Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Blåbär10 skrev 2010-09-11 08:25:37 följande:
    Nu har ju inte vi fått några i frysen så jag vet inte säkert, men en kompis till mig förklarade att det handlar om hur många strån man har i frysen. De fryser ibland in flera embryon i ett strå (pga att alla ska få plats med sina embryon) och när man sen tinar så tinar man ett strå i taget. Är det då tre embryon i ett strå så tinas alla samtidigt och de väljer ut det bästa (om alla överlever upptiningen). Gjorde jag det mer förvirrat nu eller?

Nä jag hänger med, jag tror våra var infrysta 2 och 1(alltså vi har 1 strå med 2 i och ett strå med 1 i  kvar)
    Så jag skulle kunna få 2 barn till(om de nu klarar hela "resan")

• IVFmamma

Grattis Druvan och annsedi!!

Jag skulle precis skriva här och klaga på att en tjej som jag brukar träffa på ÖF som första barnet är IVFbarn och nr 2 kom "naturligt" tjatar alltid om att bebis nr 2 kom bara för att hon slappnade av och hon försökte ge mig det rådet oxå... GRRRRR!!!! Och jag försökte argumentera emot lite men hon vägrade lyssna på det örat och tjatade bara om att "allt sitter härinne" och pekade på huvudet.....
    Jag blir tokig!!!

• IVFmamma

Jag orkade inte tjafsa idag, hon verkar inte bry sig utan är helt säker på sin sak, jag försökte säga vänligt men bestämt att det inte stämmer men eftersom det hade "funkat" för henne så var det så...

• IVFmamma
    Wiley skrev 2010-10-03 20:03:02 följande:
    Det är väldigt tyst här nuförtiden....

Hur mår ni där ute med era små och magar?

Själv tycker jag att tiden går väldigt fort nu, redan v.26!GravidSkrattande

Tror att det närmar sig utlraljud för någon...eller?
    Redan v.26, jag minns när du hade varit på VUL 2, alla andras graviditeter går så enormt fort medans man själv bara går och stampar på samma ställe känns det som.
  • IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2010-10-04 07:52:53 följande:
    Tack, men jag är inte orolig.. Tror/vet att det finns ett tickande hjärta iaf.. optimistisk, även om jag vet att man kanske någonstans borde vara realistisk.. men..
    Klart att du ska vara positiv!!
    Blåbär10 skrev 2010-10-04 07:45:35 följande:
    Lycka till på UL Katja! Håller alla tummar och tår jag har.

Bejbi: Jag tyckte dock att min graviditet gick lite för fort den med
    Jag tyckte mina var vedervärdigt låååånga
  • IVFmamma

Wiley: Jag har nog aldrig känt mig snyggare som när jag är gravid. Känner mig så oerhört kvinnlig och vacker..

Laelia: jag ska med största sannolikhet vara med och prata om IVF i den

• IVFmamma

Jag vill vara med för att visa att vi är vanliga människor som får vanliga barn, att vi faktiskt finns i närheten av alla. Och vi är inte "skäggiga damen" eller nått.
    Ibland när jag berättar att mina barn är IVFbarn ser én del ut som om jag precis berättat att jag dyrkar satan eller nått.
    Jag vill slå hål på alla myter om att det är bara att "slaaaapppnnnaaa aaaavv"
    Jag blir tokig när jag är på ÖF och mammor och pappor som har blivit gravida på 1:a försöket sitter och diskuterar fertilitetsproblem, att de känner SÅÅÅÅ många som skulle precis adoptera och därför blivit gravida.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4