vombat skrev 2010-11-10 20:11:47 följande:
Idag har det varit en jobbig dag, det går ju upp och ned. För några dagar sedan hade jag ett stort tryck över bröstet och var orolig för min lungröntgen och såg framför mig hur det var fullt av metastaser och att jag inte skulle bli bra. Så ringde jag sjukhuset idag och fick mina svar. De såg inget på lungröntgen (tack och lov) MEN..... mina värden har inte gått ned tillräckligt mycket så de befarar att de har nått en platånivå (från 34 til 30 på en vecka). Så imorgon tar jag ett nytt prov (och dessutom leverprov) för att se om det har gått ned, annars börjar cellgiftsbehandlingen.... känns som en mardröm! 6 månaders gravförbud kändes inte så jobbigt, men nu blir det 1 år efter avslutad behandling, det känns som evigheter!!! Min dotter är den som får mig att ändå försöka tänka ljust.
Behövde skriva av mig lite :)
Ååååvad jobbigt!!!
Hur många veckor har gått sen du skrapades?
Jag hade partiell mola och låg bara på 15000 i hcg i vecka 18 när jag skrapades. 6 veckor efter skrapningen förberedde min läkare mig på att jag skulle få cellgifter då mina värden inte sjönk riktigt så fort de hade tänkt sig och livmodern drog inte heller ihop sig som den skulle, men han sa att vi skulle låta det gå två veckor till och som ett mirakel var värdet under 4 och livmodern ihopdragen två veckor senare. Så jag slapp cellgifter..men förstår din oro och det jobbiga beskedet om ett år istället för 6 månader, det é länge!!!
Jag hoppas verkligen att dina värden gått ner ordentligt imorgon!
Kraaaam och lycka till imorgon!!!