edge Duo Sport, den största av alla vagnar som finns att hitta! Jag var jättnöjd med den då, men när man sedan köpt en mindre och smidigare vagn kändes den 19kg-klumpen som totlat otymplig. Vi åker rätt mycket bil och jag har två stora hundar också. Därför blir det denna gång en liten och lätt vagn bara 11,5kg med liggdel! Ska bli så sköt, jag har inte precis blivit starkare på dom 3 år som gått....

• Laelia

Bullen:
    Dottern är 3 år och sitter inte så långa stunder i vagn, inte utan muta! Här ska det springas och klättras! Jag hoppas hon lär sig cykla till sommaren, med stödhjul förstås, så att vi kan ta oss en längre bit. Sedan är väl ståbrädan ett måste också....
    Vi har kvar vår E. Scooter, den funkar bra om vi åker iväg för att gå på icke-asfalt-promender, den är ju framåtvänd så det dröjer väl lite innan vi kan använda den, men den funkar ju som reserv.
    Jag tror att Nitron funkar bra på grusvägar också, det finns en ställbar fjädring så att man kan anpassa till underlaget. Jag har hört att det funkar bra, men självklart går lufthjul alltid mjukare, jag tyckte det var toppen med förra vagnen körkomforten blir ju jättebra.

• Laelia

Haz: Grattis! Grattis! Grattis! Helt otroligt och lite lustigt så som du väntat och kämpat! Skönt att allt gick bra med dig och lilla Isabelle! Hoppas du kommit över chocken och mår bra! Tusen kramar!

• Laelia

Åhh grattis Grymtis! Jag ryser, man blir så berörd att få höra om denna fantastiska lycka, en lite nflicka till har kommit till världen! Många kramar!

• Laelia

Bejbi:
    Ammar du fortfarande? Har du fått regelbunden mens efter amning?
    Annars så kan kroppen försöka i många veckor att få till en ägglossning, om inte LH blir tillräckligt högt släpper inget ägg och kroppen gör ett nytt försök osv tills ett ägg lossar och follikeln kan börja växa och sedan kommer mensen om ingen befruktning skett.
    När jag slutade kändes det som jag hade ägglossning i flera månader innan kroppen blev regelbunden.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4