Inlägg från: Blåbär10 |Visa alla inlägg
  • Blåbär10

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi: Inte roligt när de är så sjuka när de är små

Grymt sa grisen: Hoppas foglossningen blir bättre.

Wiley: Instämmer med de andra. Hade inga problem med mitt hår vare sig under eller efter graviditeten.

• Blåbär10

Gott nytt år tjejer! Hoppas 2011 är året då ännu fler efterlängtade IVF-bebisar föds Vi firar en lugn nyår för vår lilla skrutta har blivit förkyld och fått feber. Men det funkar det med. Så nu har vi skålat för detta underbara år som varit (det bästa i vårt liv) och hoppas som sagt att 2011 blir lika bra det med. För bättre kan det nog aldrig bli!

Och stort grattis till mulan

• Blåbär10

Grattis HaZ och välkommen Isabelle! Spännande förlossning. Tur att du var andragångsföderska så du visste vad du skulle göra och att du hade dina föräldrar där

• Blåbär10

Vilken historia HaZ. Något att berätta för dottern när hon är äldre Helt otroligt att det kan gå så fort, men så skönt att allt ändå gick bra. Har din mamma repat sig efter att ha agerat BM? Det kan ju inte vara hur lätt som helst att göra en sån sak.

• Blåbär10

Hoppas det kommer igång snart Grymtis. Kommer det lite blod så vet du ju att det ändå är på G, även om det tyvärr kan ta någon dag till. Håller tummarna att ni får se den lilla/lille innan dagen är över.

• Blåbär10

Wiley: Jag helammade i 4 månader och sen fick hon smakportioner (pga rekommendation från BVC att de ska äta ett mål mat vid 6 mån). Bytte ut ett mål först när hon var 6 månader. Jag gav aldrig ersättning utan ammade eller pumpade ur. Fick sluta amma när L var 7,5 månad för hon började bitas. Hon hade nog velat amma längre egentligen, och jag med, men eftersom jag inte fick henne att sluta bita så hade jag inget val. Om vi någonsin har turen att få ett barn till så kommer jag nog helamma till 5 månader (eller tills jag märker att barnet behöver mer än mjölk) och sen börja med smakportioner.

Jemema: Min dotter vägrade sova själv från den sekund hon kom ut. Redan på BB märktes skillnaden. Alla andra bebisar låg nöjt i plastbaljorna medan L skulle ligga i famnen. Hon skulle ligga tätt tätt på sidan med ansiktet mot mina bröst och amma sig till sömns. Sen vaknade hon varannan timme för sidbyte. Tror hon var 6 veckor när jag orkade börja kämpa med att hon skulle somna i sin säng. Innan det sov hon även dagtid i min famn eller i vagnen. Vi hade spjälsängen i vårt rum tills L var 10 månader och sen flyttade hon ut. Det var inga problem alls. När är det dags för dig?

• Blåbär10

Usch då Wiley. Ingen peppning precis Har du prövat med napp? Lini hade ett enormt sugbehov och låg och snuttade tills hon spydde. Jag hade mkt mjölk men eftersom hon inte blev "mätt på snuttandet" så spydde hon. Vi försökte med napp, men det tog nog 4 månader innan hon accepterade den. Du kan ju iaf pröva. Jag blev rekommenderad det av två kompisar med flera barn. Hade jag kämpat mer med nappen så hade jag säkert lyckats och kanske hade hon kunnat sova middag i sin säng ibland istället för att bara sova i min famn

Förskoleplats beror väl på vart du bor. Det stod något om det i gp för några veckor sen. Där jag bor är det 4 månaders kö och man får inte ställas i kö förrän 4 månader innan du vill ha platsen. Dock kan man skicka in sin ansökan tidigare. Kontakta din kommun och kolla vad som gäller. Det finns säkert på kommunens hemsida under barn- och utbildning.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4