• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Katja:
    Som sagt jag var i v6+5 sist gång och då syntes det tydligt! Var inte orolig! Dumt av mig att säga något, om dom trodde att det var för tidigt så hade dom inte bokat in dig!

• Laelia

Bejbi
    Jag läser ttela hur så? *nyfiken*

• Laelia

Bejbi Aha spännande. Det blir nog en hel del artiklar i tidningar framöver. Det är jättebra tycker jag. Starkt av dig att våga ställa upp det skulle inte jag vågat! Läste någon igår på Aftonbladet den där etikprofessorns riktigt dåliga artikel. Dåligt påläst och konstiga åsikter han var tydligen präst och då ska väl ingen annan få leka Gud genom att använda Ivf. Åhhh jag har sovit så kass inatt har varit så nervös för vul idag. Jag är verkligen rädd att det inte är som det ska!

• Laelia

Katja:
    Jag vet inte om det är någon tröst för dig, men först såg han inget på mig heller och han LETADE ju inte ens! Han förde ju bara in ul-grejen och sa direkt här är graviditet och här är foster, men jag ser inget hjärta. Sedan skulle han ta ut staven och RÅKADE då få syn på hjärtat. Inte heller för mig visade han gulesäck eller nåt mer.
    Jag tycker han var extremt slarvig och som sagt han försökte inte ens att se något hjärta på mitt lilla pyre heller!
    Jag tror att han missade ditt lilla hjärta för att han hade bråttom och var slarvig, dessutom var han inte särskilt trevlig! FY för såna här misshandlingar av patienter!
    Förstår att det känns tungt nu och sedan bara gå och vänta en hel vecka! Kram!

• Laelia

Katja:
    Igår var jag i v 7+6.
    Han ser graviditeten som en "svart boll," tror att det är hinnsäcken med lite vätska i, i hinnsäcken ska fostret synas och det är grått/vitt. Mitt foster såg litet ut på bilden och han zoomade ju inte heller, jag tror inte att han klarade av utrustningen! Jag är övertygad om att vi hade samma läkare enligt din beskrivning. Jag är inte alls förvånad om han missat att se något foster hos dig!
    Ring och fråga vilken läkare det är nästa gång och säg att du inte vill ha den här, jag vet namnet om du missat det så kan jag inboxa dig det.

• Laelia

Katja:
    Var bor du? I Uddevalla finns det en jättesnäll privatgyn som jobbar ihop med ivf-Carlanderska, du kan kanske ringa honom och böna och be om en second opinion, fast du får ju betala såklart, men han är supergo och om inte annat så berättar han tydligt för dig vad som finns att se!

• Laelia

Nä, det fick jag inte det heller! Det fick jag förra gången! Jag säger ju att han var kass!Skrikandes

• Laelia

Bejbi:
    Spännande läsning att vänta imorgon alltså!

Katja:
    Fördelen med annan läkare är ju att du får en mer human läkare, som kanske kan visa lite mer empati och berätta vad som ses vid ultraljudet. Det är ju mycket värt!

• Laelia

Tack för alla gratulationer och välkomnanden!Glad

• Laelia

Bejbi:
    Artikeln var bra, jag får alltid en liten tår i ögat när jag läser andras story! Bra jobbat!

Wiley:
    Angående att känna sig snygg, förra gången kände jag mig snygg/normal ända fram till typ v 36, då blev jag så svullen, sov dåligt och var enormt känslig, då kände jag mig hemsk. Den här gången har jag redan mage som v20 och jag är i v9!! Risken är att jag inte kommer känna mig snygg alls denna gången för i den här takten så lär jag bli RIKTIGT STOR!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4