Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Fru Z skrev 2010-09-19 19:15:19 följande:
    Katja, ge inte upp hoppet ännu (även om jag förstår att det är svårt). Men nu har du två chanser och det är ju en viss sannolikhet att det ena barnet stannar. Jag fortsätter att hålla tummarna!
    Har inte blödit mer.. har bara ett test som jag ska ta på tisdag.. men tog äl-test o då var ju teststrecket mkt starkare än kontrollstrecket vilket brukar betyda graviditet.. Så jag hoppas o tror fortfarande.. Inte ont i magen o inget mer blod.. så superlugna jag o ta det lugnt!!! Hoppet finns definitvt fortfarande!!
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-09-20 10:05:40 följande:
    Katja:
    Håller också tummarna för dig.  Vi var på vul förra gravidíteten v6+5 och såg då ett litet hjärta slå och då sa dom att efter det var missfallsrisken endast 5%. (Det gick bra för mig då, en flicka)
    Ska också på vul 6/10, kl 13.30 när ska du gå?
    Hoppas verkligen att vi båda kommer komma dit! (Och gå därifrån med ett stort leende...)
    Jag tog nytt test i morse.. officiella td-testet men en dag före.. det gör ju inget tkr jag.. 

Jag ska på vul 13,45 hihi.. Det kommer gå så bra så.. eller hur.. det måste vara så skönt att få komma dit och se hjärtat ticka!!!
  • Fru O Mamma Kokkonen
    annsedi skrev 2010-09-21 08:39:35 följande:
    Jag hoppar på här... Var på VUL igår (v. 7+2) och fick se det lilla hjärtat slå. Wow! Detta är vårt andra försök, efter ett missfall, så jag håller tummarna stenhårt! Imorse kom det dock en skvätt blod (1-1½ msk, mörkrött, utan tydliga klumpar)... Försöker intala mig att det är "överskottsblod", eftersom det var en stimulerad FET... Men orolig blir man ju...
    Det ska gå så bra så nu.. Massor med kramar.. förstår din oro.. {#emotions_dlg.flower}
  • Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2010-09-21 15:19:46 följande:
    Jag skulle precis skriva här och klaga på att en tjej som jag brukar träffa på ÖF som första barnet är IVFbarn och nr 2 kom "naturligt" tjatar alltid om att bebis nr 2 kom bara för att hon slappnade av och hon försökte ge mig det rådet oxå... GRRRRR!!!! Och jag försökte argumentera emot lite men hon vägrade lyssna på det örat och tjatade bara om att "allt sitter härinne" och pekade på huvudet.....
    Jag blir tokig!!!
    Jag skulle bli skogstokig..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Blåbär10 skrev 2010-10-04 07:45:35 följande:
    Lycka till på UL Katja! Håller alla tummar och tår jag har.

Bejbi: Jag tyckte dock att min graviditet gick lite för fort den med
    Tack, men jag är inte orolig.. Tror/vet att det finns ett tickande hjärta iaf.. optimistisk, även om jag vet att man kanske någonstans borde vara realistisk.. men..
  • Fru O Mamma Kokkonen
    myspysigt skrev 2010-10-04 18:13:04 följande:

HURRA HURRA för Robert Edwards som får årets nobelpris för sin forskning o upptäckt
    -provrörsbefruktning

... vi har det bara bra, ♥Otto♥ växer så det knakar o är på Onsdag 8 veckor. Vi bara myser. Denna vecka fixar vi inför vårt dop (dubbeldop med kusinen Stella) på Lördag.

Kram till er allihop!

Gillas jättemkt = nobelpriset hihi..

Mysig med dop :o)
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Laelia skrev 2010-10-05 10:03:20 följande:
    Katja:
    Då ses vi kanske imorgon då! Klart vi ser små hjärtan imorgon! Jag kommer att ha med mig en kompis imorgon då sambon är på utlandsjobb, men det känns ändå skönt att ha någon stöttande med sig ifall man skulle få chockerande resultat.
    Jag är på v7+5 idag och mår pyton! Vore konstigt om det inte fanns något därinne som skapade detta horribla illamående!! Dag som natt, ständigt illamående, men kräks inte så mycket som tur är!
    Här på jobbet har städerskan börjat med nåt superstarkt parymerat i toaletterna, det ska väl död annan doft, men jag håller på att spy så fort jag kommer till jobbet och toabesök är rena mardrömmen!
    Låter lovande.. Jag mår ju relativt bra jag.. jag är idag i vecka 6+4..

Håller tummarna för dig imorn, men det kommer gå så bra så
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4