Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

IVFmamma skrev 2010-08-14 10:18:08 följande:

Lycka till !! Det är som sagt en milstolpe, en viktig milstolpe..

EGO: Mitt liv känns så otroligt komplett just nu, Rebecka var verkligen den pusselbit som saknades i våran familj för att familjen skulle kännas hel. Just nu känns det som att det spelar ingen roll om det inte blir några fler barn, nu har vi 2 st. Visst jag har alltid önskat 4 st. och den längtan finns kvar men det känns inte LIKA viktigt...

Skönt att det känns bra. Jag hoppas att vi kommer känan likadant

vi har vårt RUL den 26/8 så det är ganska snart det också. Jag börjar jobba nu på onsdag efter att varit ledig i två månader, känns lite si sådär... ska bli kul och se allas miner då väldigt få på mitt jobb vet att jag är gravid .. hihihi
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2010-08-14 20:56:25 följande:

Haz: Nej, jag har inte PCOs, även om jag misstänkte det ett tag. Men det vi får väl se vad som händer i kroppen under och efter graviditeten, annars får det väl bli stim. FET när den dagen kommer.

Bejbi: Vad härligt att det känns bra och komplett nu. Hoppas att det håller i sig lääänge eller förresten för alltid. så passa på och njut nu.

Jag började jobba i måndags, hade inte heller berättat för särskilt många, så det var riktigt kul att se allas blickar.

Lycka till alla ni som ska återgå till jobbet nu efter den härliga semestern, det är ju inte så lockande så man får försöka ta det lungt i början. Lite skrämmande hur fort man ändå kommer in i det igen.

Kul att det är många som ska på RUL nu i veckorna, lycka till!

mmm det kommer bara säga svich så är man inne i det igen... dock har vi en intensiv höst framför oss Först ahr jag tagit ledigt i början av september då vi ska till Gotland på bröllop så då får vi några dagar ledigt och veckan efter så flyttar vi till vårt nya hus. Och då kommer nog tiden gå fort på dagarna. Har inte bestämt än men jag tror att jag bara jobbar till jul och är hemma sen sista månaden men vi får se...  har BF 30/1. Men känns lite onödigt att vara ledig från 21/12 och sen börja jobba runt 10/1 igen bara för ett par veckor... är lärare...
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2010-08-15 18:13:42 följande:
    Tänker i samma banor, även om jag har BF lite tidigare 12/1. Jag skulle kunna jobba ända fram till den dagen, bortsett från helgerna, men tror nog att efter jul stannar jag hemme. Sen får man se hu rman mår också, men jag förutsääter att jag ska må fint hela vägenGlad.
    Jobbar som förskollärare.

Men vilken härlig höst ni har framför er med både bröllop och hus!!! Hoppas att du får ha orken och njuta av allt det roliga.
    ja jag hoppas att jag kommer få ork Det är faktiskt tredje dagen idag som jag inte kräks... mår lite lite bättre och har lite energi, tänk att det kan göra sån skillnad när man får behålla maten i kroppen. Så jag har ju fått några dagar på denna semester med lite ork hihi inte bara legat och kräkits som jag gjorde alla andra veckor.
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-08-15 21:34:28 följande:
    Grymtis, du gör rätt i att passa på att ta lite ledighet under januari. Gäller ju att passa på innan, sedan dröjer det ju några månader

Wiley, jag säger detsamma till dig. Passa på att ta ledigt innan om du har möjlighet. Sedan kommer det en liten parvel som kommer styra allt där hemma. Å då är det skönt om man fått chansen att vila lite innan.

Jag själv har inte tänkt så långt ännu mer än att jag hoppas (ta i trä...) att jag orkar jobba fram till jul/nyår. Om det inte blir planerat kejsarsnitt så kanske jag jobbar till trettonhelgen eller nåt sådant (har ju BF 22/1). Förra gången så slutade jag jobba i mitten av dec och då hade jag BF 30/1. Men det var av anledningen att jag inte orkade jobba en dag längre...

Idag har jag börjat sy på mina första mammakläder. Ska bli spännande att se resultatet om någon dag Tycker det är svårt att hitta snygga kläder till växande magen och tiden efter som ammande, så därför gör jag nu eget försök.
    oj det var ambitiöst... jag kör på tunikor och leggins.

