Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Pigelinen skrev 2010-10-31 19:20:21 följande:
    min BM sa bara efter F att -ja i vanliga fall så ska man diskutera prev.medel på detta möte men vi hoppar väl det eller vad säger du
    Så sa den jag hade när jag väntade Judith men den BM jag hade nu + en BM på förlossningen kunde inte sluta tjata om hur himla vanligt det var...
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2010-10-24 22:05:15 följande:
    Stort välkommen, Jemema! Vi är så glada att ha dig här!!! Här är vi ju lite blandat nu, gravida och de som har fått barn. Fast vi delar ju alla en tidigare historia som IVFare precis som du.

myspysigt! Åh, vilken söt kille! Fantastiskt att se honom växa. Tiden går så fort och det är precis som det bara ökar.

Själv springer jag efter en snabbkrypande liten kille! Han är över allt och stoppar allt i munnen. Men det är så kul att det händer saker. Jag tror inte det är så långt tills han går... men jag hoppas han väntar, farten med krypandet räckerTungan ute

Håller på att sluta att amma. Blir bara ibland på morgonen. Får så konstiga blödningar. Någon annan som har haft likadant när ni slutat amma? Har iofs haft blödningar från och till från början av sommaren. Men känns som det blir mer och mer. Får väl snart gå till mödrarvården och be dem kolla.

Kram alla!!!
    Jag HELammar men får oxå en massa konstiga blödningar, brunt som kommer och går. Så tröttsamt, trodde jag skulle slippa allt vad blod och sånt sen när avslaget var slut.
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2010-11-02 21:52:20 följande:
    Bejbi: mina konstiga blödningar visade sig vara ett mf. Men det va ljusröda som efter några dagar blev väldigt rikliga och jag hade också värkliknande smärtor. Haz: grattis till HP! Hoppas du får en skön vila.
    Oj!! Du blev alltså gravid spontant men det blev MF.. Trist... Hoppas det händer igen!!
  • IVFmamma
    Bullen73 skrev 2010-11-03 14:57:49 följande:
    Är inte alls ledsen för mf. Jag visste ju inte att jag va gravid förrän det var för sent. Mest glad att det funkade! Bejbi: mån hoppas ju, men vill inte börja förvänta mig ngt varje.månad, det orkar jag inte. Blåbär: hoppas det löser sig av sig sjalvn. Inte kul m alla pengar IVF kostar
    Jag förstår.. Folk har redan börjat fråga om jag vill ha fler barn..(Rebecka är 3,5mån Förvånad) Jag svarar alltid: " Jag vill men jag orkar inte leva efter ÄL-mens-ÄL-mens osv. som man gjorde förut, dessutom orkar jag inte grubbla över ett ev.3.e barn som kanske aldrig blir till, jag vill fokusera till 110% på de 2 barn jag har, men jag skulle gärna ha 4-6 st"
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-11-08 20:52:45 följande:
    Jo vi tog reda på könet, å BM som gjorde undersökningen sa att hon är 100% säker på vad hon såg, men hon får inte säga mer än 99% Men vi har besämt oss för att inte säga könet till mer än vår närmsta familj. So sorry, my lips are sealed (eller hur man nu stavar det)

Fick en viktskattning också, just nu är den ca 1500 g tung och ligger då 12% över medel. Så om det fortsätter i samma stil så slutar det någonstans runt 4000 g. Så det är ungefär som när dottern föddes.

Här sparkas det också periodvis mycket, men nu förstår jag varför jag bitvis har svårt att känna den iom moderkakans placering. Så jag är nöjd över dagen att fått veta att allt är ok och att den växer och gror som den ska.
    Åhhhhhh vad mysigt det låter, ni får mig att vilja vara gravid igen. Jag tror ni får en pojke.. magkänslan säger det..

Vilken vecka är du i?
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-11-09 13:33:36 följande:
    Leaila, jag bor i Skövde så det var en liten tripp för oss. Men vi gjorde det som en heldags familjeutflykt (mormor och morfar fick komma och passa dottern under tiden vi var på undersökninge då barn under 7 inte är välkomna in). Om du skulle vara sugen på att gå på sådant ultraljud skulle jag tipsa om att kolla upp hur moderkakan sitter på ditt rutin ultraljud. För som sagt när det sitter mitt fram som det gör på mig så är det svårare att få ut bra bilder. Få se om vi lyckas hålla det hemligt ända fram, just nu ler jag bara åt alla som gissar. Lite skoj att höra. Å när det gäller namn så kommer vi inte säga något av våra seriösa namnförslag förrän vi väl ser bäbisen på riktigt. Det är då först vi kan säga om det kommer passa eller ej. Plus att det vill vi inte bli påverkade av någon annan, för jag har en viss känsla av att min mans sida då kommer starta en rejäl kampanj gällande namn som bäbisen ska heta - och det har de inget med att göra

Bejbi, jag är i v 28+7 idag. Så det närmar sig med stormsteg nu

Jemema, aldrig hört talas om halstabletters inverkan på fostret. Men fråga på apoteket, de brukar kunna ta fram bra fakta. Lycka till, hoppas du blir frisk från förkylningen snart.
    Ja, va fort alla andras graviditeter går medans ens egna går så lååångsamt. Jag gjorde ett UL i v.27(26+5) med Rebecka och hon vägde då 941g men jag får ju bara pyttebebisar..
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2010-11-09 21:56:02 följande:

Bejbi: Hur kom det sig att ni gjorde UL i v.27? Jag går in i v.32 imorgon och har inte gjort nåt UL sen RUL. Fast jag ska till MVC på fredag så vi får väl se vad de säger.

Just nu känner jag mest att brösten verkar aldrig sluta växaFörvånad undra vart det här ska sluta....Cool

Jag heller aldrig hört om några hasltabletter som man borde undvika.

Vi gjorde några UL xtra främst för att Rebeckas vänsternjure inte fungerar, det upptäcktes redan på RUL  men det blev en massa xtra kontroller så vi gjorde ett UL varje månad. Sen ville jag kolla så barnet växte, Judith var så liten(enligt UL) så att de planerade att sätta igång mig i v.36 sen var hon inte så liten ändå(2855g) i v.40+3

• IVFmamma

Läser och uppdaterar mig...

Jag har legat inne 6 nätter med Beckan då hon har/har haft lunginflammation och luftrörskatarr.. Men nu är vi hemma och hoppas att hon inte blir sjuk igen

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4