• vanna

Mola/Druvbörd

Lycka till Annika och Kasa med behandlingarna!! Hoppas att det blir av nu innan jul

Förstår oron för missfall .. tycker det är nog svårt att inte vara orolig fastän jag inte haft problem att bli gravid förr. Kan knappt sätta mig in i hur det ska kännas för er, som först ska genomgå en behandling innan .. och sen oroa sig för att det ska funka.
    Är det stor risk för missfall vid IVFbehandling? Hur många gånger har ni försökt tidigare förutom när skitmolan kom..

ja tänk vad man gör för detta med att få barn. När man väl bestämt sig går det inte att tänka på nåt annat .. man går genom eld och vatten {#emotions_dlg.flower} Ni gör det bra!
    Alla här gör det bra som kämpar vidare!!!

kramarHjärta

• vanna

Åh vad härligt Shirin!!!
    synd bara att du inte vågar och kan njuta .. det förstår jag verkligen. Men när du snart får veta att allt är bra, så kan du börja njuta

Bra att de kollar upp extra noggrant vid graviditet.. man blir ju nojigare av att inte veta!

kram på er alla!

• vanna

härligt att det sjunkit så mycket Fran!!! Då kanske det är dax att prova snart Skrattande
    Tiden känns ju lång förstås .. tur att du har många vänner att få stöd av.
    Själv har jag mest luftat på jobbet. Känns inte som jag har så många vänner omkring mig som tar in. De flesta undviker att prata om det känns det som! Men de får ju göra som de vill .. jag har ju mina arbetskamrater. De känner jag ju dessutom bara där, så man blir liksom inte för låmngrandig då

Verkar som jag har ägglossning nu, enligt test! Men chansen att bli gravid direkt är väl inte så stor antar jag ... MEN prova måste man ju
    håll tummarna för mig!

kramarHjärta

• vanna
    kasa01 skrev 2010-10-20 10:09:44 följande:
    Hej Igen!
    Jag läste på ett annat forum om en hälsokost produkt som heter "Borago olja" eller "gurkfröolja". Den ska tydligen ha bra efekt på livmodern om man vill bli gravid. Eftersom jag o min sambo har problem m själva graviditeten också köpte jag det. Såg då att det står på förpackningen att det är bra för hormon ballansen, så ni som har värden som segar sig kanske kan prova detta?
    Bara en tanke.
    kramar,
    spännande!
  • vanna
    Anonym skrev 2010-10-20 12:17:35 följande:
    Är det någon som har hört från Epelino?
    tyvärr!
    hoppas att hon mår bra .. och att hon bara hoppat ur FL för att hon numer inte behöver skriva av sig ..
    tänker ofta på henne dock ..
    Hjärta 
  • vanna

tråkigt att välkomna dig Linn03 ... men varmt välkommen är du!
    ja, 6 månader är lååång tid när man är mitt i det svåraste. Å ena sidan inbillar man sig själv att man inte vill försöka igen .. just nu. men den andra delen säger att man vill direkt. Man har ju trots allt försökt att bli gravid och så har det misslyckats!
    Väntan på provsvar och dessa provtagningar tar musten ur en. Man går som i en dimma och känner sig deppig .. känner igen mig i det du skriver.

Kan bara trösta dig med att det BLIR bättre! Du kommer att känna dig starkare .. få perspektiv till det som hänt ..

styrkekramar till dig! Hjärta

• vanna
    Shirin skrev 2010-11-01 17:17:31 följande:
    Nyss hemkommen från gyn, fick se våran lilla sparvel som sprattlade runt!
    Vecka 13+5 och ingen risk för ny mola :)
    stort grattis!!!
  • vanna

känns piss! Har fått liten blödning idag .. antagligen mens.. gravtest visar inget iaf! Men det beror väl på att mensen inte kommit tillbaka ännu. Jag väntar ihjäl mig Skrikandes

Om jag inte får normal menstrationscykel snart så vet jag inte vad jag gör! Tänker kontakta gyn och se vad de kan göra för mig ...
    nytt försök nästa ägglossning..
    konstigt att det visar utslag på ÄL, men ingen mens?!

hoppas alla Ni andra "molor" har det bra .. och grattis än en gång Shirin, jag värms av Er glädje Hjärta

kramar

• vanna

Vad tråkigt Kasa .. lider verkligen med dig.
    Kommer du få fortsatt hjälp att bli gravid? Hoppas det går vägen, du som fått vänta så

Själv har jag nån konstig sorts mens.. eller ja sammma som jag haft de senaste två månaderna. Ngr droppar och oootrolig smärta. Betyder säkert att kroppen är på gång .. men kanske slemhinnorna inte är tjocka nog?!

Ludvigsmamma - Glandin 25, vad var det var nu igen`?  hjälper det att bli gravid?

kramar till er alla

• vanna

var inte orolig vombat .. finns säkert flera anledningar till illamående. Hormonerna i kroppen är inte alltid lätta att förstå sig på. Jag brukar må illa innan mens, så..
    hoppas det går bra på tisadag. ska hålla tummarna för dig{#emotions_dlg.flower}

kramar Vanna

Svar på tråden Mola/Druvbörd