• Pia87

Mola/Druvbörd

Vi har ett barn sen tidigare. Han blir två år nu till sommaren. 
    Jag är inte heller rädd för själva sjukdomen men det är ovissheten just nu som tär på mig mest. Att inte veta hur lång graviditetsförbud man får. Om värdena kommer att gå ner till under 5 inom 8 veckor. 
    Ska blir skönt att få träffa min egna läkare nu på måndag. Kommer att skriva hit efter besöket samt nya hcg värdet. 
    Ja det är bara att gilla läget å ta sig igenom det här.  :) 
    Skönt när man kan skriva av sig här och att få lite respons nu. Trodde tråden hade dött ut helt :)
    Vi får satsa på nu att göra massa roligt så att ett år går fort. 
    Hur var det för dig, äter du p-piller nu eller? Läkaren som jag träffade sist ville att jag skulle börja äta p-piller snarast möjligt, men det vägrar jag. Vill inte proppa i mig mera hormoner. Som om kroppen inte redan nu har varit med om en hormon berg och dahlbana. 

• Pia87
    Emme8703 skrev 2014-05-14 22:48:44 följande:
    Det är klart nu kommer få ett syskon till ert/era barn. Diagnosen och statistiken ser ju mycket ljus ut för mola. Jag kände mig inte alls orolig för att jag inte skulle bli frisk. Läkaren sa att det här är bara något jag måste gå igenom( behandlingen). Tråkigt att du fick gå halva graviditeten utan att veta att det var en mola. :( . Jo läkarna är nog duktiga vart man än går. Tänkte mest på om vi hade samma läkare. Jag har inga barn sen innan.Men vi ska börja försöka om 1 år. Du får skriva om ditt hcg resultat när du vet. Kram
    postade föregående inlägget nu utan anonymitet så!! Återkommer hit efter helgen. kram
  • Pia87

Ja det är ju enkelt å så behöver man inte fundera på det desto mer. Men jag bestämde att vi kör på annat sätt, så får kroppen återhämta sig från molan utan att jag äter massa hormoner.

Vad jag hade för symtom.

Jag mådde väääääldigt illa, sa till min sambo att om jag ska må såhär illa så blir det nog inga fler barn, Små blödningar, extrem trötthet å började gråta för minsta lilla.

Hur länge blödde du efter skrapningen? Ursäkta info nu men... Jag skrapades 24 april och nu nästan en månad senare har jag ännu bruna flytningar å lite slemaktiga små klumpar. Känner mig lite orolig... Får se vad läkaren säger å vad dom ser på ultraljudet!

Förra veckan när jag var hos läkaren så tyckte hon inte att det var nån fara samt allt såg bra ut på UL.

• Pia87

Jag har alltid haft regelbunden mens och lite blödning. Efter skrapningen blödde jag lite samma dag. Men redan dagen efter slutade jag blöda. Sen helt plötsligt en vecka efter skrapningen kom det blod som nu förvandlats till bruna flytningar.

Hoppas att dina värden håller sig nere nu...

• Pia87

Inatt/på morgonen vakande jag av att jag kände att det var blött. Gick på toaletten och mina trosor var blodiga. Satte mig på toalettstolen och torkade mig. Det kom en lite blodklump på pappret och strax därefter kände jag att det kommer mer och en stor klump ramlar ner i toa stolen. Torkade mig och tog på mig en binda å gick å la mig. Nu har jag pratat med 1177 för jag började misstänka att kan jag ha fått min mens?

Hon på 1177 trodde att det mest troligt var rester som var kvar men förra veckan på UL sa läkaren att det såg rent å fint ut.

Jag har iaf inte ont och jag ska kolla hur mkt jag blöder. Har jag rikliga blödningar måste jag kontakta läkaren. Annars så har jag tid hos min läkare på måndag.

• Pia87

Det avtog lite på förmiddagen å jag kände att jag blev lugn, men har ökat nu till kvällen och jag blöder en del och har lite mensvärk liknande känsla i kroppen.... Funderar på att ringa 1177 igen å rådfråga dom. Möjligtvis rester men det är snart en månad sen som jag blev skrapad och förra veckan sa läkaren att det såg rent å fint ut i livmodern. Tror inte heller att det är mens för jag blöder så mycket. Har fått massa finnar också den här veckan. Så någonting konstigt är det. Om det är hcgn som stigit så får jag veta det på tisdag. Hoppas inte det :(

Känner mig orolig!

• Pia87

Var till läkaren idag. Började det hela med samtal med läkaren, åkte in till akuten på lördag på grund av mina blödningar.

Läkaren trodde att det var rester som kommit ut. Han berättade att om hcg värden fortsätter att gå ner så vill dom följa upp mig iaf till årsskiftet.

Sen gjorde han en undersökning, å hittade någonting som kunde vara rester. Han säger att en ny skrapning blir aktuellt. Jag går och klär på mig å när jag kommer tillbaka så visar han mig bilderna.

Han berättar att läkaren som undersökte mig förra gången hade sett att det fanns någonting som kunde vara rester men det har inte kommit ut nu när jag haft mina blödningar utan det hade blivit större. Läkaren visste inte vad det kunde vara så nu väntar jag på svar på hcgt för att vi ska veta om molan kommit tillbaka. Så mycket mer vet jag inte... Läkaren var också väldigt intresserad. För mig var det ett bakslag jag inte såg skulle komma. Vad kan det vara? Varför tillhör inte jag i den statistiken där allting går bra?

• Pia87

Lungröntgen fick jag göra samma dag som molan upptäcktes. Visade inget då!

• Pia87

Den här tråden är ovärderlig för mig! Jag är så glad att jag får skriva av mig någonstans och får svar å pepp av dig som varit med om samma sak. Allting känns så mycket lättare då å man får hopp.

Är du en 87a?

Jag hoppades på att läkaren skulle ringa mig redan ikväll men tydligen så har han inte fått svaren ännu. Så imorgon lär jag höra om hcgt stigit.

Är glad för din skull att du fått positiva besked!! Härligt...

Jag återkommer så fort jag vet nått.

• Pia87

Sonen hade öroninflammation för en vecka sen och i fredags avslutade han sin penicillinkur.

Idag fyra dagar senare har han fått feber igen. Är jätte orolig å det förstås på grund av allt som händer. Fick rådet att ge smärtlindring och högläge å återkomma ifall att det blir värre.

Vågar knappt sova vill bara vara nära han. Passade även på att fråga om hon på 1177 kunde se mina provsvar å svaret blev att hcgn börjat stiga igen. :(

Svar på tråden Mola/Druvbörd