Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bullen: Grattis till 1åringen i efterskott!!

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-01-14 12:23:59 följande:
    Falskt alarm, får väl satsa på tredje gången gillt med att åka till förlossningen typ... Det var ingen vattenavgång, så det är bara att vänta lite till... *suck*

Grymtis, ja än finns det ju chans
    Nämen, jag som har tänkt och hoppats på bebis idag, vart kom/kommer blodet ifrån?
  • IVFmamma

Ja det är vansinnigt surt, hur långt är det kvar tills BF? vad gjorde det för undersökningar på FL?

EGO: Min mens har inte kommit tillbaka ännu, den kom när Rebecka var 7 veckor och kom som den ska 2 mån i rad men sen har jag inte sett röken av den, nu har det gått 3 mån. rebecka delammas då vi har börjat med mat och hon smaskar glatt i sig både potatis och gröt. Känns som om jag inte ammar henne mer än jag gjorde med Judith, Judith delammade jag från 2 mån(fick ta till ersättning då). Egentligen gör det inte att den håller sig borta men min kropp är i total olag, känns som om jag har ständig PMS. Hormonfylld och gråter jämt, vaknar på nätterna och är sugen på godis, Jonas får knappt andas fel utan att jag blir tokig. Känns som om kroppen skulle må bra av mensen dök upp..

• IVFmamma
    dazazz skrev 2011-01-15 07:29:03 följande:
    Bejbi, det är inte amningshormonerna som är grejen då? Med ettan var jag annorlunda tills jag slutade amma, den här gången slutade jag så fort men då blev jag mig själv med en gång amningen upphörde.
    Mkt möjligt att det är amningshormonerna, jag som verkligen ville amma lääänge men hur länge orkar man vara PMS-häxa?
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-01-23 12:31:08 följande:
    Åh vad bra att Nilsson är kvar på SU, nu hoppas vi att han hänger kvar tills det blir syskonförsök för oss
    även om det lär dröja ett tag.
    Det är inte aktuellt just nu såklart, men vet ni hur snart efter att man fått barn som man kan försöka?

Laelia: Jag förstår dig, hoppas allt löser sig på det bästa sättet för er *kram* Försök att leva i nuet och njuta av stunden istället.
    Man måste slutat amma och fått regelbunden mens om man gör ostim.FET
  • IVFmamma

Laelia: Byt din BM!! Bara för att vi kanske kan styra lite när vi ska "göra" barn så styr vi ju inte över kroppen, vi kan ju inte bestämma när vi får ÄL och att det ska lyckas just den månaden. Vi inom IVFbranschen är ju bara glada över att vi ens lyckas även om bebisen skulle komma på "hemska" dagar

• IVFmamma
    Bullen73 skrev 2011-01-24 22:21:22 följande:
    Allt gick bra idag på SU. Dr Nilsson var trevlig och rolig som vanligt. Vi får båda återförda om de klarar sig. Blir ostimulerat i vanlig cykel. Tack för alla kommentarer
    Vad kul Bullen!! Jag måste ha missat det, visste inte att ni var på G med FET utan att ni "bara" funderade på det. Hur kommer det sig att ni får 2 återförda? När blir det hela av?
  • IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-01-31 18:02:04 följande:
    igår så jag har inte gått så mycket över, problemet är att jag haft väldigt jobbiga sista månader med massa värkar till o från samt grymt jobbiga foglossningar. Och sedan i torsdags har det varit konstanta värkar o SD så nu orkar jag inte mera snart..

Var riktigt gott med mat o jag gjorde en stor skål sallad till, mitt illamående blev lite bättre. Om en timme ska F sova o då tror jag att jag ska ta mig ett bad och äta lite färsk ananas, blev grymt sugen på det.
    Det kan vara jobbigt nog trots att man inte gått över mkt, hoppas verkligen att det drar igång snart för både dig och Haz!! Era bebisar ville bli feruaribebisar helt enkelt
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-02-01 19:02:27 följande:

När hon väl ville ut gick det snabbt. Ooooooootroligt snabbt. Förlöstes hemma av mormor, med morfar som gav instruktioner från barnmorskan på telefon. Väl ute så kom ambulansen.

Född: 13:50
    Vikt: 4415g
    Längd: 52cm

Vi mår alla bra, men fortfarande något omtumlade.

Isabelle är namnet.
    Herregud säger jag bara!! Jag ryser på hela kroppen och tårarna går inte att hålla borta. Stort grattis! Ditt sista inlägg var ju 13.09....
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4