• y1991

Mola/Druvbörd

Jag är någonstans i vecka 7-10, har väldigt oregelbunden mens. När jag var på första VUL syntes inget foster och läkaren sa att jag nog var 5,5 veckor. (två veckor sedan) Nu ska jag skrapas, egentligen igår men jag vägrade, och har ny tid på tisdag. Läkarna säger att de TROR att jag har druvbörd men att de inte kan säga något förrän det har skickats på analys.

Men jag mår inte ett dugg illa, och har inte blödigt någonting hittills. När man läser om symptomen så är det kraftigt illamående, magsmärtor yrsel och blödningar. Borde jag inte haft mer symptom om det är druvbörd eller mola? Eller kände ni inte heller några symtom så tidigt? Det enda är att jag har 65 000 i hcg.

• y1991

Jaha..:( Jag har liksom fortfarande hoppet kvar..

Men hade du någon blödning över huvudtaget?

• y1991

Jaha okej! Hur långt gången var du när det började?

• y1991
    Mylily skrev 2016-05-13 20:44:38 följande:

Men ingenting är ju 100% säkert förens provsvaren kommer. Sen har det kommit ny forskning om druvbörd. Min läkare hade fått läsa på de nya riktlinjerna innan jag kom dit på mitt återbesök eftersom de var så nya. Nu hade jag "bara" partiell mola, men om man har två negativa provsvar 8 veckor efter skrapning så kan man bli gravid direkt efter det. Jag väntar just nu på mitt andra förhoppningsvis negativa provsvar. Och eftersom du hade så lågt hcg värde så är ju risken iaf mindre att det är komplett mola än partiell, om det nu visar sig att det verkligen är druvbörd. Vi håller tummarna för att dina provsvar visar att det inte är det! :)

Det vore såå skönt om man inte behövde vänta 6 månader! Och skönt att forskningen går framåt lite, mina läkare verkade ganska förbryllade och utan kunskap. Tack så mycket, hoppas på bra provsvar för dig också!!
  • y1991
    Hur kände ni er den första tiden efter skrapningen ?
    Jag skrapades i förrgår och det gick smärtfritt men under gårdagen och idag har jag stark ångest och känner mig enormt deppig! Har inte gått till jobbet, just nu vill jag aldrig mer gå dit..

Kände någon likadant? När gick det över isåfall? Har det något med hormonerna att göra?
Svar på tråden Mola/Druvbörd