• Dansös

Mola/Druvbörd

Jag var gravid i v. 14 började plötsligt blöda. Åkte in akut och på ultraljud såg de en liten blödning. Blev sjukskriven med kontroller varje vecka. Bebisen verkade må bra men blödningen blev värre. I v 18 tittade en annan läkare på ultraljud och då konstaterades mola efter hcg tagning med resultat på 300 000!

Jag hade alltså en komplett mola med ett friskt foster i v 18. Mitt barn brottades med en tvilling. En tvilling som var en tumör. Detta skakade sjukvården. Jag fick avbryta och föda ut både mitt barn och Molan. Hemskt upplevelse, med risk för mitt liv.

Går nu på provtagning varje vecka och det går sakta neråt!

• Dansös

Molan var större än barnet, växte i rasande fart. Enligt läkarna var det risk för mitt liv om jag inte avbröt akut. Mitt hcg steg hela tiden. Och jag kräktes rakt ut varje dag. Jag hade ont och det blödde. De gjorde fostervattenprov men väntade inte på resultatet. Läget var för akut. Blev inlagd samma kväll. Sen var helvetet igång!

Fostret var friskt i det läget men minskade hela tiden rörelserna, blev långsammare och långsammare. Han hade det kämpigt.

Jag mår skit, kan inte uttrycka det annorlunda. Mitt hcg är idag på 4 och jag hoppas det stannar där!

• Dansös

Ska lämna mitt sista blodprov i slutet av nov. Sen ska vi försöka igen. Är rädd att det ska bli såhär igen. Har ni hört om någon som fått det mer än en gång?

• Dansös

Jag har haft komplett mola och ett levande/friskt foster. En sk. Twin molar pregnancy, tvilling graviditet. Fick föda ut både mola och foster.

Svar på tråden Mola/Druvbörd