Inlägg från: tildabelle |Visa alla inlägg
  • tildabelle

Vad tycker du om namnet Kristian?

När vår son föddes så ville jag att han skulle heta Jonatan. Pappan var inte alls förtjust i namnet men jag ville så gärna ha det så då fick det bli Jonatan.

Smarta jag lovade då att om vi får en till son så får pappan bestämma namnet även om jag kanske inte är så jätte förtjust i just det namnet.

Nu ska vi få vårat andra barn i juni och vi har enats om ett flicknamn. Men eftersom sambon skulle få bestämma eventuellt pojknamn så har han nu valt Kristian.

Jag är inte alls förtjust i det namnet men undrar nu vad ni alla andra tycker om just det namnet.

Är det fint?
    Passar det med Jonatan?

• Svar på tråden Vad tycker du om namnet Kristian?
  • tildabelle

Ang stavning så är vi båda finska och väljer därför stavningar utan H. (i bägge namnen) {#lang_emotions_wink}

• tildabelle

Kul att det är övervägande positiva kommentarer om namnet =)

Jag tror att det är ett namn som jag kan lära mig att tycka om. Jag kommer få bestämma eventuella andra namn som ska vara med. Bara tilltalsnamnet som sambon valt "helt själv".

Det hade kunnat vara värre :P

• tildabelle

Det ser kanske lite finare ut med CH än bara K. Men vi vill inte krångla till stavnignen i så fall :P Det låter ju iaf lika när man uttalar det =)

Härligt att så många gillar namnet. Jag börjar bli mer positiv till det nu när man fått en tid på sig att fundera. Men som sagt, vi vet inte än om det blir en flicka eller pojke :P (9 veckor kvar)

• tildabelle
    elenaelisa skrev 2010-04-06 11:05:16 följande:
    Min bästa vänninas pojke heter Jonatan Kristian, jättefint tycker jag!
    Hehe, ja då passar ju namnen ihop iaf {#lang_emotions_laughing}
  • tildabelle
    McIris skrev 2010-04-10 18:23:51 följande:
    Jag skulle aldrig gå med på ett namn som jag inte gillade!! Min man o jag var överens om att vara överens, ingen skulle bli övertalad. Med den andra blev det varken från min eller hans lista, utan vi kom på ett namn som både gillade.
    Alla har ju sina sätt =)
    Som sagt, jag bestämde första, då är det sagt att sambon bestämmer andra =)
Svar på tråden Vad tycker du om namnet Kristian?