Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Fru Z skrev 2011-01-19 20:36:49 följande:
    Grymtis, trist att du mår sämre. Men å andra sidan både tyngd och tryck blir ju värre ju närmre vi kommer. Jag har haft små känningar av fogarna nu också (klagar inte - är tacksam över att det inte är värre), men det märks att det trycker på allt mer neråt. Har för mig att mitt SF mått låg på 38 när jag var inne i tisdags förra veckan. Ska du få åka in på extra koll eller?

Här är det lugnt som en filbunke. Har typ varannan dag bra och varannan dag lite sämre. Alltså jag är helt slut vissa dagar. Igår körde bäbisen på rejält och jag hade massor av sammandragningar, och något som borde vara förvärkar. Tänkte att nu drar det igång i natt, tack och lov. Men sedan var den helt lugn hela natten typ. Förstår mig inte på det här... Jaja, här är det nu 1 v kvar till BF. Börjar så smått att försöka planera dotterns födelsedag, som är nästa helg. Tydligen är inte farmor och farfar så sugna på att komma upp och fira sitt barnbarn förrän bäbisen dykt upp. Så vi får väl se vad som händer... Kan ju vara en positiv grej att gå över tiden mao, att slippa svärföräldrarna nästa helg... :-/ (Skämt å sido, är rätt less på att de inte kan prioritera och skämma bort sitt barnbarn lite. Å passa på när de har chansen. )
    nä ingen extra koll... allt annat var ju bra, har tid dagen efter BF för ny koll men då ska jag inte komma... jag kan tänka mig att föda typ igår... dessa foglossningar aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... o nu har jag tagit de sjukt lugnt... fattar inte riktigt.
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-01-21 11:42:59 följande:
    Det där med att det är lugnt som en filbunke tar jag tillbaka. Senaste nätterna har det varit svårt att sova för det har kört på rejält i magen. Haft sammandragningar typ var 4:e minut i 4-5 h i natt. Med lite stickningar och något som kanske kan vara förvärkar. Men inget annat har hänt. Synd att man själv inte kan se progressen om det händer något eller om man bara får genomlida detta... Har iaf tagit modet till mig och ringt MVC nu och ska försöka att få till en tid för en bedömning om jag kan få bli igångsatt, om den inte behagar titta ut inom närmsta dagarna. Mitt "spöke" kring att spricka blir tyvärr inte mindre ju längre av att gå och vänta...
    här är de också gått om SD o förvärkar o håller verkligen med dig, tänk om man kunde se en måttstock på att det gick framåt...
  • Pigelinen
    Laelia skrev 2011-01-21 17:41:27 följande:
    Ledsen. Min BM frågade om vi inte tänkt igenom datumet innan eftersom vår situation är som den är. Inget hjälp att vänta från henne. Jag vet att hon inte kan göra mycket men man behöver inte vara otrevlig. Ledsen och besviken blev jag.
    men hallå... bara föra tt det är IVF så kan du ju inte styra över sahlgrenska el när du har ÄL... fattar hon inte det?
    Förstår att du blev besviken, hon låter oproffsig tycker jag...
  • Pigelinen
    Laelia skrev 2011-01-22 07:37:33 följande:
    Jag borde ha bytt BM denna gång. Jag var inte direkt nöjd förra gången heller och dessutom missa hon att N låg i säte. Hon har missat fler säte har jag hört så hon är väl inte så bra kanske. Hon frågar inte hur man mår, hon är alltid sen och hon sätter bara 15 minuter för varje besök. Nu orkar jag inte bry mig om att byta det är ju inte många gånger kvar att träffas. Om hon inte gör någon riktig blunder förstås. Alla värden såg bra ut och det var mysigt att höra hjärtljuden för första gången. Jag får fokusera på det som var bra och gå vidare. Tack för drar stöd!
    äh strunt i hur många gånger du har kvar, jag hade bytt ändå. Man ska känna sig bra med BM så att man kan ringa o fråga om man är orolig över något.  Kolla om du inte kan byta.

Min BM är supergo och jag har alltid 45-60min när jag är där. Egentligen lite väl mycket men hon kollar allt jämt och hon är väldigt noga med hur jag mår och hur min o min mans relation är osv. Mycket psykologi blir det
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-01-25 07:20:25 följande:
    Bullen, härligt att det var ett så bra möte. När beräknar ni ungefär att återföring ska ske?

Grymtis, hur går det för dig?
    lugnt... Imorse vaknade jag dock av riktigt onda förvärkar som kom ganska ofta men sen försvann de igen.. hur ska man veta vad som är vad??? Detta var precis innan min man skulle till jobbet så jag viste inte om jag skulle låta honom åka el ej, han har en timme till jobbet enkel resa. Men jag sa inget så han åkte o nu känns inget. Sen har jag sovit som en gris o nu är vi sena till dagis...

