Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Idag har en mkt efterlängtad IVFbebis fötts!! Om jag inte minns helt fel så har de gjort 3 IVF och Totalt 7 återföringar!!!
    Hela jag ryser av ren lycka och glädle för deras skull!!

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2011-01-05 19:32:25 följande:
    hej hopp, varit i badhuset hela dagen så jag är helt slut. Men ingen bebbe på G ut.
    Då var det dig jag såg...

Jag var för osäker för att hälsa.. Skäms
  • IVFmamma

Nästa gång lovar jag att säga HEJ!!

Det såg och ser så underbart ut att vara gravid, var på gymmet idag och en väldigt gravid tjej var där, det såg så underbart ut och denna dära barnlängtan började spira inom mig och det vill jag inte, jag vill verkligen inte tänka på det dära eventuellea 3:e barnet som kanske aldrig kommer.

*slår lite på huvudet för att få bort tankarna*

Det som stressar mig mest är SGI och föräldrapenningen och rädslan att jag ångrar mig när de har slängt embryona.

*slår lite till på huvudet*

• IVFmamma
    dazazz skrev 2011-01-09 07:04:14 följande:
    Grymt, lustigt det du skriver om ringarna. jag fick samma EFTER första barnet, och då flera månader efter. För mig var det bara ringarna, använder tex alltid örhängen men de har jag aldrig reagerat på. Typ ett år senare fick jag fortfarande problem och nu har jag inte ens brytt mig om att pröva. Är riktigt ledsen för det för jag tycker så mycket om mina ringar :( Hur gick det för dig? Gick det över?
    Samma sak för mig, jag får som vattenblåsor under ringarna och reagerar om det är minsta nickel..
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-01-10 15:06:39 följande:
    Haz du hade helt rätt, det var bebis på G.

Igår den 9 januari kl.11.20 kom hon äntligen vår underbar lilla flicka! 49cm &3150g och helt perfekt!
    Förlossningen gick väldigt fort, hon hade visst bråttom ut, 4 timmar efter att vi kom in FL låg hon till slut där  på mitt bröst!!!! 
    Åhhh så underbart!! Stort grattis!!
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-01-11 17:53:54 följande:
    Varit inne på MVC idag och haft lite koll. Bäbisen är fixerad men ruckbar fortfarande. Å den ligger fortfarande rätt högt. Så de senaste två nätternas aktivitet då jag trott att nu kanske drar allt igång var verkligen bara en önskedröm. Trodde faktiskt att det hade gått lite längre... Blev lite lätt less på det. Men men, bara att gilla läget. Förr eller senare kommer den ju ut. Men allt verkar vara bra så det är väl bara till att försöka hitta lite bra knep på hur jag ska kunna samla på mig energi och behålla det.
    När jag var hos BM den 14/7 med Rebecka så var hon på gränsen ruckbar/rörlig och den 17/7 så drog det igång så jag hoppas att det inte dröjer för många dagar..
  • IVFmamma
    dazazz skrev 2011-01-12 20:21:14 följande:
    Bullen, när vi frågade om att få tillbaka två på syskonfet fick vi nej från läkaren. Nu blev det inte aktuellt för vi kunde använda ett av de som var frysta separat.

Vi pratar lite om en trea. Tvåan var så självklar att testa med. Vi vill eg gärna ha tre barn (vi hade gärna haft fyra men då hade vi behövt en paus som det inte finns tid för) men nu, när man väl har två så undrar jag om vi verkligen skulle orka... Nå, Isabella är ju bara sex veckor så vi behöver inte bestämma oss just idag ;) Men det är svårt det där, man har ju en dröm och sedan har man ju även en verklighet att förhålla sig till...
    Samma tankar och känslor här..
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-01-14 05:49:31 följande:
    Idag kl 10 så har jag en bokad tid på förlossningen. Ev kanske fostervattnet har börjat att sippra ut sa BM till mig när jag ringde igår kväll. Jag hade nämligen blod i urinen när jag kissade. Får hoppas att detta är startskottet på förlossningen nu. Har sovit väldigt gott några timmar, men har nu svårt att somna om för jag började nojja mig att bäbisen var så stilla. Men nu har den kommit igång så nu kan jag slappna av igen, men nu har jag istället vaknat för mycket så det är svårt att somna om.

Så nu hoppas jag inte detta är något skrämselskott utan det är nu som det startar.
    Ojj så spännande !! Lycka till!!
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4