Mola/Druvbörd
Hej!
Jag är ny på det här forumet. Hittade denna tråd och vill dela med mig av min berättelse.Jag började må riktigt dåligt hade ont i livmodern kunde knapt stå upp en längre tid. Jag gick till Gynekologen att antal gånger men han kunde inte se något fel alls. Min mens var mycket sparsam tänkte att det kunde bero på stress. Efter ett tag så måde jag riktigt illa och ont i brösten. Jag gjorde då ett graviditettest som visade sig vara mycket starkt plus. Jag fick tid hos en BM och på ultradjudet såg det ut som en druvbörd sa de. Jag hade då hcg på 100 000. Jag fick snabbt göra en lungrönken men de sa att det såg bra ut. Jag gjorde även en skrapning. De hade koll på mitt hcg och det gick ner men började sedan gå upp igen. De gjorde en ny lungrönken och en annan rönken. Det visade sig att jag hade jättesmå metastaser på lungor och i levern. Då fick jag börja med cellgiter. Fick de "svagaste" cellgifterna i en spruta som togs i sätesmuskeln. Hcg halverades bra men efter en tid gick hcg värdet ner för långsamat och jag då starkare cellgifter. Jag satte in en pick-line. De sa att jag kanske skulle tappa håret mm. Sedan gick hcg värdet ner otroligt snabbt. Nu har jag fått ner värdet till 0,1. Jag har gått 3 behandlingar efter att värdet gått ner till under 5. Så nu ska jag bara gå och ta blodprov varranan vecka. Jag tappade inget hår under behandlingen så det var ju skönt. Hela behandlingen tog ca 7 månader. Jag har ett års gravidetetsförbud, det är ju tråkigt men jag tror min kropp behöver få villa ett tag.