Mola/Druvbörd
Hej hej!
107, 126 och så 112 i måndags. Och eftersom jag hade denna enorma sänkning sa läkaren på telefonen att hon väntar med remissen till JK (ironi som vanligt ifall någon trodde annat...). Träffade henne ändå igår för att kolla upp det där andra som gör ont när jag går och när jag sätter mig och som hon på telefon lät som en cysta. Tror ni det var en cysta? Jamen det är väl klart det var en cysta! 6cm. Kanske inte så konstigt att jag blivit smalare överallt utom kring magen. Den såg godartad ut i alla fall och det är ju bra. Hade inget alls med molan att göra sa hon. Försvinner, brister eller opereras bort. Tiden får utvisa. Orkar knappt bry mig.
Och när hon tittade på molan var det nu tydligt att det som var kvar från andra skarpningen i september verkligen är molarester. Hon ändrade sig raskt och skulle genast skicka remissen till JK för bedömning. Så om inte värdet störtdyker på måndag så blir det väl en veckas behandling i januari vilket känns bra. Bryr mig inte alls om om jag mår skitdåligt eller skulle bli av med hela kalufsen eller ens lilltån . BARA DET BLIR NOOOOLL!!!
Det är ju alltid lätt att säga tänk om i efterhand, men jag kan inte låta bli att tänka att OM man fått ut en del av molarvävnaden vid första skrapningen i juni och sett att allt inte var ute så hade jag varit av med detta för flera månader sen även MED cellgifter. Men allt skulle ju gå så bra och jag hade sån TUR att jag fått en partiell mola. Om 8 veckor skulle den vara borta. Sen ett halvårs väntan. Inget man sagt eller trott hittills har stämt. Nu har det gått 8 MÅNADER och jag är inte ens nere på 0!!! Och sen cellgifter, ner till noll och sen ett ÅR på det. OM det nu försvinner med methotrexat alls... Men det är klart det gör... eller!? Har Epelinos inlägg i huvudet hela tide. Undrar så hur hon mår trots att hon "försvann" innan jag kom hit.
Och så alla runt om en som fortsätter bli gravida hit och dit. Jag kräks snart! Nu senast makens bästa vänner som han själv tuttat ihop en gång i tiden. Givetvis fick man "äran" att sitta på en middag hemma hos dem när de berättade. Jag började bara må illa och ville åka hem, vilket vi gjorde. Vad är det för fel på att skicka ett mail så kan jag reagera på vilket sätt jag vill??? Och igår berättade min kära mor helt spontant utan någon som helst eftertanke att en i belantskapskretsen (som jag umgicks med mycket när jag var liten) fått barn. Och där var den, annars så hyfsade, dagen också förstörd. Är det inte väldigt konstiga känslor som dyker upp hos en mot folk som absolut inte har något alls med MIN mola och MITT öde att göra. Klart att det väcker känslor, men att de är så starka!? Förnedring, nedtryckthet, ohänsyn, äckel, orättvisa och rent av hat och avsky. Och så skäms man för de känslorna dessutom. Mycket förvirrande och obehagligt!
Håller helt med Vombat och skräpmolan att det är här jag får mitt mesta stöd, från männsiskor jag inte känner, som jag inte ens vet namnet på. Och jag känner en så stark önskan att få träffas i verkligheten. Det är flera vänner och familjemedlemmar som tror att de stöttar men bara ett fåtal som verkligen gör det (men de är jag å andra sidan oerhört tacksam för). Här kan läskigt nog vem som helst läsa och ändå skriver man (=jag) utan någon som helst censur.
Förhoppningsvis ringer kuratorn efter den 27 iaf.
Vombat, har du fått några fler värden? Eller blir det nästa efter jul?
Nehepp, dags att ta in granen. En av de 10 sista för 100 spänn. Den ser förfärlig ut men jag kan inte låta bli att skratta åt den . Lite krimskrams så blir den säkert lika glittrande som vanligt. Ska minsann ha en gran att titta på om jag ska vara sjukskriven i januari!
Vill önska er alla fantastiska tjejer en riktigt bra jul utifrån era egna förutsättningar. Själv ska jag fokusera på att göra precis det jag vill, roliga saker som för tankarna från allt vad mola heter så mycket som möjligt.
Kramar L