Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Längtar 77 skrev 2010-06-28 21:22:51 följande:
    Wiley: Tack! Är 7+1  Var på Vul i dag oc fick se ett tickade hjärta. Det var en härlig känsla, efter allt man har gått igenom!
    Stort grattis!!
  • IVFmamma
    Myssnuff skrev 2010-07-02 14:11:09 följande:
    Det gick bra hos bm, allt var bra.

Igår var jag inne på förlossningen, fick ne blödning. Antagligen var den inte så stor som jag trodde, jag blev nog lite chockad...
    Var iaf slemproppen som släppt, livmodertappen utplånad och öppen 1 cm. Hon kände oxå bebis huvud =)
    Fick åka hem igen, men nu är det iaf på g. Idag kommer det ännu mer slem, och jag har vaknat flera gånger inatt av värkar. Så snart...
    Åhh så underbart!! Nu är du nog på FL och kämpar eller t.o.m har fått din lill*!

Själv har jag 5 dgr kvar till BF, klockade värkar inatt, tog alvedon och sen tog allt slut...GRRR..
  • IVFmamma
    Myssnuff skrev 2010-07-03 11:34:24 följande:
    Ingen bebis än... Blir snart tokig på det här... Har pratat med fl, och det är som det ska sa hon. Känner mig lite nojjig, vet ju inte riktigt vad som är normalt...
    Men bebis rör sig som den ska, och jag har småvärkar. Så det är bara att vänta... Inte roligt i den här värmen...
    Jag som trodde att du låg och gosade med din lill* nu... Fy så trist!!
  • IVFmamma
    Jag var inne en tur på FL idag, jag tyckte att bebis var slö igår och idag så ringde jag och de tyckte att jag skulle komma in, fick göra en CTG som såg jättefin ut och ett UL som oxå såg bra ut, doktorn fick iofs rucka ganska rejält på magen för att få igång bebisen men hon tyckte att allt såg bra ut och sa att jag gärna fick ringa igen ifall den kändes slö...

När jag var på väg därifrån så hörde jag en kvinna ligga och jämra sig i ett rum och jag fick lite svag ångest samtidigt blev jag ENORMT peppad.. snart ligger JAG där och precis när jag kom till ytterdörren så hörde jag en bebis skrika och jag kunde inte hålla tårarna bort.. FY 17 vad jag längtar!!
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-07-04 21:08:40 följande:
    Bejbi, ungen var väl slö av det här vädret. Skönt att det inte var något speciellt. Å det är ju skönt att de tar er på allvar där inne. Härligt att du är så peppad. Det kommer gå så bra så. Denna gången har du ju lite mer koll på vad som ska hända så det måste ju ändå kännas lite tryggare.

Diza Fiza, hoppas du kan njuta av sista veckorna nu och att när det väl sätter igång så gör det det på allvar så du får din belöning så snart som möjligt
    Enligt läkaren så håller magen samma temp hela tiden för jag nämde nått om vädret oxå men jag tror att det är mkt möjligt att vädret påverkar. Förhoppningsvis så ligger bebisen och förbereder sig på att komma ut eller nått för jag är SUPERPEPPAD, känns som om jag ska springa 100-meters finalen i OS eller nått.. Så jag hoppas att det inte dröjer FÖR länge nu.. 3dagar kvar till BF
  • IVFmamma
    Myssnuff skrev 2010-07-05 18:25:18 följande:
    Ingen bebis än...
    Den här dagen har jag ägnat åt att tycka synd om mig själv och bara grina...
    Går fortfarande omkring i pyjamas och vägrar svara i telefon.
    Kan tänka mig att jag är världens tråkigaste människa just nu.

Men nu på kvällen känns det lite bättre, på onsdag kl 8 ska vi till Östra på kontroll, och då ska jag kräva att de gör nåt! Orkar inte mer...

Hoppas att det är bra med er andra!
    Kram
    Fy vad jag tycker synd om dig!! Jag förstår om du grinar, själv har jag 2 dgr kvar tills BF och grinar varje kväll för jag vet att jag kommer att vakna upp nästa morgon med mage.