Hur går det för dig?
  • Pigelinen
    Bullen73 skrev 2011-01-25 10:34:16 följande:
    Grymt! Härligt att det ev är på gång. Förstår att det var tufft att skicka iväg mannen, men när det väl drar igång så går det normalt inte så fort ju... men det vet man ju aldrig. Det är ju din andra förlossning så det går nog fortare än första.
    Med första barnet gick det fort jag var hemma i 2½timme från första känningen (gjorde egentligen inte ont första ½ timmen och när jag kom in var jag öppen 8cm. Den gången jobbade min man närmare men han fick åka en egen bil in så jag var redan inne på förlossningen o krystade när han kom instormande..

Denna gång har BM sagt att jag måste åka vid första känningen eftersom vi nu har längre in och för att det är barn nr 2. Men denna gång måste jag ringa barnvakt som ska hinna hit och så gubben alt någon annan som kan köra in mig. Men det löser sig säkert. Bara lite svårt att veta när första känningen kommer när man har så  mycket förvärkar... Vem vet, jag föder kanske här hemma ensam när gubben är på jobbet..
  • Pigelinen
    Bullen73 skrev 2011-01-25 12:38:41 följande:
    Grymt! Det var snabbt. Förstår din oro... kan man kolla på ngt sätt på MVC hur man ligger till i förlossningen?

Laelia: Ja, det är svårt att komma ihåg.  Skönt att du kommer ihåg ditt eget
    jag har inget besök inplanerat fören dagen efter BF. De brukar inte göra koll men jag ska be henne att göra en hinnsvepning om inget hänt innan dess.

nu är jag grymt trött på att vara gravid, kan knappt sitta vanligt längre, trycker så.
  • Pigelinen
    Bullen73 skrev 2011-01-28 09:02:27 följande:
    Hur går det för alla födöande kvinnor? Nyfiken på om det har kommit några bäbisar än

Skönt att det är helg nu, skall bli mysigt att umgås med familjen lite mer.
    Här händer det inget... hade konstanta SD i 6 timmar igår men efter att tagit ett bad så avtog dem...
  • Pigelinen

HaZ: Fina muffins dock har jag MYCKET svårt för maskar såjag vet inte om jag hade vågat smaka Hopaps att det kommer igång med hinnsvepningen. Du får säga till vem du är till svärmor isåfall Hon är ledig idag men jobbar imorgon lördag på BB. Louise heter hon Men vi skulle ju köra ett dubbelrum ju

Vi kör också med samma vagn som till dottern, hon är snart 2 ½ år o sitter inte i vagn så mycket längre så vi har en ståbräda som viska sätta på och ska vi längre sträcker så har vi en sulky till henne. Dessuotm har vi sele ifall bebisen vill sitta i den o F i vagnen. De löser sig

• Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-01-28 13:15:51 följande:
    Laeila, ja jag hoppas också på att dottern ska vilja börja cykla då det är dags för promenader framöver.

Grymtis, ja jag får väl göra det Nu är det gjort iaf. Dock lyckades hon inte hela varvet runt, nådde inte längst in, om jag fattade det rätt. Kändes knappt ingenting så det var inte så farligt. Får hoppas att detta har gett nytta iaf. Men har fått ny tid redan på måndag hos henne ifall om att... Hade även lite väl högt blodtryck denna gången så av den anledningen så ville hon även kolla upp mig på måndag. Men hon var väldigt noga med att poängtera att normalt så görs ju inget förrän man är i v42. Det fattar väl jag med, men det är ju inte bara på skoj jag säger att jag är "rädd" för att klämma ut en stor bäbis... Bäbisen var fortfarande ruckbar. Men modermunnen var mjuk. Så det går framåt ändock...
    vi håller tummarna Har också tid på måndag och då ska jag också be om hinnsvepning, vet också att de inte vill förtidigt men min kropp dödar mig snart... vill föda innan min kropp tagit kål på mig helt. Nu har jag sovit ganska ok några nätter igen så jag känner att jag har kraft nu. Har just avanmält mig till föräldrarutbildningen i eftermiddag, orkar inte. Känner mig lite asocial just nu... redan förra gången var det frågor, är det inte p åG snart osv.. jag är först ut i gruppen. Känner att jag överhuvudtaget inte orkar prata med folk längre. De vill ju bara veta om jag fött än el när ajg ska göra det... som om jag kunde bestämma de???
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4