Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Mola/Druvbörd

Skräpmola: Jag tror att det är nyttigt att bli arg! Först att vara ledsen och sedan att bli arg och få ut frustrationen lite.. jag tror att det är annorlunda att få ett missfall efter en mola eftersom man har haft en så lång väg tills man ens fick försöka och när det sedan är fritt fram och det lyckas för att sedan gå snett igen då har man en massa uppdämd ilska som inte bara har med missfallet i sig att göra utan att en del 'mola-känslor' kommer tillbaka...
    Var arg och rasa ut! Nästa gång är det din tur ''på riktigt''

• SuperMajjsan

Kasa01; Jag sitter på jobbet och håller alla tummar och tår attd et  ska gå bra!!!
    Stort lycka till!!!!!!!!!!!

• SuperMajjsan

Åh härligt Kasa!! Då fortsätter jag att hålla tummarna nu då

Ludvigs mamma: Jag fick ingen skillnad i blödning men däremot fick jag ycket mer mensvärk efter molan än vad jag hade innan..

• SuperMajjsan

Lindah6: Välkommen hit! Trist att du ska behöva men fint att även nya tjejer hittar hit!
    Hur länge du ska vänta med en ny grav beror först och främst på om du hade en partiell eller komplett mola..
    6 mån efter skrap vid partiell och 1 år efetr skrap vid komplett mola verkar vara standard, MEN
    om dina värde har sjunkit snabbt och du inte har haft några komplikationer så kan du få ok snabbare, sedan tror jag dessutom att om man genomgår IVF att det är ok lite snabbare också... men jag kan ha fel där..
    Jag hade ganska låga värde redan innan skrapningen och de gick snabbt ner (jag hade en komplett mola)
    och jag fick ok att börja försöka bli gravid efetr åtta månader, så ett IVF i september borde du kunna få göra tycker jag!

Kasa: Vad ledsen jag blir för dig! och ursäkta dig aldrig att du förpestar eller är neggo här inne, det är ju det vi är till för! Att hjälpa varandra och nu är du nere och behöver stöd finns det alltid någon som är starkt och när du känner dig stark finns det någon annan som du ger ditt stöd!
    Jag tänker på dig o ch hoppas med ehla mitt hjärta att allt ska gå vägen denna gång... och att din sambo kanske inser lite att du behöver honom mer än någonsin just nu!

Kram på er alla!!!

• SuperMajjsan

Vanna: Vi blir alla glada för olika saker! Grattis till mens och till ett första steg mot bebis!

• SuperMajjsan

Lindah: Finns det ingen möjlighet att byta sjukhus? Om du ska göra IVF på KS.. jag gick på KS och min läkare var superbra, riktigt bra koll på läget och precis som en läkare ska vara tycker jag...

Om du vill ha info, kolla på de gamla trådarna, där finns länkar till dels en artikel som min läkare på KS skrivit (Ulrika Joneborg) samt en länk till Charing Cross i England som har en grym enhet för molor..
    Tror inte förvisso att det står något om IVF och mola men mycket bra information iaf om du känner att den info du fått inte varit bra..

Kasa: När vet du om det har tagit sig denna gång?

Kram till er alla kämpar och ha en mysig helg!

• SuperMajjsan

Hej!

Nu är jag tillbaka efetr en väbehövlig seemster i Thailand Har haft det såå skönt!

Ang mens diskussionen så fick jag vnlig mens ganska snabbt efter skrapningen, långt innan några som helt nollvärde på HCGt...

Ett tag efetr att jag fick mitt missfall efetr molan så sa en kompis till mig när jag sa att jag var så besviken på att det inte hade tagit sig på nytt den gången att 'Men tänk vilken liten fin bebis som kommer att komma till slut, det är någon alldeles speciell som väntar på att få komma till er'
    Jag tyckte att det kändes så fins och har klamrat mig fast vid det när det varit jobbigt och nu har vi fått veta att det ligger en alldeles speciell liten lillebror i min mage med beräknad leverans 6 aug

Kram på er alla!

• SuperMajjsan

Nej Vombat NEJ!!!
    Usch vad jag blir ledsen att läsa ditt inlägg! Det var ju din tur att få lite medvind nu!
    Hoppas att du känenr att läkaren är bra och att du känner förtroende för henne/honom..
    Alla tankar är hos dig och en varm styrkekram!!

• SuperMajjsan

Kasa: Jag kan inte annat än hålla med Ludvigsmamma, Nu är det din tur!!! Basta! Håller alla tummar

Svar på tråden Mola/Druvbörd