-
UNDERBART!!!!!!!vanna skrev 2010-09-19 15:12:26 följande:enligt ägglossningstestet har jag ÄL i dag!!!!!
-
Hej!!!Annika Süss skrev 2010-09-30 15:44:06 följande:Hej alla!
Vad skönt att jag hittade den här tråden. Fick själv mitt andra missfall i maj, då jag skrapades. Fick senare reda på att det var en partiell druvbörd/ mola. Tog mitt första hcg-prov 28 juni, vilket var under 4 som de ansåg ligga normalt. Juli, aug, sept har legat under 1. Vilket känns toppen. De sa till mig att om värdet sjunker snabbt är det mindre risk för återfall.
Vi ska nu starta IVF, första besök 5 okt, iom att min man fick testikelcancer i april och nu är steril. (lämnade produkt innan cellgiftsbehandling) IGENTLIGEN ska jag vänta till november, men tjuvstartar med besök m.m. i oktober.
Är det någon som har erfarenhet av återfall av molan/metastaser efter 4-5 månader när värdet varit på under 4 och under 1 de tre sista testerna?
Kramar!
Sicket skit att du fått mola men vad skönt att värdena gått ner med rasande fart!!! Jag håller med Vanna...KÖR!!!!
Lycka till kramar!!!!!! -
Första tiden för mig var som en dimma...jag hade ju nästan gått halva tiden av graviditeten och helt plötsligt så fick man inte ens bli gravid!!!!! Sen blev allt bättre och jag började fokusera på att SNART får jag bli gravid igen... Mitt förbud hävdes för två månader sen och jag va så naiv och tänkte...jag blir gravid på en gång..det har jag ju blivit de andra två gångerna...gissa om jag blev ledsen när jag fick mens igen....har väntat länge på vår bebis nu...skulle ju haft i april...men men vår bebis kommer. I ärlighetens namn så har det gjort ont nu när kompisar har blivit gravida på en gång fast självklart varit glada för deras skull...
Känner mig som en riktig gnäll fia!!!
Så Vanna...ta språnget...jag tror inte heller att du blir gravid om inte kroppen é redo för det!!!
Och vombat...jag hoppas verkligen att det inte var någon mola...men annars...tiden går fortare än vad man tror i början!!! Stor kram till dig och alla er andra!!! -
Åååå vad roligt Shirin!!! GRATTIS!!!Shirin skrev 2010-10-10 10:55:17 följande:För snart 3 veckor sedan var jag på UL och fick se en liten liten fis med ett litet litet hjärta! Var i vecka 7 då :)
Frågade om risken att en mola skulle bildas igen och läkaren sa att jag ska lämna ett hcg-prov en månad efter ultraljudet för att se så att hcg-värdet var som det skulle. Alltså måste det fortfarande finnas en risk för skitmola?
Tycker det är lite konstigt..
En mola (partiell iallafall) bildas väl när två spermier kommer in i ägget? Kan det vara så att kroppen fortfarande kan ha kvar några mola-celler som triggas igång av graviditetshormonet och i värsta fall tar över hela graviditeten? Hänger inte riktigt med...
Om en vecka ska jag lämna blodprovet och jag hoppas så innerligt att allt är som det ska! Samtidigt oroar jag mig för att nåt annat ska hända, som att fostret inte lever o.s.v
Tänk om man kunde vara säker på allt och veta att allt är bra så att man kan unna sig att vara glad, som man borde vara under en graviditet.
Det ska nogg va mycke till om molan ska komma tillbaka om man haft bra hcg ett tag..men vad skönt att de har koll...och du...det kommer bara vara en frisk krabat där inne!!!
Kraaam! -
Hej Linn03!Linn03 skrev 2010-10-24 14:15:27 följande:Tack för varmt välkomnande in i detta forum - det känns väldigt bra i den tunga tillvaron.
Jag börjar nu hämta mig lite efter mitt fått beskedet om partiell mola för några dagar sedan. Jag har fått tid för uppföljning hos min gynekolog imorgon. Detta är ett möte som jag just nu fasar för då jag inte orkar höra sanningen. Jag tänkte ta med mig min sambo då jag inte orkar höra alla tråkigheter själv.
Jag gjorde ett graviditestest igår och det var negativt vilket kändes bra. För nog borde jag kunna tolka det som om min hgc-nivå ändå är under 20?
