• FruA78

Mola/Druvbörd

Hej jag hoppar in här. Fick missfall nummer två nu i februari. Skrapades den 13 februari då de trodde det var ett x eller mola. Fick besked att det var en partiell mola den 21 mars. Lungröntgen 1,5 vecka efter det och allt såg bra ut. Blodprovet var nere på 2 inom 8 veckor. Hur länge har ni som haft partiell mola haft graviditetsförbud? Först sa doktorn 3 månader och sedan 6 månader. Har haft kontakt med andra läkare som sagt 3 månader är de nya riktlinjerna. Känner mig osäker nu när jag vågar börja försöka.

• FruA78

Tack för svaret Hej. Vad drygt med 6 månader :( Vet inte hur jag ska göra när doktorerna ger olika svar. Jag kör nog på 4,5 månad så blir det ett mellanting. Först skulle jag lämna blodprov en gång i månaden sen ringde en annan doktor några dagar senare för att meddela hcg som då var nere på noll att det inte behövs lämna mer blodprov. Den första läkaren ringer upp och säger att jag ska lämna blodprov i 6 månader. Blir helt slut av att tänka hur jag ska göra. Vill inte riskera min hälsa men blir alldeles förvirrad av de.

Hur länge har du kvar på förbudet?

• FruA78

Hej: Första missfallet var ett vanligt missfall. Nu senast var det en mola. Kommer vara nervös och orolig nästa gång jag kommer bli gravid. Först tog det ett år att bli gravid och vid den graviditeten slog hjärtat vid vul men vid nästa vul hade den nog dött samma dag som vi såg hjärtat slå. Andra graviditeten missfall igen och som visade sig vara en mola :( Blev helt knäckt när jag fick beskedet att det var en mola. Men nu vill jag bara fortsätta försöka få en liten.

• FruA78

Jag tittar också in ibland. I augusti tog jag det sista blodprovet vilket är skönt. Precis genomgått vår första insemination och hoppas på positivt. Men självklart är jag rädd för mola eller missfall igen. Vi har nu försökt få barn i 2 år och vill inget hellre än få barn. Hur går det för er?

Svar på tråden Mola/Druvbörd