• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Tack Haz! Du har säkert rätt, jag är en väldigt ärlig person och det kändes lite konstigt därav frågan! Måsate sticka! Trevlig helg!

• Laelia

Ledsen. Min BM frågade om vi inte tänkt igenom datumet innan eftersom vår situation är som den är. Inget hjälp att vänta från henne. Jag vet att hon inte kan göra mycket men man behöver inte vara otrevlig. Ledsen och besviken blev jag.

• Laelia

Jag borde ha bytt BM denna gång. Jag var inte direkt nöjd förra gången heller och dessutom missa hon att N låg i säte. Hon har missat fler säte har jag hört så hon är väl inte så bra kanske. Hon frågar inte hur man mår, hon är alltid sen och hon sätter bara 15 minuter för varje besök. Nu orkar jag inte bry mig om att byta det är ju inte många gånger kvar att träffas. Om hon inte gör någon riktig blunder förstås. Alla värden såg bra ut och det var mysigt att höra hjärtljuden för första gången. Jag får fokusera på det som var bra och gå vidare. Tack för drar stöd!

• Laelia

Wiley. Klart att lilla Linnea är den finaste som finns! Det är en underbar känsla som man bara kan få med sitt barn helt otroligt! Åh vad mysigt det låter! Jag längtar verkligen dit. Min sambo jobbar på en oljeplattform och är anställd av ett norskt bolag. Norge i sig har typ samma arbetsrättsregler som vi har, men om man är anställd på utomlandsjobb under längre period gäller inte norsk arbetsrätt längre och det är likadant i Sverige. Men han kan lämna utlandsjobbet och gå tillbaka till sin norska anställning, det blir dock sämre arbetstider då efter barnet kommit så det är ju frågan om vad som är viktigast. Nog om det. Just nu blir jag bara ledsen av att tänka på det. Tack för att ni finns allihop! Jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte haft en ventil att släppa ut lite oro och ångest i just nu. Tack!

• Laelia

Wiley. Många som klarar att göra barn på egen hand blir ju gravida inom ett år och det verkar ju kroppen klara av. I våran värld får man väl gå på känsla, personligen tycker jag att min kropp hade återhämtat sig rätt bra efter nio månader ungefär. Jag har aldrig hört någon minsta tid mellan graviditeter, men har heller aldrig frågat efter det. Härligt att du redan tänker på syskon- det måste betyda att ni har det riktigt bra!

• Laelia

Bullen:
    Grattis och lycka till! Visst känns det spännande med syskonförsök!

• Laelia

Jag har totalt missat denne fantastiske Dr Nilsson, jag har bara haft norrmän när jag vart på SU, men dom har vart toppen!
    Han som var på vår återföring nu skapade en lite pirrande känsla, han hade en dotter på vår dotters födelsedag och hans fru hade samma födelsedag som jag och tro det eller ej han hade en son i maj! Datum minns jag ej annars hade jag ju vetat vårt kommande BF exakt!

• Laelia

Wiley:
    Du ska se att hon snart ställer om klockan! Kämpa på med amningen om du känner att det är rätt, vår lilla tappade för mycket i vikt och det slutade med att vi var tvungna att pumpa och ge på flaska. Jag önskar jag hade kämpat mer de första veckorna med amningen....

• Laelia

Bullen:
    Inte minns jag vad läkarna heter! Har fullt upp med mitt eget namn Den första var ju 2007, så han kanske inte är kvar. Den här gången var det en ung norrman 40-45år, jättetrevlig, den här gången träffade jag bara läkare vid insättning och vul. Jag ringde bara och bokade syskonförsök. Hur som är jag jättenöjd med norrmännen oavsett om dom är kvar eller inte

Grymt:
    Förstår att det är svårt att veta när det verkligen gäller, vi får hoppas att den gången som det är på riktigt så ser kroppen till att du fattar  med rejäl vattenavgång eller nåt
    Fast då kan det ju bli lite bråttom å andra sidan.....

• Laelia

Grymt o Haz:
    Alltså jag längtar fram i tiden , denna graviditeten känns som en transportsträcka. MEN jag längtar verkligen inte till det ni beskriver nu era stackare! Stor kram till er! Hoppas att ni bara har timmar kvar....

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4