EGO:Jag ska på TUL och fostervattenskontroll på tors och har jag dåligt med fostervatten då så blir igångsättning. Fast helst av allt vill jag slippa det, jag vill att allt ska starta av sig själv. Läaken sa att risken för KS och sugklocka ökar på alla kvinnor när man sätter igång och har man gjort KS tidigare så ökar risken ännu mer.
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-07-05 20:02:15 följande:
    Myssnuff, ta med väskan på onsdag då, de kanske behåller dig där och övertygar bäbisen att det är dags att komma ut

Bejbi, fick du göra KS förra gången? Jag kommer ev få planerat KS denna gången iom att jag sprack så himla mycket förra gången. Men det utvisas längre framåt i graviditeten. Var ditt planerat? Jag blev igångsatt förra gången - hade rejäl foglossning så jag krävde att få igång processen senast BF. Jag sattes igång vid kl 8 och vid 12 stack de hål på fosterhinnan. Sedan dröjde det tills efter 22 då jag fick min belöning. Men gick snabbt ändå tydligen. Så det behöver inte vara värsta scenario som du fått förklarat för dig.
    Japp, jag gjorde KS förra gången ett sk. akut fast allt var lugnt så jag brukar säga att det var oplanerat då akut låter så allvarligt. Jag blev oxå igångsatt för jag hade för lite fostervatten och sen blev dottern stressad i magen och läkaren tyckte att ett KS blev bäst "med tanke på min historia". Läkaren sa att vid en igångsättning kan värkarna bli FÖR starka och då kan ärret spricka vilket leder till katastrofsnitt. Börjar nästan ångra att jag inte krävde plan.snitt då hade lill*n varit ute nu..
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2010-07-05 20:16:44 följande:
    Japp, jag gjorde KS förra gången ett sk. akut fast allt var lugnt så jag brukar säga att det var oplanerat då akut låter så allvarligt. Jag blev oxå igångsatt för jag hade för lite fostervatten och sen blev dottern stressad i magen och läkaren tyckte att ett KS blev bäst "med tanke på min historia". Läkaren sa att vid en igångsättning kan värkarna bli FÖR starka och då kan ärret spricka vilket leder till katastrofsnitt. Börjar nästan ångra att jag inte krävde plan.snitt då hade lill*n varit ute nu..
    Dottern mådde kanon när hon plockades ut, skrek redan innan de hade lyft henne ur magen och fick apgar 9-10-10
  • IVFmamma
    Diza fiza skrev 2010-07-06 19:47:15 följande:
    Myspysigt: Jag har haft samma känningar som du ett tag.
    Det sista har jag fått flera sammandragningar under dagen, dock inte som gjort ont.
    Men igår kväll så fick jag 1 ynka värk, var inte så mycket mer än så

Vad man börjar känna sig stor och otymplig nu. Samtidigt som jag vill att bebis ska komma ut NU, så blev jag lite halvskraj härom dagen när jag hade sammandragning efter sammandragning. Konstig känsla
    Har ni blivit rädda när det väl varit dax?

Hoppas på att du fått din lille parvel nu myssnuff! Förstår att det är väldigt jobbigt att gå över tiden och allt folk runt omkring ringer och kollar om det inte blivit något ännu. *krama om*

Ha det gott tjejer!
    Jag kan svara hur jag kände när jag hade värkar efter min igångsättning, visst var man rädd och nervös. Man har ju aldrig varit i den situationen förut men framförallt var jag OTROLIGT peppad och full av adrenalin, nu jäk__r skulle det födas barn. Min inställing under hela gravidieteten var att "har andra klarat det så gör väl jag det oxå"
  • IVFmamma

Jag var på TUL idag och koll av fostervatten, allt såg kanon ut. bebisen blir en klump , vägde nu enligt deras mätningar 3364g(till skillnad från dotterns 2855g). Så det vara bara att åka hem och invänta FLstart.....

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4