Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley skrev 2010-10-07 16:08:36 följande:
    Ktja: Det klart att du kan säga att du inte vill ha honom igen, tala om hans namn och vad han osamkat er!!! Gör det tycker jag. Jag har själv gjort med en av BM som vi tyckte betedde sig riktigt illa. Lycka till vännen!
    Tack.. jo ringde o bytte i fick Lena o jag har haft henne innan o hon kändes då helt okej, hon gjorde en insättning tror jag Äldre dam väl? Även om det inte hjälper att det kommer finnas ett foster där för att jag byter läkare men.. :/
  • Fru O Mamma Kokkonen

Men dom vill väl att man ska göra vul hos dom i Sahlgrenska?

Hursom så... jag väntar ändå till onsdag, då vet dom ju svart på vitt om jag väntar barn eller missfall... just nu är det väl egentligen 50/50.. även om han sa jag är gravid så känns hoppet som bortblåst..

• Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2010-10-13 21:25:10 följande:

Nä fy 17!! Usch!! vet inte vad jag ska säga mer än att jag tycker synd om dig, kramar massor!!

Hur kan det bli så? Du har alltså varit gravid men sen har det inte blivit någe foster??

Förlåt om jag är frågvis men det låter galet..

Tja du, typ som ofostrig graviditet, någon skrev att det hette något annat i en annan tråd, man kan gå hur länge som helst med symtpom o.s.v. o inga blödningar o tro man fortfarande är gravid.. Livmodern o hinnsäcken gjorde att man såg att jag var gravid.. lite knepigt men..
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jag väntar o väntar på att magens ska börja växa.. haha... Nej, men.. ja, vänta lär jag få.. men.. puh.. sväller ju upp på kvällen med gaser o grejer, men det är ju inte en gravidmage Får väl räkna med att det inte syns något innan vecka!? 12-15 kanske om det är en, lite tidigare om det är två? Tja, bara 7 veckor kvar typ..

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Men jag har ju inåt-mage när jag ligger ner, normalt sett. Och på kvällen har jag utåtmage pga gaser (graviditet), innan vecka 18 tror jag med sannorlikhet att det ska synas i liggande position.. (Också gjort gbp, är du med i gbp-opad o gravid?) Men, tkr det är tokigt.. det är väl upp till dig om barnen ska få veta? Du får/kan inte berätta själv eller vore det dumt? Men på ultraljudet brukar man ju få se om hjärtat slår bra och h*n är så stor som h*n ska o.s.v. då kan man ju berätta väl? Knasigt...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4