Mola/Druvbörd
Hej, har nu läst igenom tråden en bit bakåt. Är tacksam för det stöd och kunskap det gett mig samtidigt som jag tycker att ingen ska behöva vara med om det här... Är själv mitt uppe i efterförloppet av molan med skrapning och provtagningar.
Efter att ha läst om era provvärden verkar det som att mina varit skyhöga? Innan rutinultraljudet i v.12 låg mitt hcg på över en miljon. Efter skrapningen gick det ner till en halv miljon och fortsatte sedan att sjunka. Efter ca 4 veckor gick det upp från 9000 till 19 000. Fick göra ett nytt ultraljud som visade på rester och en ny skrapning. Dock mycket mindre förberedelser som första och inte lika stor blödningsrisk, vilket var väldigt skönt. Nu en vecka efter har de gått ner till 11 000, vilket läkaren inte är helt nöjd med. Väntar på att få göra en skiktröntgen (första lungröntgen var ua).
Vet att alla våra historier är olika men funderar på om någon har gjort tre skrapningar eller om nästa steg är att börja med cellgifter.... självklart beroende på vad undersökning och nästa provsvar visar.
Vad låg era värden på innan ni började med cellgifter HiSaferide, Pia87 och Emme8703?
Skulle vara mycket tacksam för svar då ovissheten är så stor!