Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Aurora: Hua då.. jag misstänker jag har ont i höfter/bäcken, knän för bebis varit upp o ner i ja.. över tre månader o fixerad/ruckbar i ett par månader.. Ja det ÄR segt, men imorgon ska jag till bm igen... Får se vad hon säger.. jag hoppas tappen nu är helt utplånad o det ska hända någe mer..

• Fru O Mamma Kokkonen

Träffade barnmorskan idag, hon verkade rätt orolig. Helt underbar är hon, såg hur slutkörd jag är och vet hur stark jag försöker/försökt vara. Min man har ju varit ledig sen i onsdags förra veckan och var med som stöd. Hon ringde förlossningen och jag fick komma på bedömning.

Tappen var nästan utplånad, liten kant kvar. Inte öppnat mig mer. Kände fosterhinnorna. Ska ikväll få läggas in med smärtstillande och insomningstablett. Känns ändå egoistiskt, men hur mkt klarar man? Imorgon blir det igångsättning, så får vi se hur det går, om något händer...

Massor med kramar till er allihop!!!

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Det kan ju ta tiiiid med igångsättning så onsdag eller torsdag borde bebis kommit... :O) Tack så mkt i massor..

Bejbi: Okej, hon nådde ju fosterhinnorna, kändes lite coolt.. :O) Så kanske nr3..  ja som du skrev..

Är sååååå trött.. aldrig längtat så här mkt efter natts sömn, kära hjärtanes.. sen hoppas jag på en "snäll" bebis som sover 1 timme i sträck då är jag glad och då har jag väl inte för höga krav?? :O)

Kram på er.. :O)

• Fru O Mamma Kokkonen

Ja det spelar ingen roll hur bebisen kommer ut.. :O) MEN min högsta önskan var en vaginal förlossning om det bara gick.. o det gjorde det och bättre än jag någonsin hade kunnat föreställa mig..

Händer det något Aurora?

• Fru O Mamma Kokkonen

Wiley: Har ni flyttat? :O) Jo här går det bra, men vi har ju vart tvungna att ställa klockan för att hon ska äta var tredje timme, men sen några dgr sen fråga vi om fyra timmar var okej då hon har tendens att vakna då och det gick bra :O) Nu vaknar hon själv till målen och har piggnat på ordentligt hihi.. Imorgon kommer det hembesök och hon är säkert uppe på 3700 gram nu. Hon föddes ju på 3910 och gick ner för mkt, 13% till 3455 gram.. men har varit på sjukan nästan varje dag i början o det har ökat och ökat.. Hur som svaret på din fråga, ja vi får 3-4 timmar sömn åt ggn då hon äter 1-2 ggr på natten också.. Och värken i bäcken, höfter, knän och ischiasen är helt borta :OD Hur mår ni? Vi är förkylda :O(

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Jag blev jätteledsen o orolig när Jasmine gick ner så mkt... halvt kilo, 13% o 10% är gränsen... bra att det vänt nu :O)

Wiley: Det går bra :O) Själv då? Mår du bättre hihi, mysigt o va gravid igen förstår jag.. Här äter hon regelbundet var 3-4 timme dygnet igenom, snäll o sällan ledsen. Tydlig med att säga vad hon vill hihi.. Envis med att hålla sig vaken... o då när hon är övertrött är hon riiiiiktigt tjurig ;O)

Bejbi: Kraaaaam o fin stor o härlig mage :O)

ÖNSKAR vi har turen att lyckas på egen hand i framtiden....

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4