Inlägg från: Ludvigsmamma |Visa alla inlägg
  • Ludvigsmamma

Mola/Druvbörd

men Kasa...det va ju din tur nu ju!!!
    När man hör din berättelse så undrar man varför man gnäller för...jag har ju min älskade Ludvig som snart blir 3.

Vet inte hur många försök ni gjort och vet att det inte é nån tröst just nu, men en av mina nära vänner de försökte många år och 5 IVF innan det lyckades...sen blev de gravida igen innan det första barnet hunnit blivit 1 på naturlig väg så nu har de 2 mirakel där hemma!

Största kramen till dig Kasa!!!!!

• Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-11-03 18:34:41 följande:
    Vad tråkigt Kasa .. lider verkligen med dig.
    Kommer du få fortsatt hjälp att bli gravid? Hoppas det går vägen, du som fått vänta så

Själv har jag nån konstig sorts mens.. eller ja sammma som jag haft de senaste två månaderna. Ngr droppar och oootrolig smärta. Betyder säkert att kroppen är på gång .. men kanske slemhinnorna inte är tjocka nog?!

Ludvigsmamma - Glandin 25, vad var det var nu igen`?  hjälper det att bli gravid?

kramar till er alla
    Glandin 25 ska tydligen hjälpa en att få tjockare slemhinna så ägget ska ha lättare att fästa...man kan ju alltid hoppas!!!!
  • Ludvigsmamma

Vanna..jag köpte glandin 25 på nätet..hälsokosten ska också ha om jag har förstått rätt! Jag äter 2 kapslar om dan tills ägglossning då ska jag ta en kapsel (läste det på nån fl sida) Allt kan ju va värt att prova.

Kraaam

• Ludvigsmamma
    vombat skrev 2010-11-10 20:11:47 följande:
    Idag har det varit en jobbig dag, det går ju upp och ned. För några dagar sedan hade jag ett stort tryck över bröstet och var orolig för min lungröntgen och såg framför mig hur det var fullt av metastaser och att jag inte skulle bli bra. Så ringde jag sjukhuset idag och fick mina svar. De såg inget på lungröntgen (tack och lov) MEN..... mina värden har inte gått ned tillräckligt mycket så de befarar att de har nått en platånivå (från 34 til 30 på en vecka). Så imorgon tar jag ett nytt prov (och dessutom leverprov) för att se om det har gått ned, annars börjar cellgiftsbehandlingen.... känns som en mardröm! 6 månaders gravförbud kändes inte så jobbigt, men nu blir det 1 år efter avslutad behandling, det känns som evigheter!!! Min dotter är den som får mig att ändå försöka tänka ljust.

Behövde skriva av mig lite :)
    Ååååvad jobbigt!!!

Hur många veckor har gått sen du skrapades? 
    Jag hade partiell mola och låg bara på 15000 i hcg i vecka 18 när jag skrapades. 6 veckor efter skrapningen  förberedde min läkare mig  på att jag skulle få cellgifter då mina värden inte sjönk riktigt så fort de hade tänkt sig och livmodern drog inte heller ihop sig som den skulle, men han sa att vi skulle låta det gå två veckor till och som ett mirakel var värdet under 4 och livmodern ihopdragen två veckor senare. Så jag slapp cellgifter..men förstår din oro och det jobbiga beskedet om ett år istället för 6 månader, det é länge!!! 

Jag hoppas verkligen att dina värden gått ner ordentligt imorgon!

Kraaaam och lycka till imorgon!!!
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-11-11 07:31:27 följande:
    Tack för svaren Kasa och Ludvigsmamma!
    Kasa - opererades du trots att spolningen var ok? eller trodde de att de såg ärr som inte fanns där?
    Spolning känns ju inte så farligt, men operation vill man ju förstås undvika..
    min syster fick stora ärr efter en skrapning och var utan mens i 8 år innan man upptäckte! Det blev en stor op för henne, men hon lyckades bli gravid efter detta! Så en spolning känns ganska bra .. men allt är ju upp till läkaren känns det som! De kommer säkert vilja ta hormonprover och så först. Hoppas att jag klarar att vara stark och säga att de får lov att boka en tid för spolning innan nästa förväntade mens .. annars måste jag nästan sjukskriva mig under den tiden då?! Jag gruvar mig för smärtan .. gör sååå ont Hormonprover kan man väl ta medan?!

Ska köpa Glandin 25 i morgon om jag hittar den! Finns visst bara två liknande preparat där jag bor .. Borago och Efamol .. undrar om de är likvärdiga .. alla innehåller GLA som ska stärka slemhinnorna.

kramar
    Har läst att många använder Borago istället för glandin25!
    Kram!
  • Ludvigsmamma

Ååååå vad det é härligt att höra Wass och bela00.....det gör att jag ser hopp!!!!

Och vad härligt skräpmola att dit förbud snart é slut och välkommen till oss molor som får försöka igen!!!

Det blev ingen bebis den här gången heller så det é bara torka tårarna och tänka att vem vet , nästa månad kanske det blir en bebis!!! (skulle ju va den bästa julklappen)

Stora kramen till era alla och lite extra till er som kämpar med att få ner hcg!!!

• Ludvigsmamma

Lycka till nu Wass!!!

Och vad härligt SuperMajjsan!! Du ska se att den här gången kommer allt gå bra!!!

• Ludvigsmamma

Vombat.....bara en jätte kram till dig!!!

• Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-12-09 08:06:03 följande:
    har nu fått diagnosen hypertyreos. Har lämnat fler blodprover och ska också göra en spårjodsundersökning för att säkrare fasställa exakt vilken slags struma jag har. Därefter bestäms behandlingssätt..

Så nu har jag förbud att bli gravid igen Jag är så himla ledsen .. känns som att jag aldrig mer kommer att bli gravidGråter
    Hur länge jag måste vänta är det ingen som vet .. men jag har redan väntat länge nog!

JÄVLA SKITMOLA ... JÄVLA STRUMA ..

ursäkta att jag skriker ur mig allt skit, jag måste bara få lufta nånstans..
    Nu är grannen gravid .. och min kompis på väg att bli (kommer säkert att lyckas direkt åxå) Visst är man ju glad för dem.. men det känns ändå skit att jag måste vänta så länge .. vi som skulle haft barn i somras om det inte vore för denna j--a skitmola!
    Men Vanna!!!

Det var ju inte så här det skulle bli!!!!, ni har ju väntat länge nog på er bebis!!!
     Åååå vad jag lider med dig!!!

Största kramen!!!!!
  • Ludvigsmamma
    SuperMajjsan skrev 2010-12-15 10:47:34 följande:
    Hej flickor!

Måste ju uppdatera lite här nu... var iväg på ett tidigare VUL än planerat eftersom oron skenade till oanade höjder och min kommande bm var gullig att fixa ett på MVC.
    Så.... en liiiten böna 6-7 mm lång (?) och med ett stadigt pickande litet hjärta!
    Jag har gått lite kortare än vad jag hade räknat, 6+4 ist 7+2 men det hade jag nästan på känn...

Jättegullig läkare som tyckte att jag på inskrivningen skulle få bokat en tid till henne när jag är i v 12 och göra ett nytt UL för att lugna mig!
    Nu inväntar jag 22a för det redan bokade UL:et på KS och hoppas då att bönan har växt som den ska
    Ååååå vad härligt!!!!!!

Kraaam!
Svar på tråden Mola/Druvbörd