Jag tänkte även att det kan vara mysigt att bara vara hemam med Filippa sista tiden innan hon ska bli storasyster. Tänk vilken omställning det blir för henen, hon har ju alltid varit ensam med mamma o pappa och nu kommer det en till.... Hon har kommit in i en bebbe period och ska fram och kolla i alla vagnar på stan när hon ser en bebbe. Vi har sagt att det är en bebbe i mamma mage, vet inte hur mycket hon förstår men hon kommer och pussar på magen helt utan att vi sagt något som om det är bebben el bara att hon gilalr mammas tjocka mage vet jag inte

Denna vecka börjar verkligheten på riktigt, kl 9 ska vi på inskolning på nya dagiset (eftersom vi ska flytta om en månad har vi fått plats redan nu då hon varit hemma i två månader). Sen blir det jobb ons-fre. Nästa vecka på måndagen ska Filippa börja på minisim i skövde, hon älskar att bada och vi är mycket vid vatten så vi vill att hon ska hållas igång och förhoppningsvis lära sig simma innan hon börjar skolan. Även detta tänkte jag kunde vara en mysig sak för oss att göra nu i höst. Jag kommer att jobba tis-tors hela hösten så jag har mån o fredag ledig. RUL den 26/8, samma dag som vårt hjärta fyller 2 år!!! Annars är det ganska lugnt  
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2010-08-16 19:33:37 följande:
    Haz: Tack för tipset.

Måste passa på att fråga en sak, ni kanske har lite mer koll som redan varit f-lediga en gång. När måste man anmäla till f-kassan att man vill gå på föräldraledighet? Jag tänker att om jag tänkt mig jobba längre än vad jag orkar, kan jag ringa de samma dag eller hur funkar det? Eller är det isf bättre att sjukskriva sig? Ska även ansöka om havandeskapspenning, man vet aldrig det kan ju gå.

Det var ambitiöst m egna kläder men håller helt med att det är nästan omöjligt att hitta snygga kläder att ha till magen. Jag är ingen leggins tjej dessvärre, mer jeans och t-shirt.

Grymtis:Som fd Skövde bo och förskollärare är jag nyfiken på vilken förskola hons ka börjar på. Du svarar om du vill förståss. Hoppas det går bra hur som helst och att personalen är trevliga och ni känner att ni kan ha förtroende för de.
    Vi bor ju inte i skövde utan i Hjo, så det är en förskola ner i Hjo. Känner du till dem? Jättetrevligt verkar det vara.
  • Pigelinen

HaZ79: Grattis till härligt UL. Vad mysigt.. jag börjar bli lite små nerväs inför vårt nästa vecka... hihi

• Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-08-21 17:21:30 följande:
    Tjenixen, undrar om någon här har koll på var man kan gå på privat UL i Skövdetrakten om man skulle vilja göra det?
    För Kön UL? Det tror jag inte att man kan... men jag vet inte.

Tror att det finns någon privat i Lidköping men vet inte namn. Sök på eniro.

Själv är jag jättenervös, nu vet verkligen alla att jag är gravid så jag vet inte vad jag gör om något är fel...
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2010-08-21 21:39:40 följande:
    Grymtis, oddsen att det skulle vara något fel är små. Och det ska inte vara några fel har vi ju bestämt. Det kommer gå bra.

Jag har tittat på möjligheten att åka och kolla på 3D/4D UL i Gbg. Trista är att de inte har några helgtider. Kan inte tillåta mig själv att ta ledigt från nya jobbet för att göra ett sådant under en vardag. (Inte nu med tanke på att jag börjar ett nytt jobb.)

Jag och mannen får nog hålla oss till tåls till krabaten tittar ut att se vad det är för en liten skit
    Tack, det behöver jag!!!! Nä det ska ju vara bra.

Förstår att det kan vara spännande med 3d o 4d men vi hoppar det.
  • Pigelinen

Hej hopp!
    Igår såg vi vårt Pyre på UL på KSS, så gullig och h*n vinkade till oss Allt var bara bra. Så glad nu!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4