Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Laelia skrev 2010-10-05 10:37:01 följande:
    Katja:
    Håller självklart tummarna för dig med! Glad Jag mådde inte alls lika dåligt min första graviditet, då har jag antecknat mitt första illamående till v6+5. Men nu är man 3 år äldre och mycket mer otränad i hela kroppen så jag tror att det skapar mer besvär.
    När började du må illa denna gången? Jag har bara mått illa då o då o när jag blir hungrig.. jag får vara glad för att jag mår så bra som jag gör Undra varför dom gör vul vid så olika veckor i graviditeten..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-05 10:47:10 följande:
    Började nog må illa runt v5+2-3 nånting, innan det kände jag inget alls. Som du beskriver hade jag det förra gången - njut!
    Jag ville komma denna veckan för det passade mig bättre eftersom jag är ledig imorgon, annars kunde jag fått komma redan förra veckan och då hade jag vart i samma vecka som du. Fast nu hon sa att det kan vara för tidigt för att se något, men förra gången var jag på v6+5 när jag var på vul och såg då det lilla hjärtat slå!
    För tidigt för att se något? Gråter Jag hoppas verkligen jag få se något imorn..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-05 10:52:29 följande:

Katja:
    Som sagt jag var i v6+5 sist gång och då syntes det tydligt! Var inte orolig! Dumt av mig att säga något, om dom trodde att det var för tidigt så hade dom inte bokat in dig!

Hehe okej.. nee då det är ingen fara.. det ska nå synas något.. annars får man väl komma tillbaks efter en vecka igen..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-07 08:04:04 följande:

Katja:
    Jag vet inte om det är någon tröst för dig, men först såg han inget på mig heller och han LETADE ju inte ens! Han förde ju bara in ul-grejen och sa direkt här är graviditet och här är foster, men jag ser inget hjärta. Sedan skulle han ta ut staven och RÅKADE då få syn på hjärtat. Inte heller för mig visade han gulesäck eller nåt mer.
    Jag tycker han var extremt slarvig och som sagt han försökte inte ens att se något hjärta på mitt lilla pyre heller!
    Jag tror att han missade ditt lilla hjärta för att han hade bråttom och var slarvig, dessutom var han inte särskilt trevlig! FY för såna här misshandlingar av patienter!
    Förstår att det känns tungt nu och sedan bara gå och vänta en hel vecka! Kram!

I vilken vecka var du i när du gjorde ultraljudet? Han bläddrade fram och tillbaks, det var en invandrare o jag förstod inte ens vad han sa.. hade önskat mig Lars, allra käraste Lars.. Du kanske hade samma läkare som jag? Borde han tagit in en annan läkare som dubbelkollade?

Men HUR kan han veta om jag ens är gravid om han inte såg något foster?

Har varit en otroligt jobbigt gårdag och natt.. ser bara ett svart tomt hål.. å hoppet.. är borta, men så länge jag inte blöder eller får mer ont så får jag försöka hålla mig i schakt..

Tror jag vet vem du var/är iaf

Grattis till graviditeten..

Till och med sambon sa att han tkr det var jä--igt onödigt gjort.. oetiskt.. att boka in för vul redan då om det kan vara för tidigt.. tja.. förlåt det blev så långt..

Grattis igen.. hääärligt..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-07 08:27:25 följande:
    Katja:
    Igår var jag i v 7+6.
    Han ser graviditeten som en "svart boll," tror att det är hinnsäcken med lite vätska i, i hinnsäcken ska fostret synas och det är grått/vitt. Mitt foster såg litet ut på bilden och han zoomade ju inte heller, jag tror inte att han klarade av utrustningen! Jag är övertygad om att vi hade samma läkare enligt din beskrivning. Jag är inte alls förvånad om han missat att se något foster hos dig!
    Ring och fråga vilken läkare det är nästa gång och säg att du inte vill ha den här, jag vet namnet om du missat det så kan jag inboxa dig det.
    Men jag kan inte med o säga jag vill ha en annan.. om det är han o han missar något kan jag kanske begära in ngn för dubbelkoll.. har med min mor nästa gång då sambon inte kan få ledigt igen..

Läste en tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-7/m51527766-3.html

Tror det kan varit för tidigt med.. hoppas.. du har ju ändå gått en hel vecka längre = 7-8 mm större foster o den hade han svårt att upptäcka :S Eller? Tja du..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-07 08:37:57 följande:
    Katja:
    Var bor du? I Uddevalla finns det en jättesnäll privatgyn som jobbar ihop med ivf-Carlanderska, du kan kanske ringa honom och böna och be om en second opinion, fast du får ju betala såklart, men han är supergo och om inte annat så berättar han tydligt för dig vad som finns att se!
    Bor i Skövde.. :) Jag tkr jag lika gärna kan vänta till nästa vecka o hoppas att den/dom små växer på sig lite o det syns något.. :) Oftast jobbar dom väl olika skift varannan vecka på SU har jag för mig :) Hoppas hoppas..

Fick inte du med dig ngn bild?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-07 08:47:50 följande:
    Nä, det fick jag inte det heller! Det fick jag förra gången! Jag säger ju att han var kass!Skrikandes
    Men vad faaaan.. oj, förlåt.. att jag svor.. usch.. usch.. usch.. inboxade dig.. :) Kära hjärtanes säger jag bara.. så får det inte gå till.. Skönt att du slipper su på ett tag nu ;) Om ni inte ska ha massa syskon..
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4