Horisontell1990 skrev 2018-02-21 15:04:51 följande:
Vad roligt att det verkar kunna förklaras med graviditet! Känner du dig förhållande vis lugn och trygg i det eller är de även oro?
Jag bor utanför Sverige och här har man fortfarande kvar riktlinjen att uppföljning och graviditetsförbud är minst 6 mån. Dock har vi börjat försöka igen då jag inte kunde hantera att behöva vänta längre än om vi hade bott i Sverige! Därför blev jag lite nojig när jag läste att dina prov plötsligt började stiga.. När vi började försöka hade proven varit under 5 ungefär 1,5 månader. Vi hoppas på bebis så snart som möjligt, även om vi är oroliga för att läkaren i dagsläget inte skulle bemöta det med god min.
Vill såklart uppmana andra drabbade läsare att följa er läkares råd :)
Vet du, jag känner mig faktiskt ganska lugn och trygg. Det finns så klart en oro i att inte veta och den första graviditetsperioden är ju alltid lite orolig, man vill bara att tiden ska gå och det lilla knyttet stanna. Men på något vis så känns det som att allt är bra. Vi får se nästa vecka, då ska jag på koll. Jag vet inte hur mycket det går att se när det är så tidigt, men det känns ändå skönt.
Jag förstår verkligen att du inte vill vänta om det inte finns någon medicinsk anledning till det. Bara det inte är så att läkaren vet något du inte vet? Jag menar om det skulle kunna vara så att hen har någon anledning att ge 6 mån grav-förbud men inte förklarat ordentligt för er? Om det inte är så är det väl bara att köra tänker jag. Som jag har förstått är läkarna på Charing Cross värlsledande på detta och om de säger att de är ok så litar jag på det :)