Inlägg från: Blåbär10 |Visa alla inlägg
  • Blåbär10

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Nu har jag också hittat hit!

Bebji: Usch så hemskt. Hoppas blödningarna håller sig borta nu.

Bullen: Min tjej sover oftast ett "långt" pass när hon har lagt sig. 5-7 timmar beroende på när hon fick mat senast. Men efter att hon vaknat runt 02 och får mat så vaknar hon var 3-4 timme för att äta.

Myspysigt: Då har du mindre än hälften kvar nu då

Liten: Visst går det alldeles för fort. Jag skulle vilja stanna tiden en stund...

• Blåbär10

Grattis till HP Bejbi och myspysigt. Jag tyckte det var jätte skönt att få gå hem tidigt och kunna ta det lugnt. Bara slappa och göra vad man ville. Lite semester

dauphin: Hur har det gått med eget rum för Niklas? Vår dotter sover fortfarande i vårt rum men dock i egen säng. Hon vaknar så pass många gånger på natten för att ammas så jag orkar inte flytta ut henne.

Bullen: Roligt att se när de små växer. Vi började med smakportioner i helgen. Potatis och havregröt. Inget som var superpopulärt men det är väl bara att kämpa på

• Blåbär10

GRATTIS Wiley Har sett dig i SU-tråden tidigare. Kul att du äntligen får komma till denna tråden! Kommer inte alls ihåg hur det var med vaggisarna, men jag tror egentligen inte det är så noga. En dag hit eller dit... Annars är det väl bara att ringa SU och fråga

SaraLena: Det var en stor tjej du har Min lilla 4-månaders (som gapade stort och högg efter gröten idag ) vägde 6450 g och var 62 cm lång i onsdags. Visst är det kul att se när de växer och alla dessa goa veck de har!

Har förövrigt överlevt 4-månaders trotsen (=utvecklingsfas). Min dotter har varit grinig, klängig, arg, förbannad, ibland strålande glad och sovit uruselt i några veckor. Men nu verkar det funka igen. Lyckas natta henne utan större besvär och hon vaknar inte varannan timme för mat iaf Nu när hon börjat äta lite smått (potatis, palsternacka och havregröt) så ska jag försöka få henne att sova längre än 3-4 timmar mellan amningen, men det går trögt. Jag vet ju att hon inte är hungrig, men samtidigt får jag somna om snabbast om hon får amma...

Pantalaima: Hur går det med Elmers mage?

• Blåbär10

Bullen: Ja det är nog smart att vänta. Det tog några dagar för L att gilla att äta överhuvud taget, men nu smaskar hon glatt i sig vad hon får. Gjorde potatis- och palternacksmos idag och det verkade hon gilla Lycka till när förkylningen är över.

• Blåbär10

Liten: Vi hade nästan en sån incident vi med i helgen men jag hann ta upp henne och lägga henne istället Nej, L äter ingen hel grötportion än, men jag undrar om hon kommer sova hela nätter för det. Däremot ammar jag bara var 4:e (ibland 5:e) timma nu. Så jag märker ju att hon får i sig nåt. Men det är bara ett smakmål "mat" och sen gröt på kvällen hon får.

• Blåbär10

Bullen: Har jag nåt val med nattamningen ? Har en enda gång lyckats natta om henne utan amning. Hon vaknar oftast och är jätte arg och får hon inte som hon vill så lär hon väcka grannarna. L somnar ju oftast redan kl 19 men sen vaknar hon oftast efter 00 och vill ha mat Vet att hon inte borde behöva det men vi ska ta tag i det till helgen. Jag tar hela vardagsnätterna (mannen kör lastbil i jobbet och måste därför sova) och när jag luktar mjölk är det svårt att få henne att somna om. Hur gör du för att få Lucas att somna om? Kul att maten gick bättre nu.

Bejbi: Underbart med HP

• Blåbär10

HaZ79: Grattis till plusset Kul att ni lyckades själva! Nu när de små börjat med mat så kan det väl vara törst som du säger. Får pröva med vatten.

Bullen: Jo, hon sover ju oftast ett längre pass. Vi kör ingen speciell läggningsrutin men pyjamasen åker på runt 18, sen blir det gröt och sen brukar hon vara trött och ammas runt 19. Dock inte igår i värmen... Jag såg fram emot att sätta mig ute en stund, men det var så varmt inne så L ville inte alls sova. Tror mannen lyckades natta henne vid 21, men inte sover hon längre på morgonen för det Skönt att ni fått det att funka så bra!

• Blåbär10

Viljabebis: Läste din presentation. Tårarna rinner. Så hemskt och orättvist. Finns inga tröstande ord. Tänker på er. Kram

• Blåbär10

Viljabebis: Jag vet heller inget om det, men ring och fråga. Får man inte det är de ju helt känslolösa... Om du inte känner att du orkar ringa dem så borde ni ju fått kontakt med någon sjukhuskurator på Östra som kanske kan ta kontakt med SU. Kram igen.

• Blåbär10

Grattis Katja! Och välkommen till tråden Ja det är njutning större delen av tiden. Jag spydde 8 ggr/dag fram till v 17-18 men njöt varje gång ändå. Sen när väl bebisen är ute så blir det bara ännu bättre. Jag saknar att vara gravid och hoppas innerligt att jag kan få uppleva det igen, men det är ju helt klart roligar nu när hon är ute Kan svara för Bullen att 5-månadersvacc består av bla stelkramp, krupp, pneumokocker (och två-tre till som jag inte kommer på...). Man får samma vacc när man är 3 månader.

Bullen: Min L fick feber nu när hon fick sina sprutor i måndags, men hon blev bättre fortare än vad hon blev efter 3-månadersvacc. Hoppas det går bra för Lucas. Min stora tjej väger nu över 7 kg och det känns när man går och konkar på henne

HaZ: Jag fick Lergigan Comp utskrivet för mina kräkningar. Dock tog de bara illamåendet, så jag fortsatte att spy, men det var skönt att inte må så illa hela tiden. Hur gick UL?

mynona: Hoppas dina kräkningar snart ger med sig så du kan få njuta lite mer.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4