Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Vet ej när de började med ÄD,

här är kriterierna för att bli donator:

vara frisk • ej ha ärftliga sjukdomar

• vara mellan 25 och 36 år

• gärna ha egna barn

• helst ha regelbunden menstruationscykel

• Body Mass Index (BMI) <35

• IVFmamma

Blev helt knasigt när jag skulle kopiera in kriterierna, hon frågade om våran IVF och "tack vare" att det är mannens "fel" så är jag godkänd så här långt. Jag berättade att vi hade fått ut 8 ägg varav alla hade blivit befrukatde och 2 fina barn. Jag pratade med dem i höstas då jag var osäker eftersom jag har haft malaria(uppvuxen i Afrika) om jag ens fick donera, man får nämnligen inte donera blod då.

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-04-15 15:17:22 följande:
    Jag har ju förslitningsskada, det är ju inte ärftligt fast flera i släkten har väl? Hm, sen har jag inte barn, men hade varit kul att få göra något för andra.. Hjälpa till.... Och jag har inte ont av äp :O) Hjärta
    Du kan ju höra med SU sen när du är klar. jag tror att de säger att man ska vara klar med barnafödandet iom att man kan känna sig ledsen över att man inte får de ägg man "lämnar bort" sen kan det ju vara så att äggen kan ta slut, varje kvinna har ju bara ett antal ägg.
  • IVFmamma

Här var det lugnt och stilla, själv känner jag mig så nöjd och tillfreds med att jag ska bli ÄD(om jag blir godkänd). Tittade på en "unge i minuten" och kände inte alls samma längtan som förut. Visst, jag vill ha ett barn till men det är inte samma "panik" och jag kan vänta. Nu ska jag glädja nån annan att få bli mamma

• IVFmamma

Ja glad påsk på er allihop!!! jag har ätit alldeles för mkt mat och godis..att man aldrig lär sig . Sen efter påsk blire nya bud, jag mår verkligen inte bra av massa socker socker socker. Blir trött, grinig och får nästan feber..

Så det måste bli andra bullar Raw food bollar och en massa träning som jag mår bra av.

P.S Min mens har ej kommit idag, inte att jag är gravid men det kanske börjar bli normal. Håll tummarn att den håller sig borta fram tills 1/5

• IVFmamma

Grymtis:Så fina tjejer och så lika varandra!! Så stor Julia har blivit bara mot när vi träffades på Park.

Min lilla är nu 9 mån, galet vad fort det går men det blir bara bättre å bättre för varje dag som går. Igår kunde de t.o.m leka ihop med "gården".
    Hon har dessutom kommit på hur man kryp/ålar så nu är det full rulle.

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-04-25 19:13:05 följande:
    Laelia: Usch vad hemskt! Jag skulle vara livrädd Förvånad själv säkert åka in, så du är modig som är hemma med henne. Hoppas hon mår bättre snart.

Grymt: Så fina bilder på fin fina tjejer! Visst är det märkligt det där med att frysa ner...rent teoretiskt kan det bli trillingar och kanske t.o.m fyrlingar eller tänker jag fel? Och sen är det slumpen (läkarna) som avgör i vilken ordning barnen föds

Jag har ju varit gravid med "4lingar" men bara 3 graviditeter...

Häromdagen var J sur för att R tar hennes leksaker och då kom jag på att faktiskt så kunde ju R ha blivit storasyster, det kan det ju iofs oxå bli med spontana graviditeter men här är det ju en människa som har bestämt att J kom först och sen R.

Laelia skrev 2011-04-24 22:11:52 följande:
    Natten blev som jag befarade. Krupphosta och pipandning fram till kl 1. Sedan tokhög feber 40,7• ! hon yrade rejält ett tag och det var riktigt otäckt det har hon aldrig gjort förut. Låg vaken fram till kl4 och bara tittade på henne. Det krävdes både Alvedon och Ipren för att sänka febern EN grad! Usch det var en pers! Inatt blir det lugnare hon hade bara 39,1• vid sänggående. Men naturligtvis ligger hon inne hos mig så att jag har lite koll. Skriver många inlägg eftersom jag skriver på iphone och då funkar det inte radbrytningen som man vill. Allt kommer ju i en följd oavsett hur man gör!

R hade samma i natt, hon hostade och snorade så pass mkt att jag tänkte "nu slutar hon andas snart". Iom hennes lunginflammation och trånga luftvägar så har vi fått medicin så hon fick en shot och sen blev det bättre men jag somnade nog inte förrens 03.00

• IVFmamma
    vinterland skrev 2011-04-26 12:42:23 följande:
    vad roligt att hitta denna råden! Jag hängde i Salhgrenska tråden 08 till 09, känner igen många namn och blir så glad när jag ser att ni har fått era mirakel.
    Vi fick en buspojk hösten -09 och ska nu börja med syskonförsök. Därav snokade jag runt åp familjeliv  :)
    Grattis alla! Kul tråd :)
    Hej! Jag känner igen dig, visst fick ni en Olle? (frågar innan jag kikar in i din pres) Välkommen tillbaka!! När ska ni starta?
  • IVFmamma
    vinterland skrev 2011-04-26 14:02:11 följande:
    precis :)

Vi fick (eller jag ;)) fick tillbaka en liten 4-cellig i torsdags. Tyvärr blev jag superdålig av progesteronet denna gången, så jag fick in på Östra med dropp. men nu mår jag fint och hoppas att det ska stanna kvar i alla fall.

Känner igen dig också  :)
    Åhh spännande!! Vet ej hur långt jag hade kommit men barnagörandet sen vi "sågs"sist ?

Nu  iallafall så har jag Judith född 08 och Rebecka född 10
  • IVFmamma
    Jemema skrev 2011-04-26 19:27:13 följande:

Det blir igångsättning för mig imorgon Bebisen har inte växt så mycket på sista tiden och läkaren tyckte inte det fanns någon anledning att fortsätta graviditeten. Nu väntar några långa dagar, det kan ta flera dygn från att man startar igångsättningen tills att bebisen är ute.

Oj spännande!! Stort lycka till! Och jag längtar efter en uppdatering när lillan är ute.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4