Jag har ännu inte orkat prata med mina vänner om vad som hänt då jag håller modet uppe genom att nog bortse från sanningen just nu. Min bäst kompis väntar barn och vi skulle ha varit i ungefär samma vecka om allt hade gått bra för mig. Jag skulle så gärna vilja glädjas med henne men jag har så svårt att hantera min känslor angående detta. Framför allt så kändes det ännu svårare efter det att jag fick beskedet om molan... Är det någon annan här som haft liknande känslor?
Söndagskram till alla läsare!
Som alla andra säger skit att du fått mola men vad skönt att du hittat hit!
Första tiden é skit jobbig..och jag visste inte hur jag skulle komma ur det...men det vänder..visst kan det göra ont fortfarande men nu längtar jag efter den bebis som nån gång ska flytta in i min mage.
Jag fick réda på min partiella mola på rutin ultraljudet i vecka 18...en av mina kompisar (ingen av mina närmsta) va beräknad att få barn två dagar före mig. Jag la över all min ångest på henne...dvs jag kunde inte träffa henne och jag fick ont i magen varje gång hon hörde av sig. En av mina nära vänner fick en flicka två månader innan jag skulle ha..men där var det inte lika jobbigt..jo förresten..de första veckorna var skit jobbiga!!!
Hur som helst när jag kom till dagen vår bebis var planerad så började det släppa det hade gått en tid och jag närmade mig att få bli gravid igen!
Det é inte konstigt att man känner så..det é en stor sorg att få missfall..men det här é inte enbart ett missfall det é så mycket mer...
Nu har mina vänner börjat bli gravida igen och jag som skulle ha haft en 6 månaders bebis har fortfarande inte kommit med i gravid ligan..men det kommer!
Jag hoppas dina värden går ner fort och att du snart kan börja må bättre!!!!
Kraaaaaaaam! -
Kraam till dig underbara människa!!!!kasa01 skrev 2010-10-25 15:49:35 följande:Hej På Er!
Jag förstår allas beskrivning om att det känns jobbigt att bli "omkörd", jag har ju försökt sedan 3 år och de flesta av mina vänninor har redan hunnit få sitt andra. Jag hoppas att ni kan hitta ett sätt att ändå kunna omge er med era vänner, det kommer att bli tomt utan dem. Man kan såklart slicka såren för sig själv en tid och svära över att världen är så orättvis, men när det värsta lagt sig råder jag er alla att ta hand om era relationer till vänninorna.
Jag har fått så många tråkiga besked under den här resan att jag kommer vara överlycklig bara jag nån gång får ett barn. Att alla andra hunnit före känns rätt oviktigt, det är inget som garanterar att de inte råkar ut för något ännu värre under tiden.
En dag sitter ni alla med era små knyten i famnen, då kommer allt det här kännas som gammal skåpmat!
Kramar och kraft till alla!! -
Kasa01! Det é din tur nu...all lycka till dig!!
Shirin- Jag känner precis som anonym skräpmola att det é lätt att glädjas åt att medsystrar blir gravida och det ger mig hopp att snart vill en bebis bygga bo i min mage igen!!! Sen gör det lite ont när ens kompisar blir gravida även om man é glad för deras skull!
Vombat- Hoppas dina prover sjunker fort!!!!
Stora kramen -
Kasa01!!!
Hoppas innerligt att ditt guldägg frodas och blir en liten livlig krabat!!!
Kraam!! -
Åååååå vad härligt!!!!!Shirin skrev 2010-11-01 17:17:31 följande:Nyss hemkommen från gyn, fick se våran lilla sparvel som sprattlade runt!
Vecka 13+5 och ingen risk för ny mola :) -
Stooora kramen till dig Vanna!!!vanna skrev 2010-11-02 19:00:27 följande:känns piss! Har fått liten blödning idag .. antagligen mens.. gravtest visar inget iaf! Men det beror väl på att mensen inte kommit tillbaka ännu. Jag väntar ihjäl mig
Om jag inte får normal menstrationscykel snart så vet jag inte vad jag gör! Tänker kontakta gyn och se vad de kan göra för mig ...
nytt försök nästa ägglossning..
konstigt att det visar utslag på ÄL, men ingen mens?!
hoppas alla Ni andra "molor" har det bra .. och grattis än en gång Shirin, jag värms av Er glädje
kramar
Hoppas det inte é mens utan bara en liten blödning och att du faktiskt har ett litet pyre där inne!
Jag tycker verkligen du ska kontakta gyn så du får ordning på din menscykel, det måste va så jobbigt!!!!
Jag stor grina när mensen kom nu sist...tredje försöket och ingenting!!! Vet att det inte é länge egentligen men vi har väntat länge på vår bebis nu!!! Har faktiskt börjat med glandin 25...får se om det hjälper =)
Kraaam till er alla